Doordat ik mijn pols altijd neerlegde tijdes het typen is nou links onder, dus naast de mousepad, niet meer wit, maar donker kleurig... Ik heb glassex geprobeerd maar het helpt niet.. Heb mijn iBook nou ongeveer 6 maanden en vind dit wel erg k*t dat het gebeurt.. Weet iemand een ander manier?
Verwijderd
Met een doekje?
Glasssex
goed voor het plasic daar mee is de kans dat je het vergroot hebt extreem!
gewoon lauw water en een microvezel doekje
Glasssex
gewoon lauw water en een microvezel doekje
Misschien van die vochtige doekjes waar je ook je scherm mee schoonmaakt. Vraag 't anders eens in een Apple winkel, daar zit ook iedereen met z'n handen aan de iBooks, alhoewel ze die volgens mij ook niet altijd schoon maken
[ Voor 52% gewijzigd door Dancing_Animal op 04-03-2006 12:22 ]
Ik probeerde glassex omdat Apple Centre dat tegen een vriend van me had verteld en las het zelf ook op een paar forums.. Maar ja helpt dus niet.. Ga denk ik maar eens langs met mijn laptop langs een Apple Centre..
Wij deden het ook altijd met Glas-ex...
Er zijn ook van die speciale doekjes met alcohol om je scherm schoon te maken dat werkt nog beter.
Hebben ze bij een beetje computerzaak wel.
Er zijn ook van die speciale doekjes met alcohol om je scherm schoon te maken dat werkt nog beter.
Hebben ze bij een beetje computerzaak wel.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Ik gebruik alcoholdoekjes voor medisch gebruik. Het zijn kleine vierkantjes waarmee men de huid ontsmet voor dat er een naald in terecht komt.
Ik heb het met verdunde nagellakremover (aceton) gedaan. Ging uitstekend, helemaal weer wit. Zonder sporen of doffe plekken achteraf. Wel goed verdunnen: een zachte schoonmaakdoek helemaal nat maken, drupje nagellakremover erop, uitknijpen en voorzichtig de donkere plek op de behuizing afnemen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Oei dat klinkt heel gevaarlijkCanaria schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:43:
Ik heb het met verdunde nagellakremover (aceton) gedaan. Ging uitstekend, helemaal weer wit. Zonder sporen of doffe plekken achteraf. Wel goed verdunnen: een zachte schoonmaakdoek helemaal nat maken, drupje nagellakremover erop, uitknijpen en voorzichtig de donkere plek op de behuizing afnemen.
aceton kan funnest zijn volgens mij op een dergelijk vlak kunstof oid dus dat gebruik ik zowieso niet.
Heb met dat spul het typenummer van mijn monitor compleet verwijderd nadat er wat rommel opgekomen was na wat casemodden.
Ik zou zelf eerder die reinigingsdoekjes proberen zoals die van glorix wat een stuk vriendelijker is voor je spullen.
Ik gebruik dat ook voor mijn PDA omdat er nog wel eens vingers en dergelijke op willen komen en dat werkt prima.
computer voor alle werkzaamheden
Brillendoekjes werken hier altijd wonderen
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Als iemand vertelt dat je glassex moet gebruiken op een scherm, LCD/Plasma/CRT wat dan ook dan heeft hij het goed mis.
Glassex tast de coating aan, het verwijdert de coating van het scherm en bij zon licht heb je dus last van reflectie enz.
Gebruik nooit, maar ook nooit glassex op schermen!
Glassex tast de coating aan, het verwijdert de coating van het scherm en bij zon licht heb je dus last van reflectie enz.
het gaat hier niet over een scherm.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:47:
Als iemand vertelt dat je glassex moet gebruiken op een scherm, LCD/Plasma/CRT wat dan ook dan heeft hij het goed mis.
Ik heb er overigens ook last van, het wordt een beetje gelig op en om mijn touchpad maar ik ben een beetje angstig mbt. schoonmaken...
