Waarde gotters, sinds gisteren heb ik een nieuw systeem, compleet gebouwd, na wat inlezen op got natuurlijk
Het systeem startte dan ook in 1 keer goed op en draait tot nog toe als een zonnetje
Maar hey, natuurlijk is er weer iets waar ik me aan erger, en dat is het volgende:
Q-Fan, het programma van Asus waarmee je fans automatisch langzamer laat draaien bij lage load.
However, op een of andere manier wordt de chipset fan niet gecontroleerd en blijft altijd op 6000+ toeren draaien
Niet echt bevordelijk dus voor mijn ultrastille systeem dus.
Mobo boekje zegt "Alleen chassis fan 1 word gecontroleerd door Qfan(cha_2 dus niet) en de Chipset fan word automatisch aangepast in sync(oid) met de processor koeler.
Dit betwijfel ik ten zeerste, zie screenshot: (AI Booster)

En Speedfan hier:

Die reageert dus ook nergens op
Iemand ideen?
Het systeem startte dan ook in 1 keer goed op en draait tot nog toe als een zonnetje
Maar hey, natuurlijk is er weer iets waar ik me aan erger, en dat is het volgende:
Q-Fan, het programma van Asus waarmee je fans automatisch langzamer laat draaien bij lage load.
However, op een of andere manier wordt de chipset fan niet gecontroleerd en blijft altijd op 6000+ toeren draaien
Niet echt bevordelijk dus voor mijn ultrastille systeem dus.
Mobo boekje zegt "Alleen chassis fan 1 word gecontroleerd door Qfan(cha_2 dus niet) en de Chipset fan word automatisch aangepast in sync(oid) met de processor koeler.
Dit betwijfel ik ten zeerste, zie screenshot: (AI Booster)

En Speedfan hier:

Die reageert dus ook nergens op
Iemand ideen?
[ Voor 16% gewijzigd door Phorze op 04-03-2006 19:50 ]