Toon posts:

Asus P5P800 4.0GHz probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede Tweakers O-)

ik heb nogal een vervelend probleempje!

eerst ff specjes:

ik heb een Asus P5P800 met 865PE chipset, en een Pentium 4 (540 (geen J versie) ) 3,2Ghz. deze heb ik op 3,8 lopen nu op standaard vcore (1,400v) 1:1 met mijn geheugen. hij is idle 28 graden en stressed 35 (lucht).

zoals jullie hierboven kunnen zien loopt mijn processor gemakkelijk 3,8 op stock vcore, met lage temps enz enz.. echter wil ik hoger, nou verwacht ik natuurlijk verwacht ik niet dat ik op stock vcore nog hoger kom, ik boot nu op 4.0Ghz en dan moet ik helemaal naar de 1,550v toe om hem stabiel te laten zijn. ok gaat net want hij word stressed niet warmer dan 45C, maargoed wil ik nog hoger dan lukt dat echt niet, zelfs niet met een divider! (166Mhz niet en 330Mhz niet) ik heb me Vcore al op 1,610v gehad maar geen effect (zelfs bij 4050Mhz niet B) ) lager is ook geen oplossing.

nu heb ik op XS forum een thread over de P5P800 gevonden, daarin word beschreven dat een 20>24 Pins connector de doorslag +4.0Ghz kan geven! ik zoon ding gekocht, nee geen effect.. het enige dat opgelost is zijn de soort van arties rond de aanpasbare delen in de bios,die te voorschijn kwamen hij een FSB van boven de 255Mhz. (natuurlijk met een divider)

ik ben ten einde raad... :/
iemand die mij kan helpen of de oplossing heeft, ben ik eeuwig dankbaar :'(

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk wil je CPU gewoon niet. Of is je vcore rete instabiel.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:00
op een gegeven moment zit je gewoon aan het top van je processor

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik met clockgen klock in windows gaat hij wel tot 4150Mhz ? (1,55v)

zou het misschien aan de bios kunnen liggen ?? (heb er al meerdere in gehad) nooit lager dan 1011 trouwens!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 23:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:02:
hallo mede Tweakers O-)

ik heb nogal een vervelend probleempje!

eerst ff specjes:

ik heb een Asus P5P800 met 865PE chipset, en een Pentium 4 (540 (geen J versie) ) 3,2Ghz. deze heb ik op 3,8 lopen nu op standaard vcore (1,400v) 1:1 met mijn geheugen. hij is idle 28 graden en stressed 35 (lucht).

zoals jullie hierboven kunnen zien loopt mijn processor gemakkelijk 3,8 op stock vcore, met lage temps enz enz.. echter wil ik hoger, nou verwacht ik natuurlijk verwacht ik niet dat ik op stock vcore nog hoger kom, ik boot nu op 4.0Ghz en dan moet ik helemaal naar de 1,550v toe om hem stabiel te laten zijn. ok gaat net want hij word stressed niet warmer dan 45C, maargoed wil ik nog hoger dan lukt dat echt niet, zelfs niet met een divider! (166Mhz niet en 330Mhz niet) ik heb me Vcore al op 1,610v gehad maar geen effect (zelfs bij 4050Mhz niet B) ) lager is ook geen oplossing.

nu heb ik op XS forum een thread over de P5P800 gevonden, daarin word beschreven dat een 20>24 Pins connector de doorslag +4.0Ghz kan geven! ik zoon ding gekocht, nee geen effect.. het enige dat opgelost is zijn de soort van arties rond de aanpasbare delen in de bios,die te voorschijn kwamen hij een FSB van boven de 255Mhz. (natuurlijk met een divider)

ik ben ten einde raad... :/
iemand die mij kan helpen of de oplossing heeft, ben ik eeuwig dankbaar :'(
Hoe hoog heb je je HT multiplier staan.
Dat HyperTreathing ofzo ..
Zet dat eens op 3x, en dan moet je wel hoger komen.

Want dan is je HT speed te hoog, en dan word je moederbord instabiel, wat voor die problemen zorgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:54:
[...]

Hoe hoog heb je je HT multiplier staan.
Dat HyperTreathing ofzo ..
Zet dat eens op 3x, en dan moet je wel hoger komen.

Want dan is je HT speed te hoog, en dan word je moederbord instabiel, wat voor die problemen zorgt.
jij bent in de war met amd intel heeft geen HT mp ;)

Verwijderd

OMG jah ..
Intel heeft wel zoiets .. maar je kan die Multiplier er niet van aanpassen.
Krijg je ervan als je heel de dag met je AMD processor loopt te kloten ..

