• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 08:03
Ik heb net een data kabel voor de Nokia 6210 betseld op www.digitech.nl. Maar waar sluit je zo'n kabel op aan (op welke ingang) En wat kan je er precies mee doen? Kan je er ook spellen bij opzetten bv? Dus software wijzingen?
Thnx

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

volgens mij heb je 2 verschillende soorten kabels F-bus en M-bus oid.

een voor logo's ringtones unlocken e.d
andere is voor data verbinding naar de modem

aansluiten gaan gewoon op een seriele poort (com1-4)

software wijzigen gaat geloof ik niet. misschien kan je je firmware upgrade.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17
DLR-3 kabel, 129 piek bij tel. shop.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

RS-232 kabel

Nokia store in A'dam heeft 'em, maare 99,-
80,- bij T for Telecom.
Ze zijn helaas erg schaars.

De Nokia 6210 z'n beeld bevriest weleens, na hevig gebruik van menuswappen (komt zelden voor), reset gaat niet, alleen door de batterij eruit te halen en opnieuw erin te doen.

Heb geluiden gehoord dat daarvoor een Firmware update zou komen of al is en dat kan mooi via zo'n kabeltje.

Spelletjes kunnen er niet opgezet worden, wel kan dus de Firmware ververst worden, Simlock kan geschakeld worden.
Belgeluiden en logo's kunnen er via zo'n kabel erop gezet worden.

Misschien wel meer :)

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
waar kun je dan die nieuwe firmwares vinden...?

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Fl.39,- voor een DLR3-datakabel die geschikt is voor de 7110 en de 6210 bij www.comtronics.nl :)

• Milenco
boeien, ik heb hem al bij Digitech besteld :P, zou goeie zaak zijn, 60 piek. Maar firmware kan je zelf niet maken? :(
Thanks voor reacties

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 17:28 schreef Gash het volgende:
Fl.39,- voor een DLR3-datakabel die geschikt is voor de 7110 en de 6210 bij www.comtronics.nl :)
Kijk eens aan hij is goedkoper, je kunt hem natuurlijk ook zelf maken :)

• Milenco
Weet iemand trouwens een goede site waar ik logo's en beltonen kan vinden? Datakabel komt denk ik morgen of overmorgen

Verwijderd

op mobile.box.sk staan nu nieuwe firmware flashes voor de 6210, de nieuwste is versie 4.01 geloof ik. Ik ben er alleen nog niet achter gekomen hoe dit precies in zijn werk gaat. Wie probeert/durft???

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op dinsdag 23 januari 2001 18:53 schreef Dutcho het volgende:

[..]
Kijk eens aan hij is goedkoper, je kunt hem natuurlijk ook zelf maken :)
Ja, maar dan ben je meer als 50 piek kwijt dus dat schiet niet op.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ben effe gaan kijken naar die firmware. Nou wat een bende zeg, ze doen het allemaal niet, waarschijnlijk doordat jezelf een speciale kabel moet bouwen of dat er alllerlei files en of gegevens ontbreken. Schiet ook niet echt op, maar het is een begin. Is het iemand gelukt ?

Verwijderd

Je moet bij de firmware flashes ook het flash programma van die Dejan gebruiken. Volgens diverse sites kan je met een f/m bus kabel ook software flashes uitvoeren maar het is nog onduidelijk hoe.
Jammer dat er geen enkele betrouwbare gsm-tweak site is met duidelijke omschrijvingen van dit soort zaken. :(

• Yepaap
Het bijgeleverde Dejan schema heeft het over een connectie naar je printerpoort ?? terwijl de software het over COM1 heeft. Lekker duidelijk. Heb hier een originele Nokia kabel, thuis een F-bus geloof ik, misschien dat het daardoor niet lukt. (krijg tx error, kan niet lezen en schrijven). De Royal versie is helemaal onduidelijk wat je moet doen. Intussen zijn ze al bij software versie 4.27. Nou ik probeer het vanavond nog effe.

Verwijderd

laat me even weten hoe het vordert, ben ik wel benieuwd naar!

• Yepaap
ok.

Verwijderd

Gewoon een Ir kabel in de pc stoppen. 6210 kan toch Ir?

Kost zo'n 70 piek

• Milenco
kan IR jah, maar ik heb kabel al besteld
ik ben ook benieuwd naar die update, kan je ff zeggen wat er anders is met de standaart versie (3.01)?
weet iemand ook sites die beltonen naar je opsturen?
Ik heb al YourMobile en BoldBlue
zijn er nog meer (die geen limiet hebben)?
Thnx

Verwijderd

volgens mij kan IR alleen de standaard communicatiefuncties als logo's, beltonen, telefoonboekbeheer etc. Voor unlocken en software flashes heb je een kabel nodig.

• Milenco
boeien, misschien koop ik dan alsof nog nog een ir set zodat ik deze later ook voor andere dingen kan gebruiken :)
Maar ff nog wat vrgaen over die beltonen, weet iemand nog van dat soort sites. Dus niet waar je ze zelf moet invoeren maar waar ze je worden toegezonden

• Milenco
niemand?

• Yepaap
Probeer eens www.yourmobile.com.

Firmware upgrade helaas niet gelukt, krijg geen verbinding, ligt dus aan kabel. Shit dus

Yepaap

• Milenco
thnx, ik had hem jammer genoeg al, samen met de genie.nl en boltblue.com
allemaal met max. :( Weet iemand nog meer vanb zulke coole sites? :)

Verwijderd

hier meer uitleg over het flashen:
http://gsmsearch.com/faq/FAQ_unlock_n0kia.html

onderaan de pagina
Pagina: 1