[testcase] Mijn hond (portret)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Al bijna een jaar heb ik een Canon EOS 350D. Al die tijd heb ik nooit een testcase gepost op het forum. Ik behoor dan ook tot de grootste lurkers van dit forum ;) Sinds enkele weken heb ik de zogenaamde plastic-fantastic 50mm 1,8 portretlens in mijn bezit. Deze testcase bevat mijn eerste ervaringen met deze lens. De foto's zijn genomen van mijn hond. De eerste bij daglicht, de rest geduurde de avonduren bij kunstlicht. Ik heb geen flitser gebruikt.

Zelf ben ik erg tevreden over de lens en de foto's. Soms is de DOF misschien iets te klein gekozen, maar met een beperkte hoeveelheid licht is dit lastig aan te passen.

Graag hoor ik jullie commentaar. Alle foto's zijn aan te klikken voor een 50%-van-het-origineel-formaat.

#1 Intelligente / oplettende blik
1/15 F/1,8 ISO-400 (+0,5 stop => ISO-565)
Afbeeldingslocatie: http://82.94.236.125/IMG_2612_600.jpg

#2 Lekker sloom
1/60 F/1,8 ISO-400 (+0,5 stop => ISO-565)
Afbeeldingslocatie: http://82.94.236.125/IMG_2660_600.jpg

#3 Wat ben jij nu aan het doen?
1/80 F/4 ISO-1600 (+1,0 stop => ISO-3200)
Afbeeldingslocatie: http://82.94.236.125/IMG_2661_600.jpg

#4 Wat zie ik daar nou?
1/100 F/4 ISO-1600 (+1,0 stop => ISO-3200)
Afbeeldingslocatie: http://82.94.236.125/IMG_2662_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

#1 Goed, misschien wat jammer dat hij niet meer naar de camera kijkt. DOF is goed.
#2 Het gedeelte van het lichaam linksvoor leidt me teveel af.
#3 Ik vind de compositie niet echt aantrekkenlijk, het doet gewoon weinig. De hond (hij/zij heeft toch wel een naam?) is aan werkelijk alle kanten afgesneden door het kader.
#4 Ook goed. Leuke compositie. De DOF zou net iets groter geweest mogen zijn, zijn neus is net niet scherp. Het oog wel en dat is natuurlijk wel het belangrijkste.

Al met al: geen slechte testcase :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
Bedankt voor je commentaar!

Het beestje heeft inderdaad een naam. ;) Ze heet Devlin.

Leuk om te lezen dat jij #1 en #4 het beste vind. Mijn voorkeur gaat meer uit naar #2 en #3, mede vanwege de ongewone, krappe compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Mag ik misschien vragen hoe oud je hond is? Het gebeurt mij namelijk niet vaak dat ik een zo goed als spitting image zie van mijn eigen hond (spike, jaartje of 10 oud (precies weet ik niet zo 123)), misschien een familiegenoot aangezien witte Retrievers niet zo heel erg veel voorkomen.

Foto 3 en 4 vind ik persoonlijk het mooist. Ik herken daar het meeste in iig :)
Voor de rest moet je met zo'n lens en een klein beetje meer licht veel mooiere foto's kunnen maken. Tip: semi Low key foto's zien er erg mooi uit met een witte hond (high-key worden ze te vaal van, wat geel, net als je opeens je hond in de sneeuw ziet).

[ Voor 8% gewijzigd door pasajo op 05-03-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
DinoPK schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:21:
Mag ik misschien vragen hoe oud je hond is? Het gebeurt mij namelijk niet vaak dat ik een zo goed als spitting image zie van mijn eigen hond (spike, jaartje of 10 oud (precies weet ik niet zo 123)), misschien een familiegenoot aangezien witte Retrievers niet zo heel erg veel voorkomen.
Devlin is van April 1998, dus bijna 8 jaar oud. Ze komt van de fokker Forward Looking te Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
DinoPK schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:21:
Wat versta jij onder "niet zo heel erg veel" ? In nederland zijn ze namelijk qua populatie de echte goldens voorbij gestreefd. Veel fokkers gaan om o.a. deze reden een reu uit het buitenland halen. Ook om weer nieuw bloed te introduceren.

De foto's vind ik niet erg bijzonder. Ik denk dat het leuker is als je hond (bijna) volledig op de foto staat met bepaalde bewegingen (denk bijv aan een gek geluid maken, waardoor je hond zijn/haar kop draait en gefocust is met de oren)
Pagina: 1