Toon posts:

Voeding Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Bij een van mijn laptops is het pinnetje bij de aansluiting van de adaptor afgeknapt.
De adaptor zat er gewoon in, en doordat de hond er langs liep (geen idee hoe) is het afgeknapt.
Dus nu werkt mn adaptor niet meer, en kan ik de accu niet meer opladen.
De laptop is een toshiba a60-106, en vrij nieuw. Wat kan ik met dit probleem doen? Een nieuwe adaptor zou geen oplossing bieden aangezien t pinnetje in de laptop is afgeknapt en vast zit in mn originele adaptor.
Alvast bedankt voor jullie tips!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:00
Flauw maar bij een net nieuwe laptop zou je contact op kunnen nemen met de verkopende shop. Eventueel toshiba zelf.

Repareren lijkt me niet eenvoudige voor particulier gezien het vaak om een speciale connector gaat.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nog lulliger is dat fabrikanten in dit geval altijd een compleet nieuw moederbord erin zullen zetten. Tenzij, zoals in enkele gevallen de power aansluiting op een aparte print is verwerkt, dat komt niet zo vaak voor..

Tenzij je het zelf kan solderen en dergelijke gaat dit je tussen de 400 en 600 euro kosten.

[ Voor 25% gewijzigd door Pixal op 04-03-2006 15:17 ]

• Stig
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 22:28
Dit probleem komt vaker voor bij Toshiba notebooks.

Als je een beetje handig bent en kunt solderen, kun je de connector zelf vervangen. Wel moet hiervoor de hele behuizing eraf, en het hele moederboard los worden gehaald, lijkt ernstig maar is goed te doen. Toshiba heeft bij elk gat waar een schroefje in hoort een codering staan (bijv. F10 staat voor Flat 10mm).

De connector die in de notebook zit, is te bestellen bij www.farnell.nl of www.display.nl.

Kort leefde de kamerplant die aan een wilde orchidee.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Stig, dit probleem komt bij elk merk laptop vaker voor :D

Ze zouden zo langzamerhand wel eens over mogen stappen op magneet voeding of iets anders wat minder kwetsbaar is :(