Toon posts:

[2003] Server verhuizen naar nieuwe server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,

moet binnenkort een server verhuizen naar een nieuwe server.

maar heb eerst even een testopstelling gemaakt in virtual pc.

het volgende heb ik gedaan

De nieuwe server als extra domeincontroller geinstalleerd hij heeft netjes de AD gerepliceerd en de sysvol e.d.

Daarna de 5 fsmo roles overgecopieerd en gecheckt. Toen de GC op de oude server uitgezet en bij de nieuwe aan (wordt ook door allebei de servers gezien.) De oude server nog even naar de nieuwe dns laten wijzen voor een check zowel de forward als de reverse lookup werken.

Nu ben ik aanbeland bij het demoten maar daar krijg ik een replicatie foutmelding namelijk de volgende :

Afbeeldingslocatie: http://80.56.149.38/fok/foutreplication.JPG

ik heb op de kb van ms het een en ander gevonden met ntdsutil maar kom daar niet echt wijs uit.

wie kan me een beetje helpen,

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
moet ik de TAPI application directory verwijderen :O

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:14:
Toen de GC op de oude server uitgezet en bij de nieuwe aan (wordt ook door allebei de servers gezien.)
Ik hoop voor je dat je dit precies andersom gedaan hebt... Eerst nieuwe server GC maken, wachten totdat in de eventlog van deze server staat dat deze Global Catalog geworden is (dat gebeurd vpas na replicatie), en daarna pas de oude server GC af gemaakt..

Als je het uitgevoerd hebt zoals je meld, dus voor succesvolle replicatie de oude server GC af, dan draai je nu dus zonder Global Catalog...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hier verkeerd neergezet ik heb ze eerst allebei aangezet daarna de oude uit

Verwijderd

Topicstarter
maar om 1 of andere vage reden wil die nu wel demoten :? hij zegt dat die de laatste gegevens repliceert en daarna is het demoten voltooid.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
replicatie duurt gewoon even...

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1