Internet traag op Linksys WRT54G router

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
Ik heb nu een Linksys WRT54G (ter vervanging van een serverpc/internet delen/losse switch-opstelling); maar vooralsnog een probleem + vraag erover.

Situatieschets:

Motorola SURFboard kabelmodem -> Linksys WRT54G router -> Pc1, Pc2, Pc3
(alles windows xp sp2 + alles op netwerkkabels)

Probleem:
• Op alle Pc's werkt Internet traag (~35kb/s i.p.v. ~300kb/s)

Instellingen op de router:
• Automatic (DHCP)
• Ik heb de hostname ingevuld aangezien de kabel-ISP dat verlangt
• MTU op 1500
• Firmware-update gedaan

Vraag:
Hoe zit het met de default-router beveiliging? Is die ingebouwde Firewall goed genoeg? Of moet ik alsnog op elke PC een losse Firewall installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 04-03-2006 18:56 ]

Verwijderd

Hallo,

probeer om één van jouw PCs rechtstreeks aan te sluiten op de modem, als de snelheid dan OK is, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de (instellingen van de) router.
Is jouw netwerk beveiligd ?
Gezien het feit dat alle 3 PCs hetzelfde probleem hebben, is de kans niet echt aanwezig dat je last hebt van Spyware of Adware, maar je kunt voor de zekerheid toch een keer AdAware of Spybot draaien.
Wat de firewall betreft: de WRT54G heeft een ingebouwde firewall, samen met de firewall zou dit voldoende moeten zijn. Wel zou ik Antivirus software installeren, klik hier vor AVG Free Edition.

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 00:46
Rechtstreeks op de modem werkt het prima; dus ligt inderdaad aan de router.

Spyware/virus-scan gedraaid op alles Pc's, maar niks gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 04-03-2006 22:08 ]

Verwijderd

Hallo,

probeer even om de duplex en speed settings van de netwerk kaarten op jouw PCs op een vaste waarde te zetten, bijvoorbeeld 100MB Full Duplex (dus geen autonegotiate). Als dat niet helpt zou je ook nog kunnen proberen om de router terug te zetten naar factory defaults (Administration Tab --> Factory Defaults).

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Probleem vaker gehoord..

Je wrt54g heeft een 10/100 mbit wan poort.
Deze communiceert niet lekker met de surfboard.

Dit probleem doet zich sporadisch voor. Er zijn voorbeelden genoeg dat t wel goed werkt tussen surfboard en linksys, maar zo af en toe zit er eens eentje tussen die waar zich dit probleem bij voordoet.

Als je een oude 10mbit hub (3com officeconnect) ofzo tussen de router en de surfboard zet heb je wel snel internet.

Eigenlijk moest je op de linksys je wan nic kunnen schakelen tussen 10/10m full/half

[ Voor 24% gewijzigd door bgrr op 12-03-2006 23:51 ]

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Hier zelfde situatie als Silent Thunder, maar net zo mooi snel, dus het zou eigenlijk wel moeten werken. Denk idd dat het aan de wan poort ligt.

FiXxXeR

Verwijderd

FiXxXeR39 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:57:
Hier zelfde situatie als Silent Thunder, maar net zo mooi snel, dus het zou eigenlijk wel moeten werken. Denk idd dat het aan de wan poort ligt.
Ik heb hier een zelfde probleem,
Internet met kabel = 1.8Mb/s maar via WIFI max 4mbit, ik heb begrepen dat de linksys V5 problemen heeft met ADSL signaal vooral ADSL2+, dus met andere woorden, waarschijnlijk is er geen oplossing, gewoon andere ap kopen ben ik bang

Verwijderd

Staat de laatste firmware op de Linksys?
Pagina: 1