Toon posts:

Windows server 2003 van cd booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden(tot nu toe nog) morgen,

Ik heb een probleem. Ik wil graag Windows 2003 server installeren op een pc. Wanneer ik de windows cd erin doe wil hij echter niet van CD booten. De boot up volgorde staat echter goed in de BIOS. Wanneer ik echter met NERO een boot cd maak, wil hij wel van CD booten (ook met CD rom ondersteuning). Echter de setup starten gaat dan niet omdat de boot cd van nero met dos opstart. Iemand suggesties?

Alex

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Een officiele cd ( en licentie ) kopen???

edit:

Dit klinkt als een warez topic.... windows 2003 op "een PC"
Dit installeer je volgens mij toch echt op een "Server"

[ Voor 63% gewijzigd door rdfeij op 04-03-2006 10:37 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Lijkt me aan de CD zelf te liggen, is deze wel origineel ?

edit: Spuit 11 enzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Kluk-Kluk op 04-03-2006 10:37 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
De cd start wel gewoon op op mijn andere pc met windows xp erop

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als je de MSDN iso's gebruikt om te branden en dat lukt niet, dan zou ik eventjes contact opnemen met MS, die kunnen je dan waarschijnlijk wel vertellen of je iets verkeerd doet tijdens het branden. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Als je een officiele ISO van Microsoft hebt (danwel een kopie van een originele CD) dan boot die altijd. Aangezien jouw CD niet boot, heb je of zitten knutselen, of je weet niet hoe je een CD 1 op 1 moet kopieren, of je hebt een niet helemaal legale CD te pakken.

Als je niet weet hoe een bootable CD te maken, kijk dan eens op bart's page (nu2.nu) daar staat vanalles uitgelegd.

Hier mag denk ik wel een slotje op.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

rdfeij schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:36:
Een officiele cd ( en licentie ) kopen???

edit:

Dit klinkt als een warez topic.... windows 2003 op "een PC"
Dit installeer je volgens mij toch echt op een "Server"
offtopic:
Is een server dan geen pc? Mijn "server" thuis is echt geen quad-xeon met een koeling waar een windtunnel bij in het niet valt hoor.

Zoals door meerdere personen hier aangegeven is, een orginele CD is gewoon bootable. Als je een licentie hebt, kan je voor 3 tientjes een disk-kit bestellen, dan krijg je 3 cd's thuisgestuurd.
Die kan je gewoon bij Microsoft bestellen op de website.

Ey!! Macarena \o/

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-02 22:07

L0g0ff

omg

Bouw anders gewoon je eigen Windows 2003 cd met nLite.
Meuktracket FP:
Met behulp van nLite kan een Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003 of Windows XP x64 installatie-cd worden aangepast. Zo kunnen ongebruikte componenten worden verwijderd en service packs worden geslipstreamd. Hierdoor ontstaat een installatie-cd die up-to-date is en voldoende ruimte heeft om zelf programma's en drivers toe te voegen. Als alles naar eigen wens is aangepast kan het geheel naar een bootable iso-bestand worden geschreven. Vandaag is de zesde release candidate van nLite 1.0 verschenen. De nieuwe versie is vanaf deze pagina te downloaden en wordt geleverd met de volgende veranderingen ten opzichte van Release Candidate 5:
URL

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Pagina: 1