amd 3000 64 probleem in windows

Pagina: 1
Acties:

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
als ik me cpu overklok multi player x9 en fsb op 230 start windows op en geeft die een fout melding |:( wat kan dat wezen heb nu alle sterug gezet enn nu start die gewoon weer normaal op :O
op 220 fsb werkte die wel

Verwijderd

dan loopt 'ie te hard

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Wat voor Athlon 64 heb je ? De oudere types klokken niet zo geweldig over. Hierbij zou je een voltage verhoging nodig hebben. Het kan ook het geheugen zijn wat niet harder kan, dus stel eens een divider in, op 166 MHz zetten dus. Heb je de HTT multiplier ook al teruggezet?

Je bent wel wat mager met je details, al die dingen die ik zei kun je overigens prima in de FAQ terugvinden.. Niet dus.
dan loopt 'ie te hard
Hoeft niet, het geheugen en het moederbord kunnen dwars doen. Zie mijn bericht.

[ Voor 17% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-03-2006 16:36 ]

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
post eerst eens wat meer specs, want hier hebben we niks aan.

kijk tevens even in de FAQ's

[ Voor 22% gewijzigd door ikman op 04-03-2006 16:44 ]

Verwijderd

WillemJanJansen schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:33:
Hoeft niet, het geheugen en het moederbord kunnen dwars doen. Zie mijn bericht.
dat zeg ik, dan loopt 'ie dus te hard. maakt verder niet uit of het de proc is of het geheugen of wat anders.

als de TS met zo'n weinigzeggende OP komt, dan krijgt hij natuurlijk ook een weinigzeggend antwoord ;)

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:39:
[...]

dat zeg ik, dan loopt 'ie dus te hard. maakt verder niet uit of het de proc is of het geheugen of wat anders.

als de TS met zo'n weinigzeggende OP komt, dan krijgt hij natuurlijk ook een weinigzeggend antwoord ;)
Hij praat over zijn processor, als jij dan zegt "dan loopt ie te hard", dan kun je er vanuit gaan dat jij het ook over dezelfde processor hebt. Wat meer info moet idd ja..

• richardwassink
ja sorry voor de specs had haast;) maa rhie komt die .
ik heb corsair xms 1024 mb 2x 512 twinmos
moederbord :a8n sli
video:6800 pci-e
proc amd 3000 64 bit kan de oude type zijn.
volt van cpu is 1.51
geheugen is 2.7 volt

genoeg info? hij zal toch wel hoger lopen dan de 2 ghz standaart 1.8 ghz geheugen loopt op 333 mhz inplaats 400 mhz latitude is 2-2-2-5

multi plaier is 9x
fsb is 230 mhz

• WillemJanJansen
richardwassink schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:44:
ja sorry voor de specs had haast;) maa rhie komt die .
ik heb corsair xms 1024 mb 2x 512 twinmos
moederbord :a8n sli
video:6800 pci-e
proc amd 3000 64 bit kan de oude type zijn.
volt van cpu is 1.51
geheugen is 2.7 volt

genoeg info? hij zal toch wel hoger lopen dan de 2 ghz standaart 1.8 ghz geheugen loopt op 333 mhz inplaats 400 mhz latitude is 2-2-2-5

multi plaier is 9x
fsb is 230 mhz
Ik ga er vanuit dat het Socket 939 is, aangezien je een PCI-e videokaart hebt en er maar 1 of 2 bordjes met PCI-e zijn voor S754, alleen dat sluit niks uit.Voor S939 zijn er ook Newcastle cores, die wat minder hard gaan. Ook de laatste Winchester cores zijn niet echt vooruit te branden.

Dus blijft over:
-Voltage verhogen
-HTT multiplier verlagen, dit is niet de CPU multiplier!

Je moet even bij Chipset opties kijken, Hier moet je de HTTmultiplier (Dus niet CPU multiplier) zo zetten dat de multiplier X de FSB (Is eigenlijk HTT, maar noem het voor jouw gemak even FSB) niet hoger dan 1000 MHz is, dus:

230x5= 1150 = fout, boven de 1000 MHz
230x4= 920 = geen probleem

Sommige bordjes kunnen wel een wat hogere HTT (Niet officieel ondersteund) maar ik denk dat dat bij jou de beperkende factor is.

offtopic:
Ati komt binnenkort met een nieuwe chipset uit die een 1500 MHz bus ondersteunt :)

Edit: Is 1.5v het standaard voltage van jouw processor? Zo ja, dan heb je een Newcastle core. Dit kan een afgekeurde Clawhammer zijn maar het kan ook een 100% Newcastle zijn, in het laatste geval wil je CPU waarschijnlijk niet zo hard.

Al is 1.5v het standaard voltage moet je het uiteraard ff verhogen. Hou je temperaturen wel in de gaten. Al is je processor >60 graden dan ligt de oorzaak van het niet verder willen waarschijnlijk daar.

