Online Game problemen met Belkin Pre-N & Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

• Bucky-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-02 15:53
Ik heb pas een draadloze router aangeschaft de belkin pre-n die gebruik ik in combinatie met een Speedtouch 510 router(speedtouch dient nu eigenlijk alleen als adsl router). Alles werkt perfect alleen als ik wil gamen zowel draadloos als met draad heb ik enorme lag heel veel packet loss.

Als ik draadloos online wil gamen of met draad via de Belkin is het niet speelbaar.
Als ik men kabeltje in mijn speedtouch steek heb ik daar geen last van.

Dit heb ik in een log gevonden van mijn belkin router 10.0.0.1 is ip van mijn speedtouch die verbonden is met mijn belkin router.

DoS log:
2006-03-03 07:29:37 [HOST Attack: UDP Flood] (UDP) WAN to LAN 85.195.123.33:27017->10.0.0.1:27005 [Drop]

2006-03-03 07:29:38 [HOST Attack: UDP Flood] (UDP) LAN to WAN 192.168.2.3:27005->85.195.123.33:27017 [Drop]

Buiten het onlinegamen werkt alles wel perfect
Iemand enig idee volgens mij ligt het aan mijn speedtouch die iets blokeerd maar ik kweet niet wat.

[ Voor 4% gewijzigd door Bucky- op 04-03-2006 17:54 ]

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Het desbetreffende spel gebruikt dus UDP voor dataoverdracht... op de poorten 27005 en 27017
De router met waarschijnlijk een ingebouwde firewall ziet de dataoverdracht hiervan als DoS attack en blokkeerd ze...

Ik zou zo zeggen maak een port mapping aan waar in je verkeer over deze poorten toestaat... dan laat de firewall ze waarchijnlijk met rust en is je probleem opgelost...

[ Voor 31% gewijzigd door Plopeye op 04-03-2006 18:00 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Bucky-
Ik heb op bijde routers de poorten geforward maar ik heb nog steeds het probleem.
Ik heb de firewall van mijn belkin afgezet en dan heb ik het nog steeds het ligt dan volgens mij aan mijn speedtouch maar de poorten zijn geforward :(

[ Voor 49% gewijzigd door Bucky- op 04-03-2006 19:08 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je zou kunne proberen om je speedtouch in te stellen als modem.
Dan maakt je belkin router de pptp verbinding (pptp'en naar het adres van je modem, gebruikersnaam + ww van je adsl gebruiken).

Dan heb je in elk geval nog maar 1 router, misschien dat dat wat oplost.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Anti-XP schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:16:
Je zou kunne proberen om je speedtouch in te stellen als modem.
Dan maakt je belkin router de pptp verbinding (pptp'en naar het adres van je modem, gebruikersnaam + ww van je adsl gebruiken).

Dan heb je in elk geval nog maar 1 router, misschien dat dat wat oplost.
Makkelijker is om je belkin niet meer te laten routeren. Ding een IP geven in de range van je speedtouch, DHCP server uitzetten op de belkin, en via een van de lan poortjes aan je speedtouch knuppen.

Je kan dan ook gewoon uPNP gebruiken, scheelt je ook gezeik met portmappings (bij dubbel NAT wat je nu doet werkt uPNP niet meer)

• Bucky-
Ik heb geprobeerd mijn belkin niet meer te laten routeren maar dan krijg ik mijn internet maar niet aan de praat ik heb IP uit de range van speedtouch gegeven en DHCP uitgeschakelt.
Dns & Default gateway op 10.0.0.138 zoals standaard op mijn speedtouch.

Het gekke is als ik mij rates laag zet in men online games heb ik geen probleem

Verwijderd

Hallo,

probeer even op de Belkin Pre-N de firewall uit te zetten en de router te rebooten.

• Bucky-
Heb ik al geprobeerd

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Persil schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:18:
Ik heb geprobeerd mijn belkin niet meer te laten routeren maar dan krijg ik mijn internet maar niet aan de praat ik heb IP uit de range van speedtouch gegeven en DHCP uitgeschakelt.
Dns & Default gateway op 10.0.0.138 zoals standaard op mijn speedtouch.

Het gekke is als ik mij rates laag zet in men online games heb ik geen probleem
Je hebt m een IP gegeven in de speedtouch range, en dhcp uit, dat is prima. Heb je dat IP wel opgegeven als LAN ip en je utptje in een LANpoort gestopt (dus niet de wan-kant!)

• Bucky-
Ik heb het kunnen oplossen door gewoon allebij de routers een klasse A(wel niet in dezelfe range) adress te geven en firewall van belkin uit te zetten en te rebooten en het werkte nu blijf ik eraf.

Bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Hallo,

de firewall uitzetten werkt alleen als je de router daarna reboot, dus eerst de firewall uitzet en daarna de router opnieuw opstart, ik neem aan dat je het zo geprobeerd hebt ?

• Bucky-
Inderdaad ik dacht dat rebooten niet moest voor firewall uit te zetten omdat ie dat zo aangaf dat hij uit was.

Dit heeft waarschijnlijk heel het probleem op gelost :)
Dank je voor je reactie
Pagina: 1