[Ubuntu] AmaroK probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met Amarok. Het volgende: sommige mp3's worden niet afgespeeld. Sterker nog, als ik bepaalde mp3's wil afspelen wordt amaroK, zonder foutmelding of wat dan ook, gewoon afgesloten.

Hij speelt overigens wel 1 a 2 sec. van het nummer af, voordat hij crasht.

Ik werk nog maar sinds een aantal dagen met Linux-ubuntu dus ik ben nog een behoorlijke nitwit. Ik weet niet of het de benodigde, danwel juist informatie is maar hieronder enkele systeemspecificaties:

Intel celeron 2,6
Ubuntuversie: (5.10)

Als er meer info gewenst is hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen ook kubuntu geinstalleerd, maar bij mij kwam er gewoon geen geluid uit amarok, dan heb ik de xine engine geinstalleerd en hiermee wilde amarok wel vrolijk geluid produceren :)

Probeer eens de xine-engine te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
Kijk eens bij de configuratie welke engine Amarok gebruikt. (settins->configure amarok->engine).
Ik gebruik zelf Xine, omdat die gewoon lekker werkt en heel veel features heeft.

Schakel eens van engine en kijk wat het effect is.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Xine geinstalleerd maar het probleem blijft helaas aanhouden...
*zucht* wel jammer dit, want ben toch van plan om met Amarok te werken omdat ik die tot nu toe het beste vind, op dit kleine detailtje na dan ;)
Nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Kun je amarok 'ns starten van een console (konsole in KDE), zodat je kunt zien wat de output is als amarok crasht. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:08:
Kun je amarok 'ns starten van een console (konsole in KDE), zodat je kunt zien wat de output is als amarok crasht. :)
Ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar daar krijg ik ook niks te zien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
Deinstalleer compleet Amarok eens.
Compile and install dan vervolgens amarok zelf.
(source downloaden, uitpakken, './configure --prefix=/usr/local/ --with-xine', 'make', 'su -c "make install" ')

Mijn ervaring is stukke beter met zelf compilen dan met distro pakketten.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Superboer_12 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:23:
Deinstalleer compleet Amarok eens.
Compile and install dan vervolgens amarok zelf.
(source downloaden, uitpakken, './configure --prefix=/usr/local/ --with-xine', 'make', 'su -c "make install" ')

Mijn ervaring is stukke beter met zelf compilen dan met distro pakketten.
_/-\o_, dank u! Probleem volgens mij opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien een tip: als je ooit luistert naar streaming media welke authenticatie vereist, zul je niet veel aan de xine-engine hebben aangezien deze geen authentication ondersteund. Ik kwam er bij toeval achter omdat ik een betaald account heb bij DI, in mijn geval heb ik dan de gstreamer backend maar geinstalled en geconfigd om alsnog te kunnen luisteren :).
Pagina: 1