Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sollicitatie maken brief voor een andere afdeling

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey daar tweak(st)ertjes..

* Spike_wolf heeft beetje hulp nodig.
Het feit is dus dat ik ga solliciteren naar een functie op een andere afdeling in het bedrijf waar ik werk...
Op het moment zit ik op de technische dienst van een dierenpark, en ik wil graag naar Edutainment (education and entertainment) toe. Op het moment doe ik dat in princiepe al de helve dag aangezien ik met mijn funcitie de halve dag niks te doen heb en ze bij edutainment vaak hulp nodig hebben.
Doe ik altijd met plezier, vind het heel leuk om te doen, en volgens mn collegas daar heb ik er ook aanleg voor.
Nu vertelde een collega daar me dus dat ze nog medewerkers zoeken daar (weekend, en vakantie enzo, zelfde wat ik nu ook doe, omdat ik verder nog studeer), en dat leek me dus wel wat...
De twee fulltimers op die afdeling staan allebei vierkant achter me en als hun afdelings hooft mijn sollicitatie met hun zou gaan bespreken zouden ze me alletwee aanbevelen :) dat zit verder dus wel snor :)
Maar nu...
Ik moet wel een sollicitatie brief schrijven naar het afdelings hoofd... en daar mijn probleem, daar ben ik niet bepaald goed in.. ik heb maar één keer een sollicitatie brief geschreven en die was in het engels :P en das dan weer net wat anders dan nederlands met taalgebruik enzo.. op de afdeling waar ik nu zit ben ik als 16 jarige binnen gerold een aantal jaar geleden doormiddel van een sollicitatie-formulier, naam enz invullen en voor welke afdelingen je wilde solliciteren, en dat was het :P

Nu heb ik hetvolgende opgesteld net en wilde jullie mening graag weten of dit een beetje netjes is en op de post zou kunnen :)
Roel Veldhuyzen
<%straatnaam + nummer%>
<%postcode plus plaats%>

<%Dierenpark naam%>
<%Voorletter punt achternaam afdelings hoofd%>
<%straatnaam + nummer%>
<%postcode plus plaats%>

<%plaatsnaam, datum%>
Geachte mevrouw <%naam%>,

Naar aanleiding van een gesprek dat ik met <%fulltime collega op die afdeling%> had eerder deze dag heb ik begrepen dat u een oproepkracht nodig heeft voor de afdeling edutainment.

Bij deze wil ik mijzelf graag kandidaat stellen voor deze functie.
Op het moment ben ik al ±3 jaar werkzaam op de afdeling ;technische dienst'in het park, maar op deze afdeling heb ik het niet meer naar mijn zin, en de afdeling edutainment spreekt mij vele malen meer aan, aangezien ik mijn hele leven al gek op dieren geweest ben, wat ook de eerste reden was om 3 jaar geleden bij <%park naam%> te solliciteren.

Zoals waarschijnlijk wel bij u bekend help ik <%fulltime collega%> en <%fulltime collega%> regelmatig met verschillende activiteiten tussen mijn eigen activiteiten door, en dit doe ik al jaren met veel plezier. Hierdoor heb ik ook al aardig wat kennis op gedaan over de dieren en heb ze allemaal goed leren kennen.

Ik denk dan ook dat ik uw afdeling goed van dienst kan zijn met mijn liefde voor de dieren.

Dankzij mijn werk op de afdeling technische dienst heb ik ook veel ervaring met het park zelf en kan ik goed omgaan met bezoekers.

Ik hoop spoedig uw reactie tegemoet te kunnen zien.

Hoogachtend,

R. Veldhuyzen

Bijlage: curriculum vitae
K ben er zelf niet helemaal tevreden over, maarja... graag hoor ik jullie feadback :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 04-03-2006 21:43 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29
Spellcheck en posten maar, ziet er best uit imho :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ten eerste plaatsnaam en datum tussen de 2 adressen zetten, niet daaronder. Boven groet nog even Betreft: sollicitatie naar X. Dat zijn de formele zaken, verder zou ik niet zeggen dat je op je huidige plek niet naar zin hebt, het is tenslotte wel hetzelfde bedrijf. :)

