[EXTERNE HDD] herkenningsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 21:48
Sinds een paar weken heb ik mijn schijf in mijn laptop (Acer 5024) vervangen en de oude (Seagate Momentus 4200) in een externe behuizing gestoken.
(http://www.4launch.nl/4la...D99999%26prijstot%3D99999)

Als ik deze in een USB-poort steek VOOR dat ik de laptop opstart, kan ik deze niet benaderen. (wel wordt er een USB-apparaat gedetecteerd)
Als ik deze echter pas insteek NA dat windows (X64, SP1) opgestart is, werkt deze perfect.

Bij hibernate is er bijna hetzelfde probleem: als de laptop uit hibernate komt knippert het ledje (lezen/schrijven) constant, zonder dat ik iets doe, en zie ik de schijf ook weer niet in de verkenner. Wel wordt er gezegd: “Unable to save all the data for the file F:\$Mft...”

Bij de behuizing zaten geen drivers voor windows XP, en op de site kan ik ook niets vinden over dit probleem. Ik heb 2 USB-kabels aangesloten zodat er genoeg stroom is om de schijf te laten werken. De cash van de schijf staat uit. Wat doe ik fout??

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald1852 op 04-03-2006 18:06 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die link die je post bevat meerdere behuizingen, misschien helpt het om 1 behuizing te gebruiken. >:)

Ik heb hier een XP Home SP2 machine staan, en die herkend mijn externe behuizing zonder enige problemen. Drivers zijn niet nodig, omdat XP Home SP2 deze standaard aanboord heeft.

Hoe XP-64 verders met drivers omgaat weet ik ook niet. Misschien handig om even op de site van microsoft te zoeken, misschien is dat wel een bekend probleem.

Ey!! Macarena \o/

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Misschien dat SP2 je probleem oplost. Zo niet, denk ik dat je een probleem hebt met het huis van je hdd. Je zou eventueel nog de master/slave setting kunnen veranderen.

edit: spuit 11 again :(

[ Voor 8% gewijzigd door Kluk-Kluk op 04-03-2006 18:08 ]