Toon posts:

[Mijn Renstal] Acknex.exe geeft fout bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een spel van mijn dochter, 'Mijn Renstal' van Mindscape.
Installeren lukt prima, maar bij opstarten van het spel verschijnt alleen het beginscherm van 3DGamestudio, daarna sluit hij af met de foutmelding: In Acknex.exe is een fout opgetreden...etc.
Bij details staat dan het volgende: AppName: rts.exe AppVer 6.20.1.0 ModName: mpeg2dmx.ax

Ik heb van alles geprobeerd, ook gebeld met Mindscape helpdesk (nooit van probleem gehoord). Norton uitgezet tijdens installatie, scripts blokkeren uitgezet, nieuwste drivers voor de videokaart geïnstalleerd, allerlei codecs gedownload, etc etc.
Op een duitse site vond ik een demo van het spel, die werkt vreemd genoeg wel. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Trouwens, alle games tot nu draaien op deze pc, o.a. Black & White, Warcraft3 etc.
Win XP home sp 2
Pentium 4 2.40 Ghz
512MB ram
dirX 9.0c
GeForce4 Ti4600 128MB geheugen

Verwijderd

Ik heb de titel van dit topic even aangepast. De kans dat iemand begrijpt waar 'rts-acknex' over gaat is namelijk vrij nihil :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 08:55:
Het betreft een spel van mijn dochter, 'Mijn Renstal' van Mindscape.
Installeren lukt prima, maar bij opstarten van het spel verschijnt alleen het beginscherm van 3DGamestudio, daarna sluit hij af met de foutmelding: In Acknex.exe is een fout opgetreden...etc.
Bij details staat dan het volgende: AppName: rts.exe AppVer 6.20.1.0 ModName: mpeg2dmx.ax

Ik heb van alles geprobeerd, ook gebeld met Mindscape helpdesk (nooit van probleem gehoord). Norton uitgezet tijdens installatie, scripts blokkeren uitgezet, nieuwste drivers voor de videokaart geïnstalleerd, allerlei codecs gedownload, etc etc.
Op een duitse site vond ik een demo van het spel, die werkt vreemd genoeg wel. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Trouwens, alle games tot nu draaien op deze pc, o.a. Black & White, Warcraft3 etc.
Win XP home sp 2
Pentium 4 2.40 Ghz
512MB ram
dirX 9.0c
GeForce4 Ti4600 128MB geheugen
Heb je al geprobeerd om dit programma in compatibility mode te draaien? Ik heb een aantal mindscape spelletjes van mijn zoontje (sesamstraat). Sommige draaien onder compatibility mode goed, sommige werken inmiddels niet meer omdat er op de 1 of andere manier een conflict is tussen 2 van die spelletjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook geprobeerd. Trouwens mijn dochter heeft alle andere spellen van de serie 'paard en pony', ook van mindscape, en die werken allemaal prima!