Dell Latitude D800 / Cisco837 / Wireless

Pagina: 1
Acties:

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:15
'Middag,

Ik ben van plan om voor mijn Laptop (Dell Latitude D800) een wireless AP aan te schaffen. Deze zal zijn een static IP krijgen van mijn Cisco 837 (de rest van mijn clients krijgen ook d.m.v. DHCP een static IP uit een /29).

Mijn vraag is, aangezien ik me tot nu toe redelijk afzijdig heb gehouden van wireless internet, wat is een goede aankoop in dit geval (prijs/kwaliteit)? Ik hoor wat horror verhalen over Linksys, wat eigenlijk mijn eerste keuze was...

Iemand een goed alternatief (liever niet > 100 euro) ?

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik zou je niet laten gek maken door die verhalen, ik installeer bij veel mensen alleen maar Linksys. Ben eigenlijk nog niet veel problemen tegengekomen met deze producten. Ik vind ze stabiel werken, kan ik van andere merken niet altijd zeggen.

• kellhus
Toch een Linksys gekocht........En nu hang ik al een half uur in de wacht bij de Linksys helpdesk..

Ik krijg een : Access violation at address 00492BB6 in module 'Setup.exe'. Write of address 00453BD0. foutmelding tijdens het installeren van een WAP54G (op het punt dat hij de status van het AP wil checken)

Iemand anders dit ook meegemaakt?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

stel even een hard ip in op je netwerkkaart (in de 192.168.1.x range, niet 245) en log dan in op 192.168.1.245 met als password admin

Zit je in de webconfig en dan kun je em configgen.

Ik moet zeggen dat ik liever een wap54g v2 heb dan een v3 (die jij waarschijnlijk hebt).

Als je nog om kunt ruilen is het misschien een idee om eens te kijken naar een asus wlan ap oid, want linksys is imo en beetje fout bezig met hun vxworks, al zou dat voor een ip niet uit moeten maken)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Anti-XP schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:29:
stel even een hard ip in op je netwerkkaart (in de 192.168.1.x range, niet 245) en log dan in op 192.168.1.245 met als password admin

Zit je in de webconfig en dan kun je em configgen.

Ik moet zeggen dat ik liever een wap54g v2 heb dan een v3 (die jij waarschijnlijk hebt).

Als je nog om kunt ruilen is het misschien een idee om eens te kijken naar een asus wlan ap oid, want linksys is imo en beetje fout bezig met hun vxworks, al zou dat voor een ip niet uit moeten maken)
idd, webconfig..
ik heb nog nooit zo'n bijgeleverd AP-cdtje gebruikt

Linksyssen zijn prima, alleen de laatste generatie wap54g zijn kutdingen.
Asus heb ik zelf ook hele goeie ervaringen mee, ook icm alternatieve firmwares enz.

• kellhus
Bedankt! Inderdaad een kwestie van een wired pc in het 192.x.x.x netwerk hangen en daarna via de web-interface verder gaan.
Pagina: 1