Toon posts:

BenQ DW1655 en Winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren bij een vriend van me, geprobeerd om een benQ DW 1655 in zijn pc werkend te krijgen. Tot op heden geen succes.

Het volgende probleem doet zicht voor.
Ik sluit netjes de IDE kabels aan, jumper staat op CS, en het kabeltje voor de geluidskaart zit er in. So far so good. Hup, PC aan...we komen in windows aan. XP vind netjes de BenQ DW1655.
Ik druk vervolgens op de windows toets en e om zo in de verkenner te komen, tot mij grote verbazing zie ik de CD/DVD Brander er dus niet bij staan. Ik ga dus naar confucuratiescherm-->Syteem-->Apparaatbeheer--> en zie daar de Brander staan met een vraagteken er bij...pff geen goed nieuws dus. De drivers van windows zijn waarschijnlijk beschadigd(code 39) geeft ie aan.
Nu is mijn vraag....hoe kan ik zonder win xp opnieuw te installeren/herstellen dit probleem verhelpen?

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
Gewoon even ergens een cd-rom driver downloaden (Atapi driver) ik zal beginnen om eens op de site van BenQ te kijken/zoeken. :9
http://www.benq.nl/Servic...ds.cfm?product=839&type=A

[ Voor 25% gewijzigd door jivemen op 04-03-2006 12:18 ]

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
andere kabel proberen?

Benq alleen op de kabel zetten, en dan kijken wat hij doet(misschien conflict met
andere apparaat)?

Master of slave maken van de benq(dit zou ik als eerste doen)?

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:37:
andere kabel proberen?

Benq alleen op de kabel zetten, en dan kijken wat hij doet(misschien conflict met
andere apparaat)?

Master of slave maken van de benq(dit zou ik als eerste doen)?
De benQ zit alleen op de kabel.
Zal hem wel eens Master en/of Slave maken...maar daar ligt het niet aan. Want een andere cd-rom station, zowel DVD als CD, doet het ook niet. Echt een driver probleem van winxp.

Heb ook al een sytem32\driver dir. van iemand anders gecopy paste en deze geprobeerd aan te sturen.. ook geen resultaat.

Ik heb net dat advies van Jivemen opgevolgd en zal dat proberen.