Edit: de spelling viel me wel mee, aangezien je in de TS o.a. het hebt over:
princiepe al de helve dag aangezien ik met mijn funcitie
:'( :P

[ Voor 24% gewijzigd door Roamor op 04-03-2006 21:50 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Roamor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:48:
Ten eerste plaatsnaam en datum tussen de 2 adressen zetten, niet daaronder. Boven groet nog even Betreft: sollicitatie naar X. Dat zijn de formele zaken, verder zou ik niet zeggen dat je op je huidige plek niet naar zin hebt, het is tenslotte wel hetzelfde bedrijf. :)

Edit: de spelling viel me wel mee, aangezien je in de TS o.a. het hebt over:
[...]
:'( :P
Ja zo nu en dan wil ik nog wel is tesnel typen :P

Maar over dat ik het op mijn huidige plek niet naar mijn zin heb is zo'n beetje wel bij iedereen bekend, komt omdat m'n baas nogal een hekel aan me heeft gekregen en echt hopeloos opzoek is naar een rede om me te ontslaan maar er geen kan vinden :D :'( :D
Maar toch beter om weg te laten?

Humankind… be both.

• Roamor
  • Niet online
Altijd positief blijven en van je sterke punten uitgaan. Schrijf bijvoorbeeld dat je het leukste onderdeel van de technische dienst juist het contact met de bezoekers vond en dat daar ook je sterke punten liggen. Dit wil je natuurlijk benutten door een functie te ambiëren waarbij je deze kwaliteiten beter kunt benutten voor het park. (Altijd een beetje aandikken is niet mis mee :P)

Hou er wel rekening mee dat ze je gaan natrekken bij je huidige baas, zeker binnen hetzelfde bedrijf is die drempel niet zo hoog, dus probeer dat contact een beetje te lijmen.

Edit: wat in me opkwam; je zit natuurlijk al in het bedrijf. Als je niet erg zeker bent van je brief (waar je absoluut geen reden toe hebt imho), ga er gewoon eens langs en promoot jezelf. Succes iig. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Roamor op 04-03-2006 21:59 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je al gezocht?

Verder is dit WI materiaal :)

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

weebl

YARR!

Ik zou de zin waarin je zegt dat je het niet meer naar je zin hebt op je huidige afdeling wijzigen in dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging. En dat je huidige afdeling deze niet biedt. Die komt iets minder neagtief over, terwijl het wel ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Geeft imho een iets betere indruk :Y)

Verder ziet het er netjes uit :)

Wel vreemd dat je een solicitatiebrief moet schrijven aan het bedrijf waar je al werkt. Bij ons (Philips Business Communications) gaat dit alleen maar met een gesprek, aangezien je een interne sollicitant vaak al iets langer kent...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:58:
Heb je al gezocht?

Verder is dit WI materiaal :)
Nou waarom dacht ik net nou niet aan WI :? hmmz.z.. volgende keer forum list maar is drie keer doornemen voor ik post :/ :+

Okay, dus een klein beetje aangepast:
Roel Veldhuyzen
<%straatnaam + nummer%>
<%postcode plus plaats%>

<%Dierenpark naam%>
<%straatnaam + nummer%>
<%postcode plus plaats%>

<%plaatsnaam, datum%>

Naar aanleiding van een gesprek dat ik met <%fulltime collega op die afdeling%> had eerder deze dag heb ik begrepen dat u een oproepkracht nodig heeft voor de afdeling edutainment.

Op het moment ben ik al ±3 jaar werkzaam op de afdeling ;technische dienst'in het park, park, maar ik ben opzoek naar een nieuwe uitdaging die deze afdeling mij niet kan beiden. De afdeling edutainment spreekt mij op dit gebied heel erg aan, aangezien ik mijn hele leven al gek op dieren geweest ben, wat ook de eerste reden was om 3 jaar geleden bij Ouwehands Dierenpark te solliciteren.

Zoals waarschijnlijk wel bij u bekend help ik <%fulltime collega%> en <%fulltime collega%> regelmatig met verschillende activiteiten tussen mijn eigen activiteiten door, en dit doe ik al jaren met veel plezier. Hierdoor heb ik ook al aardig wat kennis op gedaan over de dieren en heb ze allemaal goed leren kennen.

Ik denk dan ook dat ik uw afdeling goed van dienst kan zijn met mijn liefde voor de dieren.

Dankzij mijn werk op de afdeling technische dienst heb ik ook veel ervaring met het park zelf en kan ik goed omgaan met bezoekers.

Hoogachtend,

R. Veldhuyzen

Over het feit dat ik een brief moet schrijven stond ik idd ook al een beetje vreemd te kijken, maarja..
Wel zit ik te twijfelen of ik m'n CV er ook wel bij moet gooien...
Aan de ene kant natuurlijk wel netjes.. maar imho ook een beetje overbodig :/

Humankind… be both.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

weebl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:59:
Ik zou de zin waarin je zegt dat je het niet meer naar je zin hebt op je huidige afdeling wijzigen in dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging. En dat je huidige afdeling deze niet biedt. Die komt iets minder neagtief over, terwijl het wel ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Geeft imho een iets betere indruk :Y)
Dat advies had ik eigenlijk ook willen geven.
Verder ziet het er netjes uit :)
Vind ik ook.
Wel vreemd dat je een solicitatiebrief moet schrijven aan het bedrijf waar je al werkt. Bij ons (Philips Business Communications) gaat dit alleen maar met een gesprek, aangezien je een interne sollicitant vaak al iets langer kent...
Ik zou eerst eens proberen een gesprek aan te knopen met het afdelingshoofd van Edutainment, misschien vindt hij een sollicitatiebrief eigenlijk overbodig.
Spike_wolf schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:07:
<knip>
Wel zit ik te twijfelen of ik m'n CV er ook wel bij moet gooien...
Aan de ene kant natuurlijk wel netjes.. maar imho ook een beetje overbodig :/
Als je toch een sollicitatiebrief schrijft, doe het dan volledig (dus met CV).

[ Voor 16% gewijzigd door Freee!! op 04-03-2006 22:09 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Roamor
  • Niet online
nieuwe uitdaging die deze afdeling mij niet kan beiden
Denk eraan, het glas is halfvol. Dus niet "deze afdeling kan mij dit niet bieden", maar "die andere afdeling kan dat wél".

Ook even de formele zaken (volgorde bovenaan) even rechtzetten, en je hebt een prima brief. :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
okay, gaan we nog een keer :P
Roel Veldhuyzen
<%straatnaam + nummer%>
<%postcode plus plaats%>

<%plaatsnaam, datum%>

<%Dierenpark naam%>
<%straatnaam + nummer%>
<%postcode plus plaats%>

Op het moment ben ik al ±3 jaar werkzaam op de afdeling ;technische dienst'in het park, park, maar ik ben opzoek naar een nieuwe uitdaging die deze afdeling mij niet kan bieden. De afdeling edutainment kan dit echter wel, en spreekt mij daarom heel erg aan, mede het feit dat ik mijn hele leven al gek op dieren geweest ben, wat ook de eerste reden was om 3 jaar geleden bij Ouwehands Dierenpark te solliciteren.

Hoogachtend,

R. Veldhuyzen

zo beter? :)

Humankind… be both.

• Roamor
  • Niet online
Ik zou ervan maken:
maar ik ben opzoek naar een nieuwe uitdaging binnen deze organisatie. De afdeling edutainment spreekt mij heel erg aan, vanwege het feit dat ik mijn hele leven al gek op dieren geweest ben, wat ook de eerste reden was om 3 jaar geleden bij Ouwehands Dierenpark te solliciteren.
En dan idd vervolgen met je sterke punten waarom die functie jou beter zou passen. Nog even boven de groet: Betreft: etc (geen neplinkje, dat hoort onderstreept. :) )

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Roamor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:20:
Ik zou ervan maken:

[...]

En dan idd vervolgen met je sterke punten waarom die functie jou beter zou passen. Nog even boven de groet: Betreft: etc (geen neplinkje, dat hoort onderstreept. :) )
Oh ja, die nog vergeten 8)7

Thanks, even aanpassen, en dan m'n CV weer is opzoeken en updaten :P
En maar hopen dat dit snel behandeld word :)

Humankind… be both.

Pagina: 1