Toon posts:

Verder overclocken dan rivatuner

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag, wij van UGK hebben een Geforce MX400 overclocked, nu bleek dat we de Coreclcock maximaal konden overclocken, Dit deden wij met Ricatuner. Hoe kunnen we onze coreclock nog verder overclocken dan met rivatuner mogelijk is, want we hebben er nu extra koeling op zitten, en we vragen ons dus af hoe we hiervan dankbaar gebruik kunnen maken.

Verder kan de meroryclock niet erg ver, wat moet je koelen zodat deze wel hoger kan? Of zit er aan die kaart (oud en gaar) een limiet ?

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Aan het geheugen zit een limiet.
Met je andere probleem kan ik je niet verder helpen :Z

Verwijderd

In rivatuner zelf kun je de limiet qua mhz heel hoog zetten, moet je even goed kijken zat ook ergens bij dat overclock menu. Je kan er tot 2000 mhz mee dus moet ruim voldoende zijn. Memory gaat alleen hoger als je een voltmod uitvoerd (dus extra spanning erop).

Verwijderd

Men 6600 ging ook tot de max wat je in rivatuner kon instellen. Je kan nog hoger instellen gewoon in het nvidia menuutje in windows.
Rechtermuis Desktop -> Properties -> Settings -> Advanced -> Tablad 'Grafische kaart' -> Clock Frequency settings

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 21:15

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:07:
Men 6600 ging ook tot de max wat je in rivatuner kon instellen. Je kan nog hoger instellen gewoon in het nvidia menuutje in windows.
Rechtermuis Desktop -> Properties -> Settings -> Advanced -> Tablad 'Grafische kaart' -> Clock Frequency settings
Dan moet je coolbits wel aan hebben staan toch? clicky

Verwijderd

Je kan in het poweruser tabblad gewoon een hogere range instellen met rivatuner.
Handleiding raadplegen kan soms wonderen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 15:55 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Rivatuner moet net als de originele nVidia drivers eerst een test uitvoeren voordat de nieuwe clockspeeds kunnen worden gebruikt. Deze heeft ook een limiet waarbij het programma zegt dat je niet verder kan. Je zou ook Powerstrip kunnen proberen, die heeft dit niet.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Paddixx schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:56:
Rivatuner moet net als de originele nVidia drivers eerst een test uitvoeren voordat de nieuwe clockspeeds kunnen worden gebruikt. Deze heeft ook een limiet waarbij het programma zegt dat je niet verder kan. Je zou ook Powerstrip kunnen proberen, die heeft dit niet.
Dat ken je ook uitzetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 02:51:
In rivatuner zelf kun je de limiet qua mhz heel hoog zetten, moet je even goed kijken zat ook ergens bij dat overclock menu. Je kan er tot 2000 Mhz mee dus moet ruim voldoende zijn. Memory gaat alleen hoger als je een voltmod uitvoerd (dus extra spanning erop).
Ja, ik kijk de dopen uit mijn ogen , maar zie niets.
Hoe doe ik dat nou precies? (de Nvidia gaat niet tot 2000Mhz)

en hoe voor ik die voltmod uit?
Pagina: 1