[iTunes] Kopiëren bestandsinfo naar tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Vroeger had iTunes een heel erg handige functie: als je rechts op geselecteerd(e) een (groep) nummer(s) klikte en "kopiëren" koos, dan kon je:

1-Rechts klikken in een explorer venster en plakken kiezen: de mp3 werd naar die map gekopieerd
2-Rechts klikken in Word/Notepad/wherever en plakken kiezen: de nummerinfo werd gekopieerd, afhankelijk van welke columns je aan had staan in iTunes.

Nu is functie 2 schijnbaar in de loop van tijd ofzo verdwenen; als ik nu in Word plak dan krijg ik een plaatje(!) van de bestandsnaam(!) dus "01_dikkertje_dap.mp3" ofzo, en dan in een plaatje. Terwijl die functie twee nu net zo handig was voor custom cd-hoesjes enzo.

Kunnen meer mensen (ook Mac'ers?) bevestigen dat Apple deze functie er uit heeft gesloopt? En zoja, ook enig idee waarom?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Is het niet meer een probleem van Word? Word plakt hem blijkbaar als OLE object in het document (geen idee waar het goed voor is, ik heb het nog nooit iemand zien gebruiken). Kan je niets met plakken speciaal doen?
En wellicht een work-around: wat gebeurt er als je het mp3tje in kladblok sleept? Die kan geen OLE objecten aan, dus misschien plakt hij dan wel de info?

In OS X werkt het in ieder geval niet bij mij (Tiger, Word 2004), ook niet met plakken speciaal.

[ Voor 13% gewijzigd door breinonline op 04-03-2006 12:09 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm...slim bedacht en inderdaad; als ik "plakken speciaal" doe dan staat 'ie op "files" ( :? ) en moet ik hem naar "zonder opmaak" zetten. Niettemin deed deze zelfde Word het een paar maanden geleden nog wel normaal, dus zal het wel aan iTunes liggen. Maar waarom, vraag ik me dan af :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02
Bij mij werkt het kopieren van tekst naar een texteditor vanuit iTunes gewoon (op een Mac, naar SubEthaEdit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
En naar een editor die zowel plaatjes als tekst kan weergeven (zoals Word?)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

In Word gaat het bij mij (op een Mac, weliswaar) prima: ik krijg de nummerinfo geplakt te zien. Als ik naar Paste Special ga, dan zie ik ook als enige mogelijkheid te plakken als unformatted text (Word for Mac zal OLE-objecten wel niet snappen :P). Als je die optie kiest, zal het hoogstwaarschijnlijk bij jou ook wel weer goed gaan :). Neemt natuurlijk niet weg dat het raar is dat iets eerst wel goed gaat en dan opeens niet meer...
Pagina: 1