Toon posts:

Bier over laptop toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gister (en nu nog steeds trouwens, maar dat doet er niet toe) op een lan party met mijn laptop open voor sharing doeleinden. Ik stootte per ongeluk mn flesje bier om (het spijt mij jongens, ik heb de heilige vloeistof gemorst!) en het kwam doodleuk over m'n toetsenbord heen..Ik rende met de laptop naar buiten om het bier eruit te laten druipen en dacht dta het toetsenbord nog werkte..helaas; de 8, i, k en de , toets werken allemaal niet meer..en tot overmaat van ramp heb ik met mn dronken kop ook nog eens een toetsje afgebroken..

het betreft hier een HP/Compaq nx-6125..eentje die nog geen 2 maanden oud is en waar ik dus alles aan wil doen om hem te laten werken..

Hebben jullie hier enig ervaring mee? Wat valt aan te raden: een nieuw toetsenbord of gewoon (laten) repareren? En in het geval van een nieuw toetsenbord, wat gaat dat volgens jullie kosten?

Ik ben al op zoek geweest naar iets van een service point oid waar ik heen kan bellen, het boeit mij niet als ik het tobo moet laten vervangen, dan heb ik iig weer een normaal toetsenbord terug..

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Repareren betekent simpelweg het toetsenbord vervangen ;)
Ik zit momenteel trouwens achter dezelfde notebook (de PY418ET#ABH versie, Turion dus),
maar weet zo snel niet de vervangingsprijzen; vaak liggen deze tegen de 30 euro (zelf inzetten).

Bel dus even HP, dan geven ze je het telefoonnr. van een distri die ook aan particulieren levert.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Als je voorzichtig een paar toetsen los kan wippen om ze af te drogen moet je dat doen.
Anders gewoon garantie... (ok, het is wel jouw schuld, maar een beetje toetsenbord moet er tegen kunnen hoor :/)

edit: Wat hierboven staat, zelf tobo vervangen, kan tegenwoordig ook 'vrij gemakkelijk'. Als HP niet meewerkt gewoon een los tobo kopen, en zelf even inbouwen.

[ Voor 29% gewijzigd door DarthPlastic op 04-03-2006 11:11 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

DarthPlastic schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:10:
Als je voorzichtig een paar toetsen los kan wippen om ze af te drogen moet je dat doen.
Anders gewoon garantie... (ok, het is wel jouw schuld, maar een beetje toetsenbord moet er tegen kunnen hoor :/)
Ya, right 8)7

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
toetsenbord nabestellen bij HP... monteren is meestal vrij eenvoudig :)

edit: en garantie kan je wle vergeten imho :o

[ Voor 31% gewijzigd door the_stickie op 04-03-2006 11:15 ]

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

op die manier zal iedereen wel garantie krijgen :S
ik denk dat ze bij hp daar wel anders over denken.

Meneer 1000 has spoken......

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Dom... Dom..... maar, volgens mij zit er een spat-waterdicht toestenbord op, keb er zelf ook een nx1625.
En toesenbord is zo te vervangen, staat een handleiding op HP site hoe je hem uit elkaar moet halen. Suc6

Verwijderd

Op de webiste van EET, kan je deze opzoeken en op laten sturen.
( bekijk website wel met IE6, firefox snapt die website niet)
www.eet-holland.nl

edit: je moet ze even bellen tb staat niet op website.
Anders even prijsje opvragen bij imd.
(servicesforict.nl)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
hetnet schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:38:
Dom... Dom..... maar, volgens mij zit er een spat-waterdicht toestenbord op, keb er zelf ook een nx1625.
En toesenbord is zo te vervangen, staat een handleiding op HP site hoe je hem uit elkaar moet halen. Suc6
spat-waterdicht toetsenbord of niet, een hele rij toetsen doet het niet, en daarnaast heb ik liever geen plakkerig toetsenbord..

Op die site kan ik overigens geen specifiek toetsenbord voor deze notebook vinden..keywords als 'nx6125' etc. helpen niet als ik zoek dus..iemand enig idee wat voor een tobo erin zit?

• Speeddragon
  • Laatst online: 26-12 23:03
laat het nou maar door hp doen ook al kost dat meer maar je behoud wel garantie

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je het toetsenbord kunt demonteren zou je ook nog kunnen overwegen deze zelf schoon te maken. Veel te verliezen heb je niet. Gewoon een flesje of 2 demiwater en spoelen maar.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:49:
[...]

spat-waterdicht toetsenbord of niet, een hele rij toetsen doet het niet, en daarnaast heb ik liever geen plakkerig toetsenbord..

Op die site kan ik overigens geen specifiek toetsenbord voor deze notebook vinden..keywords als 'nx6125' etc. helpen niet als ik zoek dus..iemand enig idee wat voor een tobo erin zit?
http://h20000.www2.hp.com...321957&objectID=c00395684

Keyboards (nx6115 and nx6125) The Netherlands hp partnummer 393568-331

http://h20000.www2.hp.com...l/c00486161/c00486161.pdf
Interresante PDF over hoe het allemaal uitelkaar moet.

werkt het bier nog ofzoo ?

[ Voor 21% gewijzigd door hetnet op 04-03-2006 12:30 ]

• DarthPlastic
  • Laatst online: 16-10 14:32
Bier plakt als de t*ring, daardoor wil het soms vastzitten.
Dat garantie niet zou werken wist ik ook ;), maar toch moet je wel wát kunnen verwachten...

Kun je geen losse toetsen loswippen zoals bij een normaal tobo?
Dan kun je alles mooi reinigen, en zal hij het misschien weer gewoon doen :D

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
mn collega heeft even het toetsenbord gedemonteerd..Ik heb echt enorm geluk gehad

Ik kan eventueel wel schoonspoelen en goed laten drogen, maar dan is er nog altijd de zaak van de kapotte toets..afgebroken stukjes enzo :(
Pagina: 1