[XP] Netwerkproblemen kom niet in mijn gedeelde mappen*

Pagina: 1
Acties:

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03 17:57
hey,

ik heb nu al 2 uur op google en got gezocht. Er waren veel mensen met dezelfde problemen als maar soms snapte ik niet hoe ze het oploste of had het bij mij geen effect. Dus ga ik zelf nu maar eens een topic maken.

Ik heb namelijk mooi via MSHOME mijn computer gedeeld. Ik zie hem ook in het netwerk en ik kan ook in mijn computer (ik zie dan alle mappen die gedeeld zijn) maar als ik dan zo'n gedeelde map wil openen dan kom ik er niet in en krijg ik de volgende fout:

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/7346/tweakers3kf.jpg

Ik heb al veel gedaan maar ik weet het echt niet. kzal hier eens wat specs en shit zeggen.

kheb asus A8N-SLI Deluxe met twee netwerkkaarten dus.
2 hd's in raid 0

software:

windows xp sp 2 pro
avg antivirus (al eens uitgezet)
windows defender beta 2 (hoe zet je die uit of hoe heet dat programma in taakbeheer?)
Folder Guard (kun je mappen met een wachtwoord opzetten)
windows firewall( ook al uitgezet)

overige:

ik heb op deze computer alleen een admin account. dus geen enkel ander account.

gast account is momenteel uitgezet maar ik heb het ook al eens aangezet (geen effect) en ik heb ook al eens een ander account aangemaakt.(ook geen effect)

ik heb ook net het wachtwoord om in te loggen op admin account eraf gegooid (ook geen effect).

ik heb ook al het een en ander wat er in die forums stonden gekloot maar op den duur werd ik er duizelig van omdat ik het niet meer zo snapte.

btw. het ligt niet aan de hardware, paar maanden geleden pc geformateerd en daarvoor deed ie het nog wel.

edit: probleem gevonden zie laatste post(13) wat het probleem was.

[ Voor 14% gewijzigd door kami124 op 05-03-2006 17:28 ]

Verwijderd

Je moet het GAST account inschakelen op de pc waar je de bestanden deeld
Op die manier kan iedereen anoniem op die shares

zoals je het nu hebt kan het ook alleen zul je moeten inloggen met de naam en wachtwoord van een gamachtigde

bijvoorbeeld administrator en je wachtwoord.

• kami124
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:54:
Je moet het GAST account inschakelen op de pc waar je de bestanden deeld
Op die manier kan iedereen anoniem op die shares

zoals je het nu hebt kan het ook alleen zul je moeten inloggen met de naam en wachtwoord van een gamachtigde

bijvoorbeeld administrator en je wachtwoord.
gast account is nu ingeschakeld

maar helaas geen effect :'(

toch bedankt

edit:

mischien een leuk detail is dat ik via gast account geneens kan zoeken naar pc in netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/4986/asdf4ex.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door kami124 op 05-03-2006 14:34 ]

Verwijderd

Het volgende zou je kunnen proberen :

ConfiguratieScherm -> SysteemBeheer -> Lokaal BeveiligingsBeleid

Achter de regel : Deze computer vanaf het netwerk benaderen , moet de gast account bij komen te staan of de account die op die PC geld ( ff vogelen welke je er daar bij moet zetten ).

Zou moeten lukken nou.

Suc7

• kami124
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:24:
Het volgende zou je kunnen proberen :

ConfiguratieScherm -> SysteemBeheer -> Lokaal BeveiligingsBeleid

Achter de regel : Deze computer vanaf het netwerk benaderen , moet de gast account bij komen te staan of de account die op die PC geld ( ff vogelen welke je er daar bij moet zetten ).

Zou moeten lukken nou.

Suc7
nee helaas ook geen resultaat volgensmij

maar toch bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/4283/lala9gn.jpg

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
Krijg je die fout op de computer zelf waarop die map is gedeeld (en op de andere pc's in het netwerk) of alleen op de overige pc's?

Verder neem ik aan dat je wél genoeg schijfruimte hebt, gezien de foutmelding?

[ Voor 28% gewijzigd door The__Virus op 05-03-2006 16:02 ]

• kami124
The__Virus schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:01:
Krijg je die fout op de computer zelf waarop die map is gedeeld (en op de andere pc's in het netwerk) of alleen op de overige pc's?

Verder neem ik aan dat je wél genoeg schijfruimte hebt, gezien de foutmelding?
ik heb 50 gig (staat alleen windows plus nog wat progs op dus 10 gig in gebruik)
en andere hd met 300 gig en daar staat ook nog genoeg ruimte op.

ik heb het idd van alle computers incl. die van mezelf deze foutmelding.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik had 5 minuten geleden ongeveer hetzelfde probleem. In ieder geval met dezelfde meldingen.

