Nou, na verschillende topics gelezen te hebben en verschillende tests gedaan te hebben, heb ik jullie hulp even nodig.
Probleem is het volgende: Vastlopers tijdens het internetten, tijdens gewoon office gebruik en tijdens gamen.
Configuratie:
Mobo: Asus A8V Deluxe (Bios 1017)
Processor: AMD Athlon 3500+ (S939, 2.2 GHz, 2000 MHz, niet overclocked) van ongeveer 1,5 jaar oud.
RAM: Corsair Value Select 1 GB (2x 512) kit of 2 (CAS 2,5)
Voeding: Tagan 480W
Kast: Coolermaster Praetorian
Casefans: 2x in (front) 2x uit (boven + achter)
CPU-koeler: Zalman AlCu 7000
Het probleem kwam me aan het licht toen ik de laatste dagen tijdens dezelfde game (Crashday) continue vastlopers kreeg. In eerste instantie dacht ik dat het een temperatuursprobleem was.
Temperatuur (kast dicht)
Idle CPU: 42C Mobo: 25C
Stressed (Memtest) CPU: 55C Mobo: 36C (vastloper met 2 reepjes)
Temperatuur (kast open)
Idle CPU: 37C Mobo: 23C
Stressed (Memtest) CPU: 57C Mobo: 37C (vastloper met 2 reepjes)
Aangezien hij zowel met de kast open als met de kast dicht vastlopers kreeg ben ik dus het geheugen gaan testen.
Volgende tests gedaan:
Beide reepjes RAM afzonderlijk getest op mobo met memtest. Beide reepjes zijn ca. 20 minuten getest (ca. 600%) zonder problemen.
Game gedraaid met beide reepjes afzonderlijk (ongeveer 40 mins gamen per reepje) zonder problemen.
Nu denk ik zelf dat 1 memory slot brak is (en wel Slot A1) aangezien met single memory tests beide reepjes afzonderlijk zijn getest in Slot B1.
Nu is dus de grote vraag of ik dit kan testen door met beide reepjes erin te steken, maar dan niet in slot 1 maar slot 2. In de handleiding staat namelijk dat je voor 2 reepjes Dual Channel gebruik moet maken van de blauwe slots op het mobo.
Alvast bedankt voor de hulp!
Probleem is het volgende: Vastlopers tijdens het internetten, tijdens gewoon office gebruik en tijdens gamen.
Configuratie:
Mobo: Asus A8V Deluxe (Bios 1017)
Processor: AMD Athlon 3500+ (S939, 2.2 GHz, 2000 MHz, niet overclocked) van ongeveer 1,5 jaar oud.
RAM: Corsair Value Select 1 GB (2x 512) kit of 2 (CAS 2,5)
Voeding: Tagan 480W
Kast: Coolermaster Praetorian
Casefans: 2x in (front) 2x uit (boven + achter)
CPU-koeler: Zalman AlCu 7000
Het probleem kwam me aan het licht toen ik de laatste dagen tijdens dezelfde game (Crashday) continue vastlopers kreeg. In eerste instantie dacht ik dat het een temperatuursprobleem was.
Temperatuur (kast dicht)
Idle CPU: 42C Mobo: 25C
Stressed (Memtest) CPU: 55C Mobo: 36C (vastloper met 2 reepjes)
Temperatuur (kast open)
Idle CPU: 37C Mobo: 23C
Stressed (Memtest) CPU: 57C Mobo: 37C (vastloper met 2 reepjes)
Aangezien hij zowel met de kast open als met de kast dicht vastlopers kreeg ben ik dus het geheugen gaan testen.
Volgende tests gedaan:
Beide reepjes RAM afzonderlijk getest op mobo met memtest. Beide reepjes zijn ca. 20 minuten getest (ca. 600%) zonder problemen.
Game gedraaid met beide reepjes afzonderlijk (ongeveer 40 mins gamen per reepje) zonder problemen.
Nu denk ik zelf dat 1 memory slot brak is (en wel Slot A1) aangezien met single memory tests beide reepjes afzonderlijk zijn getest in Slot B1.
Nu is dus de grote vraag of ik dit kan testen door met beide reepjes erin te steken, maar dan niet in slot 1 maar slot 2. In de handleiding staat namelijk dat je voor 2 reepjes Dual Channel gebruik moet maken van de blauwe slots op het mobo.
Alvast bedankt voor de hulp!