Layout probleem

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik probeer de volgende situatie te benaderen

Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1141494186proberen.jpg

Het gaat er dus om dat ik een vlak van 984 pixels heb die ten alle tijden op het mdden van het scherm moet staan.

Daarnaast heb ik nog 2 vlakken aan de zijkant van 200 pixels oid deze mogen alleen zichtbaar zijn bij een hogere resolutie dan 1024 x 768. Deze vlakken sluiten qua content precies aan (foto).

Ik ben even met frames in de weer geweest, het rare is dat de content van mn linkerframe verdween achter het middenframe en het rechteframe er netjes tegenaan bleef drukken 8)7

Heeft iemand een idee hoe dit te fixen?

Ja man

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik zou frames gewoon links laten liggen. Dit kan gemakkelijk met pure css.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<div id="page">
  Altijd zichtbaar.
</div>
<style type="text/css">
body
{
  text-align: center; /* voor IE */
}
div#page
{
  width: 984px;
  margin: 0 auto 0 auto; /* voor andere browsers */
  text-align: left;
}
</style>

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Die tweede "0 auto" kan je weglaten, zie ook: http://www.w3.org/TR/1998...2/box.html#propdef-margin

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Allereerst wil ik je meegeven dat dit een nogal basisvraag is die je met wat zoekwerk best zelf had kunnen beantwoorden.

Strict genomen kan wat je wilt niet. Althans niet als je met een img-element werkt. Een goede manier om tóch te bereiken wat je wilt, zijn de zogenaamde 'Faux Columns'. Dit is een manier om met een achtergrondafbeelding de sugestie van kolommen te wekken. Je vind het beroemde artikel op de site van A List Apart.

Tot slot wil ik je erop wijzen dat nog altijd zo'n 25% van alle internetbezoekers op een resolutie van 800x600 werkt, een niet te verwaarlozen aandeel. Dit is dan ook precies de reden waarom nog heel veel sites met een vaste breedte werken van zo'n 770px (voor een schermbreedte van 800). Een andere manier is om de breedte dynamisch te maken.