[IBM Thinkpad A21e] Toetsenbord instelling werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 22:12
Ik heb gisteren de laptop van mijn moeder opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het toetsenbord niet zoals het hoort. Een voorbeeld: op de plek waar op een gewoon toetsenbord de dubbele punt zit, zit nu een toets met een plus en een plusminus. Als ik die toets met die plus gebruik, komt er gewoon een dubbele punt te staan.

http://engpc.com/a21e/images/kb.jpg Hier kun je een foto vinden van een Japans toetsenbord van deze laptop, maar de indeling van de tekens die boven de cijfers boven de letters staan, is hetzelfde.

Wie helpt mij om dit euvel te verhelpen. Ik kan hier wel mee werken, maar ik weet niet of mijn moeder dit ook kan.

Verwijderd

Waarschijnlijk is de toetsenbord taal verkeerd ingesteld. Deze kun je veranderen in het configuratiescherm. Voor Windows XP NL is dit het stappenplan: configuratiescherm (klassieke weergave), landinstellingen, tabblad talen, details. Hier kun je kiezen uit vier talen (bij mij dan). Bij mij staat hij ingesteld op Nederlands [Nederland] - Verenigde Staten [Internationaal]

Volgens mij is dit de goede instelling, maar je kunt proberen bij welke instelling de knoppen weer goed werken.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 22:12
Bedankt, dit werkt. Geweldig. _/-\o_