Toon posts:

nieuw access point doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak geen gebruik van de WIFI van de E(xperia)B(ox) (staat uit) maar heb in mijn netwerk een access point. Ik heb zojuist mijn access point (actiontec) verwisseld voor een snellere: Hawking HWBA54G
Configureren was een fluitje van een cent (zowel via DHCP als via vast IP) en is hij direct benaderbaar voor de bedrade computers in mijn netwerk.
Echter de de wireless laptops, die ook zonder probleem verbinding met het nieuwe access point maken, krijgen vervolgens geen verbinding met internet of het netwerk. Via DHCP ontstaat na lang wachten de melding "limited or no connectivity" en hij krijgt ook geen IP adres in EB-serie toegekend. Als ik op de Laptop van een vast IP adres instel in de 192.168.2.201 (of hoger) serie dan lijkt er een normale verbinding tot stand te komen maar zowel Internet als andere netwerk apparaten zijn niet bereikbaar. Ik kan ze zelfs niet pingen naar andere vaste IP adressen in hetnetwerk.
Het lijkt alsof de EB al het verkeer via het Hawking Access point onmogelijk maakt, terwijl als ik de oude actiontec weer terugzet het verkeer geen enkel probleem ondervindt. Heeft iemand een idee of de EB instellingen waar we nog niet bij kunnen hier iets mee te maken hebben?

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
Zonder problemen verbinding maken ? Hoe weet je dat zeker.
Het ligt vast aan een ACL of verkeerd ingestelde encryptie.