CD/DVD wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-02 17:05
Ik heb een systeem met Windows XP Pro, een Asus a8n-sli deluxe, een DVD-brander en een DVD-speler van Aopen. Maar sinds kort worden schijfjes niet herkend. Als ik windows opstart, worden de schijfjes die in de drives zitten herkend en komt er in Deze Computer een icoontje te staan van de CD of DVD. Maar als ik er eentje uithaal dan blijft het icoon staan en als ik er een andere instop start die ook niet automatisch op. Google en de Search gaven geen oplossingen. Wie helpt mij? _/-\o_
P.S. IDE controller heeft de nieuwste drivers en drives hebben niewste firmware.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je autorun staat dus gewoon uit, de meeste brandprogramma's doen dat, zodat windows niet de CD opstart zodat ze zien zodra er een autorun.inf wordt gedetecteerd.
Bij mij staat het hier ook uit, en elke brandprogramma adviseerd dat. VM Ware trouwens ook, uit me hoofd zou ik even niet weten waar je dat weer aankan zetten, maar zal ff zoeken.

Eerst hit op google op de term: Enable autorun: http://www.moonvalley.com/products/rwavdc/enable.htm

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 04-03-2006 18:48 ]

Ey!! Macarena \o/

• Tha Ra
RaZ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:46:
Je autorun staat dus gewoon uit, de meeste brandprogramma's doen dat, zodat windows niet de CD opstart zodat ze zien zodra er een autorun.inf wordt gedetecteerd.
Bij mij staat het hier ook uit, en elke brandprogramma adviseerd dat. VM Ware trouwens ook, uit me hoofd zou ik even niet weten waar je dat weer aankan zetten, maar zal ff zoeken.

Eerst hit op google op de term: Enable autorun: http://www.moonvalley.com/products/rwavdc/enable.htm
Dat is niet het probleem, het gaat erom dat hij niet het goede pictogram bij de drive zet en dat somige spellen de CD niet herkennen.

• Tha Ra
Ik moest de volgende key in regedit aanpassen:
Deze Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
autorun moest ik op 1 zetten
nu doet hij het weer!