Derde SATA schijf niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Als eerste maar even beginnen met de systeem specs:

Asus P4P800E - Deluxe
160 GB WD SATA (OS schijf)
250 GB Maxtor SATAII (Data schijf)
250 GB Maxtor SATAII (niet werkend)

Nu hebben alle drie de schijven gewoon normaal gewerkt. Op de niet werkende schijf staat nog altijd data. Maar sinds ik de schijven om heb gezet naar een nieuwe kast werkt mijn tweede maxtor schijf niet meer.

Nu was ik eerst aan het denken dat het aan het SATAII gebeuren lag maar dan zou mijn andere maxtor schijf het ook niet doen. Dus dat zal niet het geval zijn.

SATA is trouwens ingeschakeld in het bios en ik maak geen gebruik van een RAID opstelling.

Iemand die kan helpen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zie onder. :(

[ Voor 65% gewijzigd door Guardian Angel op 04-03-2006 15:50 ]

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hetzelfde moederbord/voeding?

ARME AOW’er

• R-Alph
Alles precies het zelfde.

Schijf is trouwens gewoon werkend.

• R-Alph
Ik heb de niet werkende schijf aangesloten op de plaats van de dataschijf. Hij herkende de schijf en ik formateerde de schijf maar meteen.

Na de format heb ik alles weer terug gezet zoals hij het eerst deed. Beide schijven werden niet herkend. Zelfs de dataschijf niet.

Dus ik ben nu beide schijven maar aan het formateren en alle data is verloren :(

Ligt dit nu aan de controller ofwat? Ik vind het echt heel erg wazig allemaal :/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

R-Adioactive schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:48:
Ik heb de niet werkende schijf aangesloten op de plaats van de dataschijf. Hij herkende de schijf en ik formateerde de schijf maar meteen.

Na de format heb ik alles weer terug gezet zoals hij het eerst deed. Beide schijven werden niet herkend. Zelfs de dataschijf niet.

Dus ik ben nu beide schijven maar aan het formateren en alle data is verloren :(

Ligt dit nu aan de controller ofwat? Ik vind het echt heel erg wazig allemaal :/
Je herkent dus de disk met data erop en gaat em vervolgens formatteren :?

Sorry maar snap het niet helemaal :P

• R-Alph
Fairy schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:25:
[...]

Je herkent dus de disk met data erop en gaat em vervolgens formatteren :?

Sorry maar snap het niet helemaal :P
Zodra ik mijn disks weer had terug geplaatst herkende hij de schijven wel onder schijfbeheer maar liet de data die er op staat niet zien.

Ik heb ze in ieder geval nu beide geformateerd en de twee 250's lopen nu in RAID 0.

Kan dus slotje op.
Pagina: 1