Dan zou ik het ook niet meer weten .. sorry ;)

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ligt het niet aan je voeding? Ik beschik over een Intel P4 3,0GHz die ik niet verder kan overklokken dan 4,1GHz. Of het geheugen nou op 400, 320 of 260 staat maakt niets uit, ik krijg hem gewoon niet stabiel. Vcore (standaard 1.3V) ook al op 1.60V gehad, maar hij wil niet booten.

Mijn voeding is een Zalman 300Watt en ik weet bijna zeker dat het daar aan ligt. Overigens mij Vcore is wel instabiel, want als ik hem op 1.325 V zet en met CPU-Z het controleer is het de ene keer 1.310 en dan weer 1.330 (mobo: Asus P4P800 SE) |:(

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

offtopic:
Geen kaap aktie, maar gewoon een simpele vraag tussendoor. (als de ts het niet erg vind :))
Ik heb een Gigabyte GA-8SGXLFS (<Ik kan dat mobo amper op de gigabyte site vinden, dit type heb ik gevonden bij cpu-z) mobo, maar ik kan mijn op 3.0 ghz lopende northwood niet overklokken in het bios... Met programma's als cpu-fsb heb ik hem stable 3,6 gehad... Zou een bios update dit kunnen verhelpen? Er staan gewoon geen opties in mijn bios om hem te oc'en.

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 05-03-2006 09:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit lees ik in de PMG FAQ:
20 pins ATX stekker op een 24 pins aansluiting: fysiek gezien past dit uitstekend. Maar qua stabiliteit kun je erop achteruit gaan. De 24 pins aansluiting zit niet voor de sier op het moederbord, de extra voltage lijnen zijn weldegelijk broodnodig, al is het maar in bepaalde stress situaties. Wanneer je instabiliteit verneemt, dan heb je reden om de voeding te verdenken. Je kunt ook gewoon een 20 pins naar 24 pins converter kabel gebruiken. Maar hierbij moet je nog steeds rekening houden met de stabiliteit, zeker wanneer de capaciteit van je voeding niet is berekend op de extra voltage lijnen.
Dus een verloopstukje geeft je niet de garantie van extra stabiliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-03-2006 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 05 maart 2006 @ 09:46:
Dit lees ik in de PMG FAQ:

[...]

Dus een verloopstukje geeft je niet de garantie van extra stabiliteit.
nee maar het gaat wel beter met het verloop stukje (merk geen instabieliteid)

@Me_Again

mm denk het eerlijk gezegd niet..

voltages zijn allemaal stabiel

12v = 11,85v constant
3,3v = 3,320v constant
5v = 5,08v constant

de vcore word in cpuz verkeerd uitgelezen (1,4 - 1,6 schomelt hij :s)

in de bios is hij wel 1,4 - 1,42

• Admiral Freebee
  • Niet online
Het geeft iets betere stabiliteit maar niet genoeg om de doorslag te geven om over de 4.0GHz te gaan. Ik denk, dat als je met een 24-pins voeding geen verbetering krijgt, dat je echt wel aan de limiet van één van je onderdelen zit.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:21:
Het geeft iets betere stabiliteit maar niet genoeg om de doorslag te geven om over de 4.0GHz te gaan. Ik denk, dat als je met een 24-pins voeding geen verbetering krijgt, dat je echt wel aan de limiet van één van je onderdelen zit.
mm ok maar die 2 euro voor 20>24 pins ga ik ook niet dood he :P kan je het altijd voor proberen tog :+

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:27:
[...]

mm ok maar die 2 euro voor 20>24 pins ga ik ook niet dood he :P kan je het altijd voor proberen tog :+
Ja natuurlijk, zou ik ook hebben gedaan :P

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Je denk dat je vergeet dat je 255mhz fsb draait. Dit wordt QDR 1020mhz. Voor een 865PE chipset, die ver kan klokken, is dit zelfs ver!

Heb je het chipset voltage ook al een bult omhoog geschroefd? Want ik denk dat je 865PE`tje aan het bottlenecken is!

Verwijderd

Topicstarter
mm nee niet schokend ver, 1,6v max (1,5v stock)

mijn mobo gaat tot 1,9v .. maar dat is tog agp VDDQ voltage? iig dat las ik op XS ? dat het niet zo veel met de agp kaart te maken had ?
Pagina: 1