Toon posts:

PC doet helemaal niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister had ik mn pc gewoon afgesloten, maar toen ik hem vanmorgen (probeerde aan te) zetten deed hij niks. Ik dacht eerst dat de stoppen eruit waren maar dat kon niet, want de lamp deed het wel gewoon. Ik de voeding gecontroleerd (of hij aan was), die was gewoon aan. Die heb ik een keer uit en aan gedaan en toen ik hem weer aandrukte gingen de lampjes aan de voorkant en de case- en cpu-fan voor minder dan een seconde aan en daarna deed hij weer niks totdat ik de voeding weer uit en aandeed.

Ik heb verder geprobeerd om de hardeschijven, geheugen en cdrom eruit te halen, maar dit heeft ook geen nut. Ik weet niet wat ik er nu nog mee kan doen en wat ik eventueel zou moeten (laten) vervangen.

Heeft iemand een idee?

Mijn specs:
Abit NF-7 moederbord
AMD Athlon 2500+ 1800MHZ
Ati Radeon 9800Pro
2x 512MB TwinMOS geheugen
Merkloos 350W voeding

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 20:22 . Reden: specs toegevoegd ]

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18
begin eerst even met wat spec's te posten over je system wat voor voeding heb je mobo proc geheugen vid etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Terran op 04-03-2006 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terran888 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:19:
begin eerst even met wat spec's te posten over je system wat voor voeding heb je mobo proc geheugen vid etc.
Was ik al aant toevoegen :p

• Terran
ok :P maare controleer alle stekkers goed vooral de gene op je moederbord. Voor de rest dikke kans dat je noname 350 watt voeding stuk is. Ff met andere testen denk ik :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Controleer als je de kast toch open hebt ook even of er niet toevallig een condensator geploft is op het moederbord (of meer dan 1). Wil ook nog wel eens dit soort rare dingen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je dat zien?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zit de stekker erin?
(Hebben jullie knaagdieren?)

Verwijderd

Topicstarter
Terran888 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:25:
ok :P maare controleer alle stekkers goed vooral de gene op je moederbord. Voor de rest dikke kans dat je noname 350 watt voeding stuk is. Ff met andere testen denk ik :)
hij heeft het maanden gewoon gedaan (paar maanden geleden nieuwe kast...)

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:30:
Zit de stekker erin?
(Hebben jullie knaagdieren?)
ik heb gister de stekker er niet uit gedaan en de case- en cpu-fan draaien denk niet op de backupbatterij :p

nee

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:30:
[...]

hij heeft het maanden gewoon gedaan (paar maanden geleden nieuwe kast...)
Tja, zo lust ik er nog wel een paar. Zo'n voeding kan gewoon de geest geven.
Bot gezegd: Mijn opa heeft ook jaren geleefd, maar die werd op een ochtend ook niet meer wakker...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de voeding het of helemaal doet of helemaal niet, dus denk niet dat het aan de voeding ligt, omdat de fans wel even draaien, dus krijgt hij wel stroom (lijkt mij)

• Terran
ja maar je voeding moet wel meerdere voltages leveren 3,3v , 5v , 12v, daarbij moeten die ook stabiel zijn. Makelijkste is daarom ook om even te testen met een andere. Mocht dat het niet zijn heb je grote kans dat je mobo kaduk is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen andere voeding hier...... kan ik op een of andere manier nog achter komen?

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook even je glazen bol raadplegen. :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:05:
Je kan natuurlijk ook even je glazen bol raadplegen. :+
Die zit in de afwasmachine, en die van jou dan? :+

Verwijderd

komt je voeding ook op zonder dat de computer er aan hangt (wel met weerstand natuurlijk)? zo nee, dan weet je dat je voeding stuck is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:12:
komt je voeding ook op zonder dat de computer er aan hangt (wel met weerstand natuurlijk)? zo nee, dan weet je dat je voeding stuck is.
Ik snap niet wat je bedoeld, maar ik heb hem weg laten brengen en laten testen, het moederbord is kapot. Nu zit ik met 2 mogelijkheden:
1. Nieuwe mobo en extra geld uitgegeven voor net zo goeie mobo
2. Iets meer uitgeven en dan ook een processor halen

Wat zouden jullie doen?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
optie 2, dan ga je er goed op vooruit ook :)

anders kun je vragen of je even een pc van een vriend/bekende/<insert random persoon> kunt (mis)bruiken door jouw noname 350watter daarin te hangen, en kijken of die daar wel mee werkt?

Verwijderd

Optie 2, gewoon voor 60 euro een s754 bordje kopen (past je geheugen mooi in) en een Semprom 3000+ voor pak hem beet 80 euro. Kost toch bijna niets meer tegenwoordig!

Verwijderd

Je kan je ook afvragen waarom je mobo overleden is.....ik zou zeggen: voeding! Dus kost je waarschijnlijk nieuwe voeding, nieuw mobo en nieuwe proc. Als dit een Athlon64 wordt, moet je effe oppassen dat je geen PCI-E mobo haalt, anders heb je ook meteen nieuwe videokaart nodig ;)

...en als je dan toch bezig bent... de keus is geheel aan jezelf en je portemonnee :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dan een Sempron 3000+ koop ga ik er daan veel op vooruit? En géén ASUS bord toch? (heb TwinMos geheugen)

Verwijderd

Die Athlon van jou is toch een XP? Zo ja ga je er zeker op vooruit door de on-die memcontroller.

Reken maar dat de s754 Sempr0ns een stukje sneller zijn dan de Athlon XP's. Ik kom zelf van een XP 2100+ af (Palo) en heb een 2600+ Sempron64 gekocht (als server). Deze doet repareren van DVD's met Quickpar gevoelsmatig 2x zo snel.

Overigens kan ik het K8S-MX mobo van Asus dat in mijn server zit aanraden (kost maar 50 euro en heeft AGP en PCIe x1).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:50:
Die Athlon van jou is toch een XP? Zo ja ga je er zeker op vooruit door de on-die memcontroller.

Reken maar dat de s754 Sempr0ns een stukje sneller zijn dan de Athlon XP's. Ik kom zelf van een XP 2100+ af (Palo) en heb een 2600+ Sempron64 gekocht (als server). Deze doet repareren van DVD's met Quickpar gevoelsmatig 2x zo snel.

Overigens kan ik het K8S-MX mobo van Asus dat in mijn server zit aanraden (kost maar 50 euro en heeft AGP en PCIe x1).
Ik las net hier op GoT dat Asus niet samengaat met Twinmos qua geheugen.

Is €130 veel voor AMD Sempron 3400+ en is deze veel beter dan zn kleinere broertje? (3000+)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:55:
[...]

Is €130 veel voor AMD Sempron 3400+ en is deze veel beter dan zn kleinere broertje? (3000+)
http://www.google.nl/sear...-kelkoo&btnG=Zoeken&meta= :?

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-03-2006 01:58 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:55:

Lijkt me niet, zou niet handig zijn van TwinMos. Asus is nl veruit de grootste mobo-fabrikant ter wereld.

Verwijderd

Je dwaalt erg af van je topic start. De rest van de antwoorden op al je vragen is makkelijk zelf te vinden. tip: Lees ook de FAQ's van dit forum enzo.
Pagina: 1