[ Voor 17% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-03-2006 17:00 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Echt die-hard is dit niet dus ik geef hem een schopje naar T&C :)

Move DOC->T&C

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

WillemJanJansen schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:56:
[...]

Ik ga er vanuit dat het Socket 939 is, aangezien je een PCI-e videokaart hebt en er maar 1 of 2 bordjes met PCI-e zijn voor S754, alleen dat sluit niks uit.Voor S939 zijn er ook Newcastle cores, die wat minder hard gaan. Ook de laatste Winchester cores zijn niet echt vooruit te branden.

Dus blijft over:
-Voltage verhogen
-HTT multiplier verlagen, dit is niet de CPU multiplier!

Je moet even bij Chipset opties kijken, Hier moet je de HTTmultiplier (Dus niet CPU multiplier) zo zetten dat de multiplier X de FSB (Is eigenlijk HTT, maar noem het voor jouw gemak even FSB) niet hoger dan 1000 MHz is, dus:

230x5= 1150 = fout, boven de 1000 MHz
230x4= 920 = geen probleem

Sommige bordjes kunnen wel een wat hogere HTT (Niet officieel ondersteund) maar ik denk dat dat bij jou de beperkende factor is.

offtopic:
Ati komt binnenkort met een nieuwe chipset uit die een 1500 MHz bus ondersteunt :)

Edit: Is 1.5v het standaard voltage van jouw processor? Zo ja, dan heb je een Newcastle core. Dit kan een afgekeurde Clawhammer zijn maar het kan ook een 100% Newcastle zijn, in het laatste geval wil je CPU waarschijnlijk niet zo hard.

Al is 1.5v het standaard voltage moet je het uiteraard ff verhogen. Hou je temperaturen wel in de gaten. Al is je processor >60 graden dan ligt de oorzaak van het niet verder willen waarschijnlijk daar.
er zijn wel meer dan 2 bordjes voor 754 met PCIe..

Maar goed , ik heb een tijd geleden ook met een 754 geknutselt, en haalde 2.5ghz. (3000+) , alleen hij was niet stabiel.. Met 2.3ghz loopt ie lekker stabiel , zonder het voltage omhoog te gooien. Als ik dat doe, gaat het wel op 2.5ghz stabiel

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• richardwassink
ik heb een venice core dus standaart 1.4 volt.
ik heb me htt multi plier verlaagt zelfs naar de 1x en dan valt die als nog uit als ik in windows ben.
en al zet ik me fsb op 225 mhz.komt die wel windows inmaar dan geeft die fout medlingen.bij spellen en sites al wil ik iets opstarten.

en al doe ik me geheugen in dual channel dan kan ik nisk overklokken dan start me comp niet eens op naar de bios.dus als ik de bankies in singel slave zet dan kan ik wel overklokken maar nit ver. en me latitude is 2-2-2-5 op 380 mhz me geheugen.dat werkt wel maar me cpu wil niet hoger.

en nog een raar iets me voeding is goed genoeg voor me systeem een coolermaster 450 watt real power maar die meter die er op zit geeft mijn verbruik aan en daar staat op dat me systeem 100 watt verbruikt en dan kan nooit met me opstelling of wel?

als iemand het weet wat er aan de hand is maak me blij !!ik hoor het

[ Voor 158% gewijzigd door richardwassink op 07-03-2006 17:16 ]

• WillemJanJansen
Nu weet ik alles behalve je temperaturen. Daar kan het aan liggen, AMD 64's worden niet zo heet maar je koeler kan er verkeerd op zitten waardoor het helemaal verkeerd kan gaan als je je voltage + kloksnelheid ook nog eens verhoogt. Die 100 Watt voor je hele systeem dat klopt wel hoor, Je pc gebruikt LANG geen 450 watt.

De max van alle voltage lijnen bij elkaar opgeteld komt uit op ~450 watt. Je weet zelf goed dat je niet de max van je voeding trekt, lang niet zelfs.

Ampere x Voltage = Watt, dus reken maar uit ;)
Stroomsterkte +3,3V 20 A
+5Vsb 2 A
+5V 25 A
+12V1 12 A
+12V2 10 A
-12V 1 A
De specs van een CoolerMaster 450 Watt voeding.

• richardwassink
sorry voor late reactie i.v.m werk maar me koeler zit er goed op heb een nieuwe gehaald nu heb ik me geheugen in singel slot gedaan en nu loopt me cpu op 2400 mhz.

is dan me gehugen controller stuk ofzow op me cpu?
of heb ik gewoon een oude bagger amd 3000+ 64 die niet wil overklokken want in dual channel kan ik max 10 procent e ruit halen met snelheid

alvast bedankt :Z

• richardwassink
heb ook al met de htt lopen kutten heb hem zelf een keer op 1 gezet dus 1 x 245 da verdomt die zelf om op te starten echt raar die multipleier werkt dus ook niet:(
voltage verhoogd niks werkt
Pagina: 1