[WinXP] Installtie zonder FDD / CDROM

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
He allemaal,

Ik heb een computer gekregen waar een oude xp installatie opstaat (en werkt). Ik de MBR partitie c: formatteren en een clean xp install doen. Het struikelblok is echter dat de computer niet beschikt over een floppy of cdrom drive.
Deze kunnen ook niet aangesloten worden, het is een soort van mini-hp systeem waar een laptop cdrom drive in moet. En die heb ik niet.

Ik heb XP reeds opnieuw geinstalleerd door de I386 directory naar de D: partitie te kopieren en winnt32.exe uit te voeren vanuit de geinstalleerde windows. Tijdens deze installatie kreeg ik echter niet de optie C: te formatteren. Ik heb nu dus een XP install met daardoorheen allemaal oude bestanden.

Ik heb nu dus volgens mij twee opties om c: te formatteren.

1) De HD eruittrekken, in een PC met CD-drive inpluggen, via die pc de MBR (C:) partitie formatteren en DOS erop zetten. Dan vanuit dos de D:\I386\winnt.exe installatie starten op de pc zonder cdrom drive.

2) Lan boot configureren en proberen een dos image via lan boot te laden. Dan vanuit die image c: formatteren en de xp installatie starten vanuit d:\i386

Met nummer 2 ben ik al 3 uur bezig geweest, dit blijkt te ingewikkeld voor mij te zijn zonder stap-voor-stap handleiding. (Vereist installatie van verschillende daemons zoals bootp/dhcp/pxe, ingewikkeld)

Weet iemand een makkelijkere manier om xp te installeren?

Ik denk dat ik voor optie 1 moet gaan, kan ik gewoon de C: partitie op de hd FAT32 formatteren, vervolgens bestanden van een DOS opstartdiskette hier naartoe kopieren en de HD in de pc zonder cd/floppy drives pluggen of werkt dit niet?

ps. Ja ik weet dat je op een IDE kanaal altijd 2 apparaten zou moeten kunnen aanlsuiten. De voeding van het systeem heeft echter maar 1 stekker, die voor de HD. Deze splitten of een extra voeding erbij aansluiten kan waarschijnlijk wel maar is uiteindelijk nog veel meer werk.

ps. Ja hier zijn meer topics over geweest, ik heb gezocht maar al deze topics die ik vond kwamen of helemaal niet met een oplossing, of met een oplossing die voor mij niet gaat werken.

[ Voor 15% gewijzigd door JasperE op 04-03-2006 15:35 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
XP op pc met cdrom geinstalleerd, drive overgezet, werkt prima 8)