[ Voor 14% gewijzigd door m-m op 04-03-2006 21:51 ]
Ik gebruik de touchpad nooit, maar ik legde mijn pols dus altijd op het lege plek naast de touchpad, en linkerkant heb je de cpu denk ik want daar wordt het superheet, en dat veroorzaakt dus (dat ik mijn pols erop leg) dat het wat donkerder wordt.. Want het is echt de plek waar ik mijn pols altijd ging neerleggen.. Vind dit wel erg jammer... Maar lees dus dat het wel lukt om het weer wit te krijgen maar ja dat zijn amerikaanse forums die over amerikaanse producten hebben....m-m schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:51:
[...]
het gaat hier niet over een scherm.
Ik heb er overigens ook last van, het wordt een beetje gelig op en om mijn touchpad maar ik ben een beetje angstig mbt. schoonmaken...
Toen ik nog een iBook had deed ik het gewoon met een gum. Voordeel is dat je geen chemicalien gebruikt die het plastic mogelijk aantast. Het is even werk en de ene gum doet het beter dan de andere.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
ik gebruik voor mijn iBook en Powerbook het bovenstaande doekje, heeft de blokker te koop voor een paar euros.
alleen lauw water en je hebt ze zo weer schoon. zo maak ik ook onze demo macs schoon en die zijn smerig naar een paar dagen.
Het schoot mij net ook te binnen. Ik wil de zijkant van mijn iiyama-scherm er nog weleens mee schoongummen. Ik gebruik dan gewoon een zachte, witte gum. Wel uitkijken met kruimeltjes he.kiddyl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:19:
Toen ik nog een iBook had deed ik het gewoon met een gum. Voordeel is dat je geen chemicalien gebruikt die het plastic mogelijk aantast. Het is even werk en de ene gum doet het beter dan de andere.
Dat donkere plek zie je btw onder een bepaald hoek, dus van bovenaf is die niet zo goed te zien maar onder een bepaald hoek wel.. Of komt het door de hitte die je daar hebt?
@ Kiddyl hehe
geinig naam
@ Kiddyl hehe
Als het vuil niet weggaat met gewoon een vochtige doek of zelfs glassex (
chemische troep op plastics) dan zal het wel ingetrokken zijn. Misschien helpt polijsten met whitening tandpasta met een vochtige microvezel doek. Daar kun je bepaalde zachte plastics ook weer krasvrij mee maken en wellicht het vieze laagje wegpolijsten. Werkt uitstekend bij acrylglas van horloges en ipod plastic
[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 05-03-2006 03:49 ]
Polijsten kan inderdaad gedaan worden op de iBook, maar dan wel alleen op de buitenkant. De binnenkant is niet glad, maar heeft een structuur en dan is polijsten niet echt een goed idee, of je moet alles glad maken.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Ik denk dat 't beter had geweest om elke week/ maand je iBook te gaan cleanen.
Ik heb ongeveer 't zelfde op m'n bureaublad met m'n muis. Eenmaal vies altijd vies
Ik heb ongeveer 't zelfde op m'n bureaublad met m'n muis. Eenmaal vies altijd vies
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ok, ik weet niet precies wat voor plastic het is. Misschien even bij de Blokker kijken voor wat quick and brite, schijnt best goed spul te zijn.kiddyl schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:55:
Polijsten kan inderdaad gedaan worden op de iBook, maar dan wel alleen op de buitenkant. De binnenkant is niet glad, maar heeft een structuur en dan is polijsten niet echt een goed idee, of je moet alles glad maken.
[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 05-03-2006 14:04 ]
Een gumkiddyl schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:19:
Deze had ik nog nooit gehoord maar ik zal het tzt eens proberen.
Want die zelfde aanslag zie je ook zitten op je monitor voornamenlijk de achterkant.
computer voor alle werkzaamheden
Pagina: 1