Toon posts:

Console gebruiken in het buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers! Ik heb een korte vraag, ik ben sinds kort in Brazilie voor een periode van 2 jaar. Graag zou ik een console willen aanschaffen, maar die zijn hier niet te betalen. Aangezien ik binnenkort weer even in NL ben, vroeg ik me af ofdat een console uit NL hier zal werken. De stroom is 110 Volt/ 60 Hertz, mijn TV ondersteunt PAL-M/N en NTSC.

Enig idee of een Playstation 2/ Xbox/ Xbox 360 hier zal werken?

Alvast bedankt!

Verwijderd

even gaan checken wat zo een console aan stroom vreet, en dan eventueel adapter/transfo (?) kopen... Voor de rest geen problemen denk ik

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

apparte adapter kopen of een 110->220 converter kopen die voldoende vermogen kan leveren.
that should do the trick.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

De console kan waarschijnlijk wel werken met (eventueel) enige aanpassingen. Wat betreft de spellen weet ik niet zeker of die "regio gebonden" zijn? Hier moet je wel rekening mee houden, anders koop je spellen voor niets. Europese spellen bijvoorbeeld zijn PAL, en zullen dus niet werken op een console van een ander continent waar men geen PAL hanteert, en omgekeerd natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 12:37 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Pal B-G is het systeem dat we in nederland gebruiken. B-G heeft te maken met de frequenties voor het geluid, via de tuner. Dus als je de console aansluit via scart zal het geen probleem zijn, via R/F heb je dan waarschijnlijk geen geluid. Verder moet je wel rekening houden met de spanning. omvormers van 110 naar 220 zijn wel te krijgen natuurlijk, maar als dat ding 50Hz wil, gaat ie wel stuk als je hem 60 geeft. Kijken dus of die console flexibel is met 50-60Hz.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal. Heeft iemand een idee of zijn NL playstation 2/ xbox/ xbox 360 ook 60 Hertz aankan? En misschien zelfs 110 volt (zoals mijn laptop adapter?).

Of volstaat het om hier in Brazilie een adapter te kopen voor de console (die reeds 110V/60hertz is) en die direct in te pluggen in een NL console?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 13:34 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:32:
Dank jullie wel allemaal. Heeft iemand een idee of zijn NL playstation 2/ xbox/ xbox 360 ook 60 Hertz aankan? En misschien zelfs 110 volt (zoals mijn laptop adapter?).

Of volstaat het om hier in Brazilie een adapter te kopen voor de console (die reeds 110V/60hertz is) en die direct in te pluggen in een NL console?
Kijk eens op het label van de adapter... daar staat wel op wattie aan kan.
Bij de meeste laptop voedingen staat er dan 110-230v / 50-6hz op. Zoiets moet dus ook op je consolevoeding staan, wil je hem in het buitenland kunnen gebruiken.

Mocht je adapter het niet aankunnen dan volstaat het volgens mij gewoon om daar een adapter te kopen voor die console.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

lijkt me niet. die adapter van ginder (dus het officiële model van sony) zal dan ook wel toegespitst zijn op die plaatselijke console. nu ja, gewoon wat cijfertjes vergelijken en dan maar een omvormer zoeken lijkt tot nu toe de beste oplossing imho

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal, ik heb de Xbox aangeschaft en ben weer terug in Brazilie. Hier heb ik een transformator gekocht, en de Xbox werkt perfect nu, behalve: het beeld is zwart wit! :(
Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Zijn er speciale kabels of kastjes voor? Kan in de xbox console wel kiezen voor PAL/ NTSC M/ NTSC J, maar het helpt allemaal niet. Ik heb meerdere aansluitingen op de tv (die PAL M/N en NTSC ondersteunt), allemaal tulp stekkers (een composite) en een svideo (geen scarts!). Ik heb alle tulp ingangen geprobeerd, maar ook zonder succes.

Wederom bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren beetje rondgevraagd in winkels hier in Brazilie, in mijn gebrekkig Portugees :)
Als ik het allemaal goed begrepen heb, heb ik een PAL-G to PAL-M transcoder nodig. Ook dacht een iemand dat een composite kabel zou werken? Enig idee of dit waar is?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

En als je je xbox en je tv op NTSC zet?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar werkt helaas niet.

Verwijderd

Wat voor soort spel?
NTSC of zo of PAL?
Volgens mij was het ook zoiets met een ps2 als je spellen uit het buitenland haalde.
Ombouwen en het was weer in kleur.

Tenminste dat hebben ze mij verteld.

(Klopt het niet verbeter me dan ff)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Soort spel maakt niet uit, zelfs xbox console is zwart wit :(
Pagina: 1