Toon posts:

Waar submitten we nieuws voor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gepost door skaars - zaterdag 4 maart 2006
Raar... Vanmiddag om pakweg 16.00 uur misschien eerder, want ja ik ben ook maar een mens, heb ik ditzelfde bericht aan tweakers.net gegeven (weliswaar van een andere site, maar dat neemt de news waarde niet af) en nu zien ik tot mijn verbazing dat om 01.32 (de volgende dag) er een nieuws item van is gemaakt, alleen met een compleet andere naam/site/verhaal/ etc.

Leest tweakers zijn nieuws submits niet, vinden ze "Skaars" maar geen goede naam of iets anders... lijkt mij handig om die blijkbaar waardeloze "submit functie" uit de site te slopen.
Gezien ik hier ook vaker last van heb, dan post ik een nieuwsbericht wat zeker tnet waardig is, dan word hij afgewezen en een dag later staat het er alsnog op. Doe ik nou iets fout of moeten jullie eens wat gaan veranderen binnen de crew?

Ik lees veel nieuwswebsites, dus het nieuws zie ik altijd op andere websites eerder komen, en daarna pas op Tweakers, echter als ik iets submit is het net alsof er niets mee gedaan word (een enkele keer). Soms word een bericht ook toegevoegd wat ik gepost heb en dat namens de "redactie tweakers.net", terwijl ik het bericht zeg 8 uur eerder gepost had.

Ik zou graag wat opheldering willen over de zogeheten nieuwssubmitfunctie, voordat ik nog meer moeite ga steken in het toevoegen van andere berichten.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er zijn verschillende redenen waarom kan lijken dat we submits negeren:

- Een submit is in veruit de meeste gevallen slechts een linkje. Er moet heel wat moeite ingestoken worden (bronnen lezen, nader onderzoek naar de achtergrond/geschiedenis, schrijven, plaatjes zoeken en eventueel bewerken, nakijken) voor er een artikel geplaatst kan worden.

- We krijgen iedere dag veel submits, van veel verschillende bezoekers. Daarnaast zoeken we regelmatig (meerdere malen per dag) zelf op internet naar nieuws. Je hebt dus zowel te maken met concurrentie (wie vindt een bepaald item als eerste: de crew, een andere bezoeker, of jij).

- Omdat we geen onbeperkte mankracht hebben moeten we werken met prioriteiten (welk nieuws willen we eerst brengen, en wat kan nog wel even wachten). Het al dan niet (snel) plaatsen van een bericht is dus ook afhankelijk van de rest van het nieuwsaanbod.

Als je acht uur voor de publicatie van een nieuwspost een submit hebt gedaan is dat dus geen enkel bewijs dat je ook de eerste was. Dat wil overigens niet zeggen dat wij geen fouten maken (omdat we met een groot aantal redacteurs werken komt het af en toe voor dat de één iets afwijst terwijl de ander het wél nieuwswaardig acht), maar het gros van de klachten kan toch wel verklaard worden met de genoemde drie punten :).

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter Tinus op 04-03-2006 09:30 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Cyphax

Moderator LNX
Misschien zou je kunnen overwegen de submitter van een item te verwittigen als er niets mee gedaan wordt, of juist wel? Dan voorkom je misschien dat mensen zich gaan voelen zoals skaars zich nogal tekort gedaan voelen. :)
Ik kan me dat best wel voorstellen, skaars en ieder ander submit een berichtje om bij te dragen aan de site en vervolgens hoort je er niets meer van, dat is ook wel jammer. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat lost volgens mij weinig op. Stel Skaars had een bericht gekregen dat zijn submit was verwijderd, en vervolgens verschijnt het nieuws die avond alsnog online. Zou hij zich daar dan beter bij voelen