Speedtouch 510 + Conceptronic C100BRS4H router

Pagina: 1
Acties:

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 22:52
Oude situatie:
1 pc rechtstreeks aangesloten op ST510.
(werkt prima)

Nieuwe situatie:
2 pc's aangesloten op Router welke is aangesloten op ST510 voor de verbinding met internet.
(werkt niet)

Ik heb vandaag geprobeerd de hele handel aan te sluiten, iets wat geresulteerd is in een niet werkende verbinding

ST ethernetkabel aangesloten op Router, vandaaruit ethernetkabel naar pc.

Router gevonden via 192.168.2.1, ethernetadres toegewezen door router is 192.168.2.2, router connect met modem volgens statuspagina, echter internetpagina's opvragen resulteert in een niet gevonden pagina.

Gewoon quicksetup gevolgd, PPPoE gekozen, DNS'en ingevoerd, ipadres - subnet en gatewayadres,

(alle overige instellingen default gelaten)

Wat moet ik doen om dit handeltje te laten werken? Via @home verbinding aangesloten en werkte meteen. Nu met ADSL is 't een grote puinhoop.

Is het mogelijk om de ST510 niet als router te laten fungeren, maar dit op te laten knappen door de Conceptronic router, (en zo ja?? hoe dan?)

of... moet ik de dhcp van de modem uitschakelen en dit laten overnemen door de router (mogelijkheid is aanwezig, weet alleen niet of dit wel gaat werken)

Sterker nog!!. Help want ik snap er de ballen van.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

waarom zo moeilijk?
Ik ben zelf in bezit van een alcatel 510 en daar zit al een router ingebouwd.
Simpelweg vanaf je alcatel 510 een normale netwerkkabel naar een hub of een switch en aansluiten maar.
Geen gedoe meer en het werkt prima.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Hallo,

om toch gebruik te kunnen maken van de Conceptronic, probeer om zowel aan de interfaces van de Conceptronic als ook aan jouw PCs handmatig een IP adres uit de range 192.168.1.0/24 (dus bijvoorbeeld 192.168.1.21 255.255.255.0) toe te kennen, i.p.v. 192.168.2.0, zoals je dat nu hebt ingesteld. De Speedtouch gebruikt namelijk (volgens de handleiding dan tenminste) de 192.168.1.0 range.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 09:26

BHQ

Met Van Cleef. De ST510 kan prima zelf routeren en staat zelfs standaard zo ingesteld als ik me niet vergis.

Verwijderd

Hallo,

het IP subnet van de Ethernet poort van de Speedtouch en de WAN poort van de Conceptronics moet in ieder geval hetzelfde zijn.

• thorretje
Edwin van Cleef schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:58:
waarom zo moeilijk?
Ik ben zelf in bezit van een alcatel 510 en daar zit al een router ingebouwd.
Simpelweg vanaf je alcatel 510 een normale netwerkkabel naar een hub of een switch en aansluiten maar.
Geen gedoe meer en het werkt prima.
Bovenstaande heb ik nu gedaan.. Modem ziet 2e pc, voorziet deze van ip, dns en gateway, alleen internet doet het (nog) niet op die bak (betreft win98 machine). Herinstallatie ET nog niet gedaan, misschien dat dit helpt??..

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

geen idee ik heb altijd plug en play gehad met die alcatel.
Ongeacht of ik nu een windows,bsd,linux of totaal ander systeem aangesloten had ik heb na installatie meteen toegang tot internet.
Ze DHCP aan en ken geen ipnummers toe aan je netwerkkaarten.
Dus zorg er ook voor dat je kaarten automatisch een ipnummer krijgen toegewezen.
De iprange bij mij is 10.0.0.1.

Het lijkt mij onzinnig en best veel werk zomaar eventjes een pc te herinstalleren om een internetverbinding te krijgen.
Lijkt mij meer een instelling want zowel de modem als de pc's laten zich standaard heel makkelijk configureren vor gedeelde internettoegang.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Hallo,

kun je vanuit de Windows 98 PC wel de Speedtouch pingen ? En een IP adres op het Internet ?

ping 193.194.158.86

Wat krijg je hier voor resultaat ?

• thorretje
laat maar... 't werkt.. bleek dat een of andere slimmerik (ik niet) een proxy had ingesteld die 't niet deed. Deze eruit gegooid en 't draait als een trein.

tnx anyways guys
Pagina: 1