Mijn oplossing:
start --> uitvoeren (run) --> typen: "\\10.0.0.4\c" --> enter
Bij mij werd toen netjes de c schijf op de andere pc geopend. Daarna heb ik ze 1 voor 1 toegevoegd bij mijn netwerk lokaties.
In mijn geval is het ip 10.0.0.4 het netwerk ip adres van pc2.

btw, je moet wel de schijven delen op beide computers. De letter C die ik typte was de naam van de gedeelde c:\ schijf.

[ Voor 22% gewijzigd door Opperhoof op 05-03-2006 16:19 ]

• kami124
Opperhoof schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:18:
Ik had 5 minuten geleden ongeveer hetzelfde probleem. In ieder geval met dezelfde meldingen.

Mijn oplossing:
start --> uitvoeren (run) --> typen: "\\10.0.0.4\c" --> enter
Bij mij werd toen netjes de c schijf op de andere pc geopend. Daarna heb ik ze 1 voor 1 toegevoegd bij mijn netwerk lokaties.
In mijn geval is het ip 10.0.0.4 het netwerk ip adres van pc2.

btw, je moet wel de schijven delen op beide computers. De letter C die ik typte was de naam van de gedeelde c:\ schijf.
helaas als ik start uitvoeren >>> "\\10.0.0.4\c" doe krijg ik deze fout

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/3290/sadfsd1cr.jpg

toch bedankt.

edit: ahaa. ik heb nu mijn eigen ip gebruikt. maar helaas toen kreeg ik de volgende fout weer:

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/7346/tweakers3kf.jpg

(khad m'n C ook ff snel op delen gezet)

[ Voor 26% gewijzigd door kami124 op 05-03-2006 16:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

natuurlijk moet je de [b ] [ /b] tags niet meenemen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 05-03-2006 16:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kami124
BackSlash32 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:23:
natuurlijk moet je de [b ] [ /b] tags niet meenemen ;)
heb ik ook niet meegenomen maar toch ff goed dat je het zei.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
sorry, ik dacht dat ik duidelijk was maar mijn fout. Probeer nog eens.

1) op jouw PC2 doe je: start --> uitvoeren --> cmd --> enter --> ipconfig/all --> enter
2) schrijf het ip-adres dat dan in beeld komt op. (waarschijnlijk iets van 127.0.0.2 o.i.d.)
3) ga naar: deze computer --> rechterklik op c: --> delen en beveiliging --> share name "C"
4) ga naar PC1 en doe: start --> uitvoeren --> \\ [ip adres dat je had opgeschreven] \ c --> enter

als het goed is lukt het zo...

• kami124
Opperhoof schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:28:
sorry, ik dacht dat ik duidelijk was maar mijn fout. Probeer nog eens.

1) op jouw PC2 doe je: start --> uitvoeren --> cmd --> enter --> ipconfig/all --> enter
2) schrijf het ip-adres dat dan in beeld komt op. (waarschijnlijk iets van 127.0.0.2 o.i.d.)
3) ga naar: deze computer --> rechterklik op c: --> delen en beveiliging --> share name "C"
4) ga naar PC1 en doe: start --> uitvoeren --> \\ [ip adres dat je had opgeschreven] \ c --> enter

als het goed is lukt het zo...
nee hoor je was zo duidelijk als het zijn kon.

(dacht je soms dat het door dat plaatje kwam, kheb dat plaatje ff geript van m'n eerste post, alleen de verbindgsnaam zou ik maar zeggen is anders bij die fout)

ik heb het geprobeerd van deze pc waar de fout op zit en van een andere pc. maar op beide een foutmelding.

toch bedankt.

• kami124
zo het lukte me net.

ik denk toch dat het aan m'n users lag.

nu nog eens ff wat kloten eraan zodat ik het precieze probleem weet dan kom ik straks met een editje.

edit:

pff na 3 uur of hoelang dan ook (het leek wel een eeuwigheid) heb ik zitten kloten met recoveren van pc, rebooten, programma's verwijderen, accounts wijzigen en shit is het me eindelijk gelukt.

het bleken de volgende 2 programma's te zijn die aant kloten waren( Ja idd 2 dat vindt altijd zo lekker makkelijk hé)

namelijk: AVG antivirus en folder gaurd

ik ga nu maar eens kijken hoe ik deze programma's kan behouden en toch op het netwerk kan want deze programma's heb ik helaas wel nodig.

edit: zo kheb het probleem opgelost. eerst heb ik avg aangepakt en heb ik dit gedaan http://www.grisoft.cz/FAQEN/05_obecne/0509.htm en ben toen naar microsoft site gegaan om het register aan te passen http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;177078 ik had namelijk niet die Dword sleutel.

daarna heb ik folder guard geupdate naar 7.6 van 7.5. wss heeft dit niks uitgemaakt maar was het probleem bij hem ook gewoon het register.

[ Voor 89% gewijzigd door kami124 op 05-03-2006 19:17 ]

Pagina: 1