Toon posts:

Sony KV29X1D beeld probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Gotters,

Ik heb een 82 cm KV29X1D Sony televisie en die doet erg raar.
Het duurt ongeveer 3 minuten voordat er beeld verschijnt alleen daarna knippert het beeld telkens met verschillende intervallen. Het geluid blijft gehandhaafd maar het signaal vervalt.
Het beeld komt bijvoorbeeld 10 seconden en blijft dan weer 4 seconden weg.
Ik heb gehoord dat dit een software probleem zou kunnen zijn.

Weet er iemand hier raad mee.

Alvast bedankt,

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
G2 spanning een klein beetje opdraaien zou kunnen helpen in geval de storing door een slechte emissie van de buis komt (de meest waarschijnlijke oorzaak). Daar komt geen software bij kijken, dat zou anders een dure grap zijn. Nog 2 vraagjes, komt er nog een foutmelding (LEDje dat een aantal keer knippert? En klopt je typenummer wel (dat is namelijk een 68cm toestel, geen 82).

[ Voor 27% gewijzigd door mae-t.net op 05-03-2006 02:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
1.Ledje knippert niet dus gewoon "normaal"
2. Acherop staat Model no : KV29X1D

P.S. Ben een noob op TV gebied dus als je een oplossing hebt wil je me dan iets gedetailleerder uitleggen. Wil het namelijk wel leren zodat ik daar voortaan wel raad mee zou kunnen.

P.S. 2 Heb ook alle Scart ingangen geprobeert (dvd speler , satteliet, ps2 etc.) maar niks bleef stabiel zelfde probleem.

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 03:05:
1.Ledje knippert niet dus gewoon "normaal"
2. Acherop staat Model no : KV29X1D

P.S. Ben een noob op TV gebied dus als je een oplossing hebt wil je me dan iets gedetailleerder uitleggen. Wil het namelijk wel leren zodat ik daar voortaan wel raad mee zou kunnen.

P.S. 2 Heb ook alle Scart ingangen geprobeert (dvd speler , satteliet, ps2 etc.) maar niks bleef stabiel zelfde probleem.
Uitleggen is geen probleem, je even alles leren gaat niet lukken. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat de meetlus die de kathodestroom van de beeldbuis meet en automatisch bijstelt om een goede kleurbalans en helderheid te geven, op het randje van zijn bereik zit (daar wijst ook de lange opwarmtijd op). Meestal komt dat door slijtage van de beeldbuis. Die sltijage van de buis kan je compenseren met een instelpotmeter binnenin de TV (normaal de onderste op de HSP-trafo, maar het zou bij jouw model ook best achterop de beeldbuisprint kunnen ziten, door een opening in de print van achter te verdraaien). Deze potmeter zou je een heel klein beetje omhoog moeten draaien, teveel verdraaien geeft diagonale terugslaglijnen in beeld. Deze potmeter regelt de versnellingsspanning, ook wel G2 (van 2e rooster) of SCREEN spanning genoemd. Als je aan de verkeerde potmeter draait wordt je beeld wazig (focus, bovenste potmeter op de HSP trafo) of er komen gekleurde randjes aan je witte lijnen (H-STAT, meest opvallende potmeter op de beeldbuisprint) Als je echt een noob op TV-gebied bent kan je beter vragen of iemand het wil proberen die vaker een TV of monitor van binnen ziet.

P.S.: Als je echt alles wilt leren, is er een uitstekende FAQ op http://www.repairfaq.org

• mae-t.net
  • Niet online
We zullen wel nooit weten of de hit-and-run OP er wat aan heeft gehad...