[SATA] WD 3200KS wordt niet gepartitioneerd/geïnitialiseerd

Pagina: 1
Acties:

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Mijn nieuwe Western Digital WD3200KS wordt niet goed geïnitialiseerd door Windows, en kan in de Windows setup niet goed geformatteerd worden.

Mijn systeem:
Asrock K7VT4A Pro
AMD Athlon XP 2500+
768 MB RAM
60GB Maxtor
320GB Western Digital 3200KS (met jumper op SATA I)
4200ti 128MB AGP

Ik heb de schijf ook bij mijn oom getest:
K8NF4G-SATA2
Sempron 64 bits 2600+
paar kleine schijven
1024 MB RAM

De schijf werkte bij mijn oom perfect (Op de standaard mode, dus niet SATA I)
Hij werd direct herkend, drivers geinstalleerd en ik kon er op schrijven.

Bij mijzelf daarentegen wil het niet lukken. In de windows setup heb ik het geprobeerd met drivers die ik er via Nlite in heb gezet, en met F6 (ondanks het feit dat het SP2 is, anders wordt de schijf in de setup niet herkend)
De schijf is dan wel te zien, maar het maken van een partitie mislukt, en soms wordt de schijf weergeven als 128GB (en na een reboot weer niet). Bij het maken van een partitie blijft de setup hangen bij "even geduld aub" of iets dergelijks, waarna hij weer teruggaat naar het menu en er geen partititie is aangemaakt.

Wanneer ik dat voor lief neem en Windows installeer op de IDE schijf, is de schijf bij schijfbeheer niet te initialiseren. Het programma loopt vast, geeft de schijf weer als 128 GB of valt gewoon uit. Dat voor, en na de installatie van de nieuwste drivers van de website van Asrock.

Mijn vragen:
Heb ik ergens overheen gelezen bij het zoeken via google en is de SATA controller van dit mobo gewoon brak?

Is er een alternatief voor Deze Computer-->beheren-->Logical Disc manager? Die lijkt namelijk een service aan te spreken, dus die is misschien ook wel via een ander programma te benaderen...

Edit:
Het blijkt nu dat ook Ubuntu de schijf niet kan partitioneren, dus het is de controller op het moederbord. Mailtje naar Asrock sturen dan maar
Edit2:
Nu werkt hij gewoon. 2e reinstall, en de drivers van de SATA controller geinstalleerd (mijn broertje houdt vol dat het komt omdat hij de cd er in deed, en omdat hij er runescape op ging spelen.
Edit3:Het was idd de SATA controller, met een nieuw kaartje werkt alles weer.

[ Voor 20% gewijzigd door marcieking op 20-06-2006 20:57 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/