Ik heb zonet eventjes een chkdsk opdracht gedaan, omdat er nogal veel fouten zijn op mijn harde schijf. Ik dus chkdsk /f intypen en krijg de melding: Bestanden in gebruik en bla bla bla, wilt u chkdsk uitvoeren als de pc wordt opgestart (J/N), J dus. Maar als ik dan reboot en chkdsk voert zijn opdracht uit, fixt hij niet de fouten terwijl ik toch /f deed. Hoe kan dit?
doe
chkdsk /?
hier kun je zien wat je moet typen
chkdsk /?
hier kun je zien wat je moet typen
Niets bijzonders, gewoon het aantal sectoren van de hdd, hoeveel het logboek in beslag neemt, van die gewone dingetjes. Geen foutmeldingen oid.Fairy schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:20:
Geef anders door wat de output is die je wél krijgt?
En de errors zijn niet weg? Dan weet ik wel wat er aan de hand is, bekend euvel heb ik ook gehad.
Als er constant programma's actief op je disk zijn en je gaat je C: schijf scannen, dan gaat ie fouten vinden die er niet zijn.
Let maar eens op, elke keer issie weer anders als je chkdsk doet. Niks van aantrekken dus.
Als ik mijn Raptor scan krijg ik het ook:
Nix om je zorgen over te maken
En anders, laat Filemon van Sysinternals meelopen, dan weet je welk programma je scan dwarsboomt. Wel even het chkdsk proces excluden anders krijg je zo'n bomen, bos verhaal.
Als er constant programma's actief op je disk zijn en je gaat je C: schijf scannen, dan gaat ie fouten vinden die er niet zijn.
Let maar eens op, elke keer issie weer anders als je chkdsk doet. Niks van aantrekken dus.
Als ik mijn Raptor scan krijg ik het ook:
Heb em wel effe laten schrijven naar de disk offcourseC:\Documents and Settings\Ferry>chkdsk c:
The type of the file system is NTFS.
The volume is in use by another process. Chkdsk
might report errors when no corruption is present.
Volume label is SYSTEM.
WARNING! F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode.
CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)...
File verification completed.
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)...
Index verification completed.
CHKDSK is verifying security descriptors (stage 3 of 3)...
Security descriptor verification completed.
Correcting errors in the master file table's (MFT) BITMAP attribute.
Windows found problems with the file system.
Run CHKDSK with the /F (fix) option to correct these.
72597703 KB total disk space.
17549860 KB in 38334 files.
12472 KB in 2540 indexes.
0 KB in bad sectors.
126171 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
54909200 KB available on disk.
4096 bytes in each allocation unit.
18149425 total allocation units on disk.
13727300 allocation units available on disk.
C:\Documents and Settings\Ferry>
Nix om je zorgen over te maken
En anders, laat Filemon van Sysinternals meelopen, dan weet je welk programma je scan dwarsboomt. Wel even het chkdsk proces excluden anders krijg je zo'n bomen, bos verhaal.
[ Voor 74% gewijzigd door Fairy op 05-03-2006 00:36 ]