Ik kom er maar niet uit. Ik heb mijzelf dus net een nieuwe computer aangeschaft met een asus 6600 256mb kaartje. Deze heb ik aangesloten op mijn loewe calida(oud model) via Composiet. Ik zeg het type er even bij omdat dit van belang is met mijn instelling. Namelijk NTSC, op PAL werkt het niet. Dit is overigens zelf herkent en kan dan ook perfect strak beeld leveren. Maar nu is het zo dat wanneer ik de comp net opstart of wanneer een resolutie keer word veranderd of een ander moment optreed waarbij de monitor een keer gaan knipperen(weet het woord hier neit voor) dat ik het volgende probleem heb. Er glijden namelijk grote vierkante doorzichtige knipperende vlakken van onder naar boven door het beeld. Het vlak is zo'n beetje evengroot als de hoogte van het scherm en is 5 cm uit de linkerzijde vandaan.
Heel irritant dus.
Om de vlakken weg te halen doe ik het volgende:
TV out uit, tv scherm is dan zwart maar nog wel de vlakken!
zender wisselen en weer terug, dan zijn de vlakken weg
tv out weer aan
Bijkomende vreemde informatie wat nu overigens niet meer het geval is:
Toen ik mijn AMD64 3200+ op 2500 mHz had draaien had ik bij het opstarten van windows en bij het starten van een film in MCE dat het beeld soms wel 3 keer ging knipperen(opnieuw instellen), alsof er een resolutie werd veranderd. Als ik toen weer van die vlakken in beeld had kon ik dat oplossen door de display wizard van het nView te starten. Dus echt alleen maar het venster van deze wizard is beeld was voldoende. Beeldscherm knipperde een keer en de vlakken waren weg.
Nu draait comp weer op 2000, maar goed probleem is dus neit weg.
Heel irritant dus.
Om de vlakken weg te halen doe ik het volgende:
TV out uit, tv scherm is dan zwart maar nog wel de vlakken!
zender wisselen en weer terug, dan zijn de vlakken weg
tv out weer aan
Bijkomende vreemde informatie wat nu overigens niet meer het geval is:
Toen ik mijn AMD64 3200+ op 2500 mHz had draaien had ik bij het opstarten van windows en bij het starten van een film in MCE dat het beeld soms wel 3 keer ging knipperen(opnieuw instellen), alsof er een resolutie werd veranderd. Als ik toen weer van die vlakken in beeld had kon ik dat oplossen door de display wizard van het nView te starten. Dus echt alleen maar het venster van deze wizard is beeld was voldoende. Beeldscherm knipperde een keer en de vlakken waren weg.
Nu draait comp weer op 2000, maar goed probleem is dus neit weg.
[ Voor 8% gewijzigd door Vjenne op 04-03-2006 19:40 ]