Toon posts:

[XP]netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er zelf niet meer uit :'(

Het gaat om het volgende , ik maak gebruik van 2 computers en 2 laptops deze zijn alle verbonden met een Linksys 4 poorts router.
Boven staan 2 computers en een laptop deze zijn bekabeld , beneden heb ik een Linksys accespoint neer gezet en die moet samen werken met een laptop met een draadloos linksys kaartje.
Dit lijkt allemaal goed tegaan totdat hij verbinding moet maken met het internet dat doet hij dus niet :?
Het lijkt er wel op ofdat hij gaat zoeken maar dan loopt het op een gegeven moment vast.
Uiteraard heb ik de bij geleverde software geinstalleerd en als ik dat opstart staat er "u bent verbonden met het accespoint verbinding uitstekend) het rare is dat daarachter komt te staan dat ik ook verbonden bent met het internet maar er gebeurt dus niks.

Net ook gekeken of ik het netwerk wel in komt , dat lijkt goed te gaan hij ziet de andere computers maar als ik daar op klikt loopt dat ook vast.

Ik kom er echt niet meer uit , wat ik ook zo gek vind is dat als ik de geintregeerde netwerk kaart van me laptop gebruikt dat het dan wel goed gaat.

Moet ik misschien wat in me router veranderen?

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel :)

Verwijderd

Topicstarter
Mhmmm vaag ik kan op dat draadloze net werk kaartje me verbindings snelheid en duplex niet vinden :?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Duplex is bij draadloos altijd half ;)

Heb je iets met MAC filtering in je router of je AP aan staan?
Firewalls?
Encryptie (wireless beveiliging)
Hoe is je AP ingesteld?

Ik heb hier ook een aantal WAP54G AP's, maar die draaien gewoon als je ze aansluit.

En 'netwerk probleem' is nou geen ubertitel, aangezien het (als het goed is) allemaal om netwerk problemen gaat in NT

[ Voor 20% gewijzigd door Romke op 05-03-2006 13:03 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Staat je name server correct ingesteld? Zonder kan je wel je lokale netwerk gebruiken maar niet op het internet denk ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:03:
Duplex is bij draadloos altijd half ;)

Heb je iets met MAC filtering in je router of je AP aan staan?
Firewalls?
Encryptie (wireless beveiliging)
Hoe is je AP ingesteld?

Ik heb hier ook een aantal WAP54G AP's, maar die draaien gewoon als je ze aansluit.

En 'netwerk probleem' is nou geen ubertitel, aangezien het (als het goed is) allemaal om netwerk problemen gaat in NT
AP

wireless mode infrastructure
transmit mode auto
channel auto
security disable
authentication open

Dus als ik het goed begrijp heb jij je kaartjes er in geprikt en lopen maar ??

Ik denk toch echt dat het aan me router ligt in combinatie met me AP en draadloos netwerk kaartje , het rare nogmaals is dat als ik de kabel uit me AP haal en in de netwerk kaart van me laptop prikt alles wel perfect werkt :X

Ik wordt echt gek :*)

En ja ik heb iets met MAC filtering in me router staan , moet ik daar iets veranderen ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 22:27 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

MAC filtering waar?

Als je mac spoofing aan hebt (om providers als chello 'om de tuin te leiden'), kun je dat gewoon aan laten staan.

Als je een MAC filter aan hebt staan, dwz. alleen de pc's waarvan het MAC adres in de router bekend is hebben toegang, moet je dat ff uitzetten of het mac adres van je wifi kaartje toevoegen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1