Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Terug schakelen CRX kraakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ben inmiddels al een tijdje met mijn rexje aan het rijden, en veel gaat goed.
Ik zit alleen met 1 probleem, als ik hem in zijn achteruit zet dan kraakt ie soms ontzettend, en dan moet ik hem echt _in_ de versnelling duwen om hem daar te krijgen. Soms doet ie het als ik hem net start, soms als ik al 2 uur aan het rijden ben, soms doet ie dat helemaal niet.

Het lijkt me dus logisch dat er iets mis is met de versnelling, maar heeft iemand enig idee wat dit zijn kan? IK hoop niet dat het een slippende koppeling is want dan heb ik een probleem...

Alle andere versnellingen pakt ie vrijwel zonder problemen, soms een beetje duwen, maar nooit dat geluid. Tis echt een geluid van: Krrgggt!

/Edit:
nou, heb al vernomen dat het dus tandjes poetsen is... :'(
Gaat waarschijnlijk veel kosten om hem te repareren (koppelingsplaat, en misschien drukgroep) dus die gaat er weer uit...baal er ontzettend van wat ik ben hartstikke verliefd geworden op dat ding...mocht iemand een indicatie weten wat dit repareren kost dan hoor ik dat graag.

K*T! :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 01:30 ]

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

Zeeuw

5.6

Hoogstwaarschijnlijk is je bak niet gesynchroniseerd...dat wil zeggen...zet hem eerst in zijn 1 voordat je hem in de R zet...dat scheelt.
Je bent niet de enigste!

Read the badge, Bitch!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

Part

Helemaal niets.....

Trap je de koppeling wel tot op de bodem in?
Zo ja kijk dan eerst even naar de kabel die naar de koppeling loopt. Het kan zijn dat daar wat te veel speling in zit.
Indien het een hydraulisch bediende koppeling is eerst kijken of er nog voldoende vloeistof in zit en anders kan het zijn dat 1 van de 2 zuigertjes lek is.

http://www.decrxgarage.nl...iding_Koppelingsplaat.htm

[ Voor 45% gewijzigd door Part op 05-03-2006 02:49 ]

Verwijderd

dit geluid is alleen maar als je hem in zijn achteruit zet?
moet je na het intrappen van de koppeling eens wat langer wachten voordat je hem in zijn achteruit parkeerd.. want deze is namelijk meestal niet gesynchroniseerd
dit scheelt meestal al een hoop
en bespaard je een hoop onnodige kosten!
dus zou zeggen probeer het eens

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

4x2

lộn xộn quá

En de koppeling nog een keer extra op laten komen en induwen en voorzichtig roeren kan ook helpen.

Als het overigens alleen in de achteruit is zou ik er voorlopig scheit aan hebben, misschien een keer de versnellingsbakolie verversen, dat roeren proberen en laten voor wat het is.

leeg

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:23:
Gaat waarschijnlijk veel kosten om hem te repareren (koppelingsplaat, en misschien drukgroep)
Als je de platen al wilt vervangen, neem dan altijd de drukgroep in 1 moeite mee. Kost je rond de 275 aan plaat & drukgroep voor de CRX. (en dan moet 't er nog op, afhankelijk of je 't zelf kunt of niet).

Maar ik zou i.d.d. eerst eens kijken of hij wel volledig ontkoppeld, kabel strak genoeg of genoeg druk op de vloeistof (afhankelijk van wat voor koppeling de CRX heeft). Als het vloeistof is, ontluchten.

BMW 535D

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Achteruit is 9 van de 10 keer niet gesynchroniseerd en is van een sliding mesh type in dat geval.
De tandwielen schuiven in elkaar. Aangezien er een tandwiel stil staat en de andere draait.. nou ja, je kan het wel raden.

De oorzaak is dan ook snel te vinden: Je koppeling is het probleem en dan op gebied van bediening. Of je moet gewoon afremmen tot stilstand. Ik zou er niet te lang mee wachten, je koppelingsplaten smoren lekker op als ze niet loskomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2006 14:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Oh jongens wat was ik blij toen ik veel van deze berichten las :D
Ik ga straks idd wat dingen proberen, en ik denk idd dat het een slechte synchronisatie is. Ik had wel verwacht de koppelings platen ooit te gaan vervangen (of het moest of niet) om er race platen op te zetten, maar zo snel zag ik niet aankomen, en aangezien een vriend dit als enige antwoord gaf was ik bang dat ik een groot probleem had.

