Ik heb al in oudere topics gelezen maar ben nog geen echte oplossing tegen gekomen. Ik wil mijn laptop met svhs-> scart aansluiten op mijn tv. Dit geeft zwart-wit beeld. Ik kan niets instellen mbt tot het signaal wat de svhs uitgang uitstuurt en een driver update is ook niet mogelijk. Daarom wil ik weten of er SVideo-> Scart kabels te koop zijn die het wel goed doen. Ik ben niet op zoek naar een DIY oplossing omdat ik een kluns ben met de soldeerbout en er ook geen zin in heb
.
svideo -> composiet plugje kopen en dan een composiet -> scart plug gebruiken. Je TV ondersteunt geen svideo over de scart aansluiting (Een Sony tv zeker?)
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Zover ik weet ligt dit aan je TV, niet alle aansluitingen op z'n scart stekker werken ook echt, daarom lukt dit niet.
Ik heb het hier met m'n grundig ook.
Ookal kreeg ik wel beeld toen ik ging spelen met wat ie eruit gooide (PAL-B en daar wat varianten op) Maar goed zag het er niet uit.
Ik heb het hier met m'n grundig ook.
Ookal kreeg ik wel beeld toen ik ging spelen met wat ie eruit gooide (PAL-B en daar wat varianten op) Maar goed zag het er niet uit.
[ Voor 44% gewijzigd door fsfikke op 04-03-2006 15:30 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het gaat om een panasonic tv. Hij staat ook op pal. Beeld is wel scherp maar gewoon zwart wit.
Omzetten naar composiet (geel tulp plugje toch), dat levert toch geen kwaliteits verlies op? Anders is dat gewoon de oplossing. Heb ik alleen wel kabel voor in mn tv zitten ipv achter, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit omdat ik het toch alleen maar af en toe doe.
Is er trouwens een mogelijkheid om DVI -> Scart om te zetten?
Uhm, heb zo'n scart blokje waar composiet (geel/wit/rood) + svhs ingaan. Daarmee krijg ik ook zwart/wit beeld. Als ik de scart niet aansluit en de svhs + composiet alleen en de composiet op tv aansluit krijg ik ook zwart/wt (gebruik zegmaar composiet in op blokje als composiet uit). Dus die conversie gaat ook niet lukken
edit:
Heb ook convert blokje naar VGA voorop mn DVI uitgang. Lijkt me dat mijn DVI uitgang dus ook VGA signaal uitstuurt? Zou dan zoiets moeten werken:

Vergulde Scart -VGA HD15 aansluiting kabel verloopkabel
De kabel geeft door dus converteerd zelf niets
Scart male HD15 female
Omzetten naar composiet (geel tulp plugje toch), dat levert toch geen kwaliteits verlies op? Anders is dat gewoon de oplossing. Heb ik alleen wel kabel voor in mn tv zitten ipv achter, maar dat maakt mij niet zo heel veel uit omdat ik het toch alleen maar af en toe doe.
Is er trouwens een mogelijkheid om DVI -> Scart om te zetten?
Uhm, heb zo'n scart blokje waar composiet (geel/wit/rood) + svhs ingaan. Daarmee krijg ik ook zwart/wit beeld. Als ik de scart niet aansluit en de svhs + composiet alleen en de composiet op tv aansluit krijg ik ook zwart/wt (gebruik zegmaar composiet in op blokje als composiet uit). Dus die conversie gaat ook niet lukken
edit:
Heb ook convert blokje naar VGA voorop mn DVI uitgang. Lijkt me dat mijn DVI uitgang dus ook VGA signaal uitstuurt? Zou dan zoiets moeten werken:

Vergulde Scart -VGA HD15 aansluiting kabel verloopkabel
De kabel geeft door dus converteerd zelf niets
Scart male HD15 female
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 15:57 ]