ik heb een Peak ati radeon x550 256 mb GDDR 128 bit pci express, kan ik die ook gemakkelijk over clocken met behulp van een progje of via iets anders en is dat wel zo verstandig dat ik dat dan doe ?
Met Ati Tool kun je je videokaart overklokken. Dat is erg makkelijk, maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je em niet te hoog klokt. Je kunt op verschillende snelheden testen op artifacts met dat programma, dus zo kun je zien of je em niet te hoog klokt. Dat is nog geen garantie dat je kaart goed op die snelheid gaat werken, maar het geeft wel een indicatie.
Kijk trouwens even in de FAQ van TCA en wees voorzichtig, want je hebt er duidelijk geen verstand van
Ja, je kan die makkelijk overclocken. Is het verstandig? Dat weet ik niet zeker aangezien je blijkbaar nog niet veel van overclocken kent. Ik adviseer dat je eerst de FAQ doorleest en wat informatie zoekt over overclocken.
Zorg er in ieder geval voor dat je in kleine stapjes gaat en dat je na elke overclock test of het wel goed is gegaan. Dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld 3DMark05 draait en kijkt naar artifacts (liefst meerdere keren) of naar rare fouten in spelletjes of Windows (ook een crash kan een teken zijn).
Ik weet niet of de X550 een temperatuursensor heeft maar ook dat kan handig zijn.