De auto blijft iig, en ik laat een monteur even na kijken wat er het beste aan gedaan kan worden (kabel strakker, nieuwe vloeistof, smeren, iets). Heb 4 uur wakker gelegen vannacht hierover ;)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik heb het ook soms, moet ik moeite doen zet ik hem eerst in de 1, en dan probleemloos in de achteruit. :)

XXXVI

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:10

Reley

Zoom Zoom

Dit heb ik ook wel eens met mijn accord.
oplossing:
even in de vrij en koppeling op laten komen, dan ontkoppelen en soepeltjes in de achteruit.
als je jezelf dat aanleert scheelt het een hoop kosten en gekraak ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijzelf al aangeleert om hem eerst in zijn 1 te zetten, en daarna meteen terug in zijn achteruit. No more scratching :D _/-\o_

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
GC-Stef, mag ik vragen waar je woont?!
Hier bij ons in het dorp rijdt ook een CRX rond met "Rexje" er op... toeval?!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

idd, 1e versnelling en daarna achteruit werk zeer zeker wel :)

Echter, als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar een gesynchromeshde bak :) scheelt een hoop gedoe (kost wel wat..)

Wabbawabbawabbawabba

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

een vriend van me had hetzelfde probleem met zijn Feroza.. bleek zijn koppeling te zijn..
Na koppeling te hebben vervangen werkte alles weer perfect..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:01:
Oh jongens wat was ik blij toen ik veel van deze berichten las :D
Ik ga straks idd wat dingen proberen, en ik denk idd dat het een slechte synchronisatie is. Ik had wel verwacht de koppelings platen ooit te gaan vervangen (of het moest of niet) om er race platen op te zetten, maar zo snel zag ik niet aankomen, en aangezien een vriend dit als enige antwoord gaf was ik bang dat ik een groot probleem had.

De auto blijft iig, en ik laat een monteur even na kijken wat er het beste aan gedaan kan worden (kabel strakker, nieuwe vloeistof, smeren, iets). Heb 4 uur wakker gelegen vannacht hierover ;)
race platen? Als ik je slipervaringen in het domme actie topic zo lees zou ik daar maar even mee wachten ;)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:15

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb dat ook soms, maar wat bij mij werkt is echt absoluut stilstaan, en als ik hem er dan nog niet inkrijg, dan zet ik de pook tot waar hij blokkeerd, ik laat mijn koppeling een héél klein beetje komen, en dan plop... hij staat in zijn achteruit :)

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb er geen sticker op zitten die Rexje zegt. Komen nog wat raambanden op, maar pas als die roest weg is, anders is het nog geen reclame :D

Enne, tsja...heel veel onderdelen gaan vervangen worden met race-onderdelen, voornamelijk om hem sterker en sneller te maken :)

Verwijderd

KatirZan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:46:
Echter, als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar een gesynchromeshde bak :) scheelt een hoop gedoe (kost wel wat..)
zijn bak is ook gesynchoniseerd alleen de achteruit niet zoals bij 90% van de autos....

Verwijderd

Koppeling vervangen is bij een CRX goed zelf te doen hoor. Zorg wel dat je een put/brug beschikbaar hebt, en dat je met twee mensen bent. Bak er onderuit halen is met 2 mensen veel makkelijker.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
wat een gedoe om dat gekraak
ik lees:
- een complete nieuwe bak erop zetten die wel volledig gesynchromest is
- koppeling vervangen (race platen heb je pas nodig als je een flinke pk boost op je auto doet zoals een turbo oid, voor de rest is dat echt niet nodig hoor, gaat er iig niet sneller van rijden ;))

hoe vaak zet je dat ding nou in de achteruit, bij mij is volledig stil staan al genoeg met nog rollen kraakt die ook als ik hem in de achteruit zet.

kortom: lekker zo houden of ff in de vrij of in de 1 en achteruit blazen met die banaan.

zijn wel belangrijkere dingen waar je je om moet druk maken (snachts wakker liggen ;) ) met een wat oudere auto

CISSP! Drop your encryption keys!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Joh ik snap dat die CRX je eerste auto is, maar overdrijf je niet een beetje?
Ik meende in andere topics gelezen te hebben dat je de auto voor vrij weinig hebt gekocht, dat je er iig een jaar mee wilde rijden en bij de volgende APK wel weer verder zag. Als piepjes en kraakjes je aan het hart gaan is een oude CRX misschien niet helemaal de goede auto voor je.

🖥️ | 🚗

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

MadMarky schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:24:
Joh ik snap dat die CRX je eerste auto is, maar overdrijf je niet een beetje?
Ik meende in andere topics gelezen te hebben dat je de auto voor vrij weinig hebt gekocht, dat je er iig een jaar mee wilde rijden en bij de volgende APK wel weer verder zag. Als piepjes en kraakjes je aan het hart gaan is een oude CRX misschien niet helemaal de goede auto voor je.
Dat bedoel ik ja. Rijd dat ding lekker op en koop je wat beters over een jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, om jullie dan toch maar weer bezig te houden, gisteravond had ik even gemeet met een maat van me, die heeft ook een auto en we wilden even wat foto's gaan schieten. Toen hij vroeg of hij ff onder mijn motorkap mocht kijken was dat prima natuurlijk, maar nu viel me ineens op dat er erg veel olie/smeer op het kleppendeksel lag.

na een beetje te voelen bleek 1 dopje los te zitten, de 2de van rechts. Ik heb een foto waarin het omcirkelt is, zodat jullie het kunnen zien. Op deze foto zit het overigens niet los.
Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v634/skracingparts/th_motorprobleem.jpg

Ik kon het een stukje omhoog trekken, en dan kon ik niet meer verder, ik kon het ook een stukje omlaag duwen, maar ik kreeg het niet meer vast. Aangezien gisteren alles al gesloten was, en ik morgen pas weer naar de garage kan/ga en ik hier dit topic nog heb lopen kwam ik hier uit. Nu dus wederom mijn vraag, heeft iemand enig idee wat het is?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is het niet gewoon een bevestigingsbout van het kleppendeskel?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

of een simpele bougiekabel? die je gewoon zover mogelijk naar beneden moet drukken
en wat versta je onder veel olie/smeer
is het echt zo dat hij echt nat is
of is het gewoon een beetje vochtig??

Verwijderd

Topicstarter
tis vochtig rond om. En als ik hem induw word hij weer naar boven terug gedrukt. Bougie zat er naast dacht ik, dus geen idee wat dit is, of zijn het allemaal bougiekabels? omg wat ben ik een noob zeg |:(

• Chevy454
  • Niet online
Dat is de bougiekabel :o

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
En als je nou ook nog wil vertellen of dit kwaad kan en hoe dit op te lossen is :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:54:
En als je nou ook nog wil vertellen of dit kwaad kan en hoe dit op te lossen is :D
je kunt probere de rubber dop wat verder op de kabel te duwen zodat de contacten de bougie meer raken en wat vochtig is meestal niet erg maar hou het een beetje in de gaten

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:14:
je kunt probere de rubber dop wat verder op de kabel te duwen zodat de contacten de bougie meer raken en wat vochtig is meestal niet erg maar hou het een beetje in de gaten
Vochtige bougiedoppen zijn altijd leuk.
Maar beter een vochtige bougiedop dan een verkeerd massapunt voor je bougie :X

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2006 23:19 ]

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:15:
[...]

Vochtige bougiedoppen zijn altijd leuk.
Maar beter een vochtige bougiedop dan een verkeerd massapunt voor je bougie :X
ligt natuurlijk aan wat het is :P
als het water is is het niet zo handig maar
als het vet is is het waarschijnlijk dat speciale vet wat vaker word gebruikt bij montage van bougiedoppen bij 16klepper motoren

dus is de vraag is de dop vochtig of de omgeving van de dop door olie of dergelijke?

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:29:
als het vet is is het waarschijnlijk dat speciale vet wat vaker word gebruikt bij montage van bougiedoppen bij 16klepper motoren
Het gevaar van vet is dat er een elektrisch potentiaal verschil kan ontstaan. Ik doe er altijd een likje olie op (Bosch bougies zijn standaard voorzien van een lichte oliefilm) of afhankelijk wat de fabrikant voorschrijft :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2006 23:47 ]

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:47:
[...]

Het gevaar van vet is dat er een elektrisch potentiaal verschil kan ontstaan. Ik doe er altijd een likje olie op (Bosch bougies zijn standaard voorzien van een lichte oliefilm) of afhankelijk wat de fabrikant voorschrijft :)
ik weet dat renault bij de beroer.. uh beroemde penbobines speciaal vet voorschrijft wat op 25 euro per 100 gram komt
en ook ford een soort gelijk vet voorschrijft voor zijn 16v motoren

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:55:
ik weet dat renault bij de beroer.. uh beroemde penbobines speciaal vet voorschrijft
Sagem rotzooi ja :r :r :r
wat op 25 euro per 100 gram komt en ook ford een soort gelijk vet voorschrijft voor zijn 16v motoren
Kan goed zijn ja :) 25 euro voor 100gr vet? Valt goed mee. Moet je maar eens 100 titanium bouten invetten met loctite xxxx, dat kost ook flink wat geld.

Verwijderd

Topicstarter
Monteur heeft er net naar gekeken, en hem meteen weer vast gezet.
Pagina: 1