Coax in; Component of Scart out

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een DVD recorder van Panasonic (DMR-ES10) met component uitgang.
Wanneer ik de CAI (coax) aansluit op de DVD recorder kan ik hem bekijken via SCART op de TV of via Component op de TV.

Normaliter is het beeld van component een stuk beter dan SCART, echter nu is het andersom. Het SCART signaal is beduidend beter of met andere woorden het component signaal is ronduit slecht.

Hoe kan dit? Heeft iedereen hier last van. Bij een DVD is de component wel uitstekend n.l.

Ik heb op de DVD speler Progressive al uit en aan gezet, maar dat hielp ook niet.

Mijn televisie is een JVC HV28P37S (Progressive Scan).

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Definieer 'slecht'.

Het kan best zijn dat de kwaliteit van component zo goed is dat het de storingen van het orginele signaal helemaal niet verdoezeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
"slecht":

Blokkerig beeld, vooral de contouren.

Nu heb ik op mijn TV, Colour Digi Pure op minimaal gezet en nu is het veel beter over de component.

Zit de kans erin dat de component domweg "te scherp" het beeld projecteert op de televisie?

Ik heb namelijk ook een digitale ontvanger en ook deze geeft een blokkerig beeld als ik Colour DigiPure op maximaal zet en het signaal over de component heen gaat (hetzelfde dus als analoog).

Echter krijg ik wel een beter beeld als ik Colour Digipure op maximaal zet wanneer het signaal over de SCART gaat.

Mag ik concluderen dat de details te sterk op de voorgrond treden bij component in combi met Colour DigiPure en daardoor ruis e.d. veel beter zichtbaar wordt?