Oude Video2000 filmpjes naar DVD omzetten

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik moet de familiefilmpjes in een moderner jasje gaan steken. Ik heb nu 7 banden VCC2000 materiaal liggen van ongeveer 40 uur bij elkaar. Om het op de pc te krijgen lukt me allemaal wel, ik heb een videorecorder aangesloten op mijn TV-kaart. En ik heb een lege 160GB harddisk tot mijn beschikking. Maar van het software gedeelte loop ik onderhand te flippen.
Ik wil het beeldmateriaal zo goed mogelijk overzetten, maar er moet ook nog in geknipt worden, omdat er meerdere filmpjes op een band staan. En ook staan ze een beetje kris kras door elkaar. Dus moet ik ze naar de harddisk zetten, dan uit elkaar halen en dan encoden naar DVD, waarbij ik zelf de bitrate wil instellen.
Ik dacht zelf iets van opnemen met iuVCR in HuffYUV (dan blijft het lossless), dan knippen in VirtualDUB, vervolgens encoden met CCE en als laatst in elkaar zetten met DVD Maestro ofzo. Maar problemen alom, 160GB is niet genoeg om 2x 4 uur lossless materiaal op te kunnen zetten (nodig voor het splitsen) en ook CCE crasht bij het opstarten. En ik heb ook eens gekeken naar Pinnacle Studio 10, maar die snap ik niet. Kan iemand een hint geven?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

Je hoeft niet al het materiaal in een HDTV-reso te capturen he ;-)

Op 160GB moet je een uur of 10 aan DV-capture kwijt kunnen. VCC2000 is geen DV, dus moet er wel meer op te krijgen zijn zonder kwaliteitsverlies.

Ik werk 't liefst met Premiere (video edit) en Encore (dvd authoring). Capturen kan je vanuit premiere doen. Exporten kan op dezelfde kwaliteit als je captured, Encore slikt volgens mij alle formaten die Premiere kan leveren.

'T zijn dure paketten natuurlijk, maar voor een projectje als dit moet je wel met de trialversies (1 maand) af kunnen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
* Liegebeest agrees with Elguapo.

Niet gaan rommelen met allemaal losse tooltjes, maar gewoon de software gebruiken die er voor bedoeld is. Zelf werk ik dan op een Mac (iMovie/Final Cut samenmet iDVD), maar in wezen is dat exact het zelfde als wat Elguapo voorstelt.

EDIT:
Pinacle Studio hoort ook gewoon een goed alternatief te zijn voor Premiere. Oftewel: even door de zure appel bijten en door die leercurve heen breken. Het hoort allemaal toch redelijk intuitief te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Liegebeest op 05-03-2006 13:17 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

watvoor TV kaart wou je er voor gebruiken?

Overgens lijkt het me met 160 gb goed te moeten lukken; immers videomateriaal is niet zo'n denderend hoge resolutie en het is compleet nutteloos om op een hogere resolutie te gaan cappen als je imput is!

Heb er zelf ook wel eens over nagedacht (videorecorder aan Pinnacle PCTV Pro mbv Christv cappen) maar ben er toen niet mee verder gegaan omdat ik er geen tijd voor had om de optimale instellingen uit te zoeken en maar een 1 maand trial had.

Ik denk dat als kwaliteit je echt kan schelen, en je weinig tijd hebt het wellicht een beter alternatief is als je de videobanden naar een zaak brengt waar je ze dit professioneel doen.
De dvd kun je thuis eventueel nog makkelijk lossless her-indelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 13:31 ]