Toon posts:

Problemen met Java Preferences

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleempje met Java.

Ik heb net een java-bestand gemaakt met code van versie 1.5. Toen ik javac mijnfile.java deed, melde hij dat hij die nieuwe syntax van 1.5 niet begreep. Ik heb dan java -showversion mijnfile.java gedaan, en hij meldde dat hij werkte met versie 1.4.2.
Ik ben dan gaan kijken naar mijn Java Preferences (Utilities/Java/JSE 5.0/Java Preferences) en daar zag ik dat ik alles op java 1.5 had gezet.
Ik ben dan gaan kijken waar de javac-command stond, en die stond in de map van versie 1.4.2.
Hier zit volgens mij dus de fout. Hij gebruikt nog steeds de javac-command van versie 1.4.2, hoewel ik alles op versie 1.5 het gezet.
Mijn vraag is nu: hoe los ik dit op? Ik heb er echt geen flauw idee van... Zou Java Preferences het begeven hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb blijkbaar een antwoord gevonden:
http://developer.apple.co.../chapter_2_section_3.html
Alleen begrijp ik niet goe hoe ik daaraan begin:
"Double click the target to edit and provide /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.5/Commands/javac as the value for the JAVA_COMPILER build setting, available in the Expert View. Change the Target VM Version and Source Version in the Java Compiler Setting to use 1.5."
Wat bedoelen ze dar net mee? Waar vind ik die target?

Thanks!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

JaQ

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:52:
Ik heb blijkbaar een antwoord gevonden:
http://developer.apple.co.../chapter_2_section_3.html
Alleen begrijp ik niet goe hoe ik daaraan begin:
"Double click the target to edit and provide /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.5/Commands/javac as the value for the JAVA_COMPILER build setting, available in the Expert View. Change the Target VM Version and Source Version in the Java Compiler Setting to use 1.5."
Wat bedoelen ze dar net mee? Waar vind ik die target?

Thanks!
Wat ze dus bedoelen is dit:
code:
1
2
klokhuis:~ jacco$ ls -ld /usr/bin/javac
lrwxr-xr-x   1 root  wheel  58 Sep 22 23:57 /usr/bin/javac -> /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Commands/javac

/usr/bin/javac is dus een symbolic link (snelkoppeling in windows jargon) die naar een java compiler verwijst die stiekem heel ergens anders staat dan je had verwacht.

De javac moet dus ergens anders naar verwijzen, oftewel: je moet de symbolic link verwijderen en opnieuw aanmaken, maar nu naar de andere javac. Dit doe je door het volgende in een terminal te tikken:
code:
1
2
klokhuis:~ jacco$ sudo rm /usr/bin/javac
klokhuis:~ jacco$ sudo ln -s /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.5/Commands/javac /usr/bin/javac

Als je nou allebij je compilers tot je beschikking wilt houden, dan kan je er ook voor kiezen om de symbolic link niet te verwijderen en enkel een nieuwe symbolic link aan te maken (en die noem je dan javac5 of zo)
code:
1
klokhuis:~ jacco$ sudo ln -s /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.5/Commands/javac /usr/bin/javac5

unix skills zijn handig ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:45
Ik heb hier een tijdje geleden een uitleg gedaan: http://www.wickit.be/wiki/MacJava5
Ik snap toch niet waarom 1.5 niet als standaard JRE ingesteld wordt als je hem installeert.

[ Voor 23% gewijzigd door R0BK3 op 06-03-2006 21:17 ]