geheugensnelheid reset bij boot

Pagina: 1
Acties:

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Ik heb gisteren 512 mb ddr binnengekregen, zodat mijn totaal nu op 1280mb uitkomt.
De 512 word allemaal goed herkent, hij is van takeMS cl 2.5, precies dezelfde als ik er al in had zitten.
Verder heb ik nog 2 reepjes van 128 mb (pc besteld bijj dell, minimaal geheugen besteld dus, zit nu overigens alleen nog maar geheugen van in me pc, de rest is kapot, (I hate dell)) deze zijn van ProMOS, cl 3.0, alle zijn 400mhz.

Het volgende is het probleem:
Bij de POST messages bij staat dat mijn geheugen draait op 320mhz, als ik naar de bios ga, dan kan ik hem op manual zetten (hij staat standaard op auto) en de kiezen tussen 260 volgens mij, 320 en 400mhz. Ik kies daar natuurlijk 400mhz, en save de setting bij het exiten. Als nu de postmessages komen, zie ik waarempel staan dat hij op 400mhz, dual channel draait.

Perfect dus, maar nee zodra ik windows binnenkom en aibooster van asus start op, vraagt hij of ik de pc opnieuw wil opstarten. Als ik op ok druk, restart hij en zie ik gelijk weer 320mhz staan, kies ik cancel, dan staat er bij de volgende restart ook weer 320.

Het is dus de aibooster die om een of andere reden de snelheid verneukt, ik gebruik dit programma voor mijn temps en mijn toerentallen te monitoren. Ik heb een P4c800-e deluxe.

Zou iemand mij kunnen helpen, ik zou graag de volle snelhied met mijn geheugen bereiken, alvast bedankt.

Ja, ik heb gezocht en gegoogled, maar niks gevonden, aibooster uninstallen is geen optie.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
installeer speedfan en uninstall aibooster, dan kun je alles in de gaten houden zonder dat aibooster de boel verkloot

http://www.almico.com/speedfan428.exe

[ Voor 15% gewijzigd door IRCfreAk op 04-03-2006 15:24 ]

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Zoals ik in mijn startpost al heb gezegd, geen unianstall van aibooster, dit is voor mijn moederbord gemaakt en moet gewoon goed werken, ik vermeld het niet voor niks speciaal.
In Aibooster kan ik de frequentie van mijn geheugen niet eens aanpassen, zou het hier dan wel door komen?

Verwijderd

Tsjah, ik sluit me aan bij IRCfreAK. Want de software van Asus is niet je van het! Maar als je met alle geweld AIbooster wil blijven moet je zelf weten! Toch even proberen of het werkt zonder AIbooster...