Als ik met download clients zoals DC++ o.i.d. download gaat het verschrikkelijk langzaam. (als het met 20 KiB/S gaat ben ik al blij). Als ik met de internet browser (IE) download, gaat het wel op volle snelheid (volgens de provider 125 KiB/S). Ik heb al op internet gekeken naar de goede instellingen, volgens mij goed ingesteld. Ik heb eTrust Antivirus en Pestcontrol, kan dat het misschien afremmen ofzo?
DC++ is afhankelijk van mensen die uploaden, dus als je daarvan de volle snelheid haalt kan dat nog vrij laag liggen.
Je provider kan ook p2p verkeer afknijpen, zoals Chello dat doet.
Verwijderd
Ik zou zeggen: probeer eens een bestand dat erg veel aangeboden wordt (wel legaal natuurlijk, dus neem muziek of een film en geen software).
Ik mag toch aannemen dat het direct bekend wordt als een provider aan het knijpen is. Het lijkt me niet de meest voor de hand liggende verklaring voor het probleem van de TS.marcieking schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:55:
DC++ is afhankelijk van mensen die uploaden, dus als je daarvan de volle snelheid haalt kan dat nog vrij laag liggen.
Zit je achter een router of andere firewall? Dan moet je ervoor zorgen dat je wat poortjes doorlaat. Welke poorten kan je vinden in de instellingen van DC++.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik zit niet achter een router, en bij mijn weten heb ik niet anders dan windows firewall, die DC++ niet blokkeert.