Netwerkverbinding 'verdwijnt' opeens

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 11:14
Hallo,

Thuis gebruiken we InternetPlusBellen van KPN. Een PC maakt hierbij gebruik van een draadloze verbinding met de Experia Box. Dit werkt vooralsnog prima.

Nu was ik zojuist aan het internetten en toen werd de internetverbinding op een gegeven moment verbroken. Toen ik de icoontjes rechtsonder bekeek zag ik dat een icoon met betrekking tot de internetverbinding ontbrak, namelijk het icoon van de 'Netwerkverbindingen' zoals te configureren in het Configuratiescherm van XP. Vervolgens heb ik binnen het Configuratiescherm de netwerkverbindingen opgevraagd en zag ik dat de betreffende verbinding er ook hier uit lag.

We hebben toen de USB-adapter ge-deinstalleerd en vervolgens de USB-adapter opnieuw geinstalleerd. Toen werkt het weer prima. Wel zag in dat de nieuwe draadloze netwerk de naam 'Draadloze netwerkverbinding 2' had gekregen; dit kon ik echter aanpassen en zodoende de '2' verwijderen.

Kan iemand mijn aangeven waardoor dit probleem zich heeft voortgedaan? Het is vooral opmerkelijk dat het plaatsvond gedurende het gebruik van het PC. Hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hallo,

welk merk/type USB adapter heb je ? Gebruik je de Wireless Zero Configuration service of de bijgeleverde software ?

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 11:14
Merk USB-adapter is de 'Siemens Gigaset USB Adapter 108' en ik maak enkel gebruik van de software die werd bijgeleverd bij de USB-adapter. Kun je mij aangeven wat dat andere inhoudt? Zou dit de oplossing van het probleem kunnen zijn?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Probeer de software van het stickje eens te deinstalleren. (als de stick eruit is)

Als je em er weer opnieuw in drukt moet je de wizard hardware ervoor krijgen.
Installeer dan slechts de driver van hest stickje (te vinden via de wizard hardware op de cd), en niet de software (dus niet de installatiewizard van de cd gebruiken).

Heb ik laatst nog gehad met een dell laptop.... Ruzie tussen WZC en het progseltje wat erbij zat.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Dat gedoe met "Draadloze netwerkverbinding 2" komt omdat Windows heeft onthouden aan welke poort het eerste apparaat zat. Verplaats je hem van poort, dan denkt deze dat het een nieuw, ander apparaat is, zodoende noemt hij hem 2.
Om dat ongedaan te krijgen (dus de oude te verwijderen): Start, rechtermuisklik op Deze Computer, tabje Hardware, Apparaatbeheer, menu Beeld: Verborgen apparaten weergeven aanzetten.

Dan bij netwerkadapters zie je de oude apparaten staan, als je dan verbinding 1 + 2 weggooit, stickje opnieuw inplugt, installeert hij hem opnieuw, en heet hij weer 1. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Volgens mij zijn er meerdere mensen met dat probleem. Ik haal de USB-kabeltje van de adapter er ff uit en steek hem er weer in. Nu maakt ie weer opnieuw contact. Beetje vaag probleem inderdaad.
Pagina: 1