probleem met partitie

Pagina: 1
Acties:

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een systeem upgrade gedaan, waarbij ik op een vaag probleem ben gestuit.
De oude situatie:
Asus A7N8X Deluxe mobo, een AMD 2600XP+, en een Samsung spinpoint SP2504C S-ATA HDD.Schijf was opgedeeld in 3 partities (C,D,E), allen NTFS.

Moederbord en processor vergangen voor een Asus A8NSli Premium en een AMD X2 4800+

In verband met de upgrade heb ik opnieuw Windows XP Pro geinstalleerd, dit ging zonder problemen. Toen Windows goed en wel was opgestart, was mijn E partitie leeg.Grote paniek, want hier stond o.a. mijn scriptie op. Ik heb een data recovery programma gebruikt (weet de naam niet meer) maar hiermee kon ik de verloren data niet terughalen. Toen ik de schijf weer in de oude configuratie terug hing, zag ik de E partitie weer wel. Snel een backup gebrand, dus niks aan de hand. Toen ik de E partitie wilde formatteren in Windows (nieuwe configuratie), kreeg ik een melding dat dat niet mogelijk was. Daarna geprobeerd in DOS, dat lukte wel toen ik het station geforceerd heb ontkoppeld.

Vraag: heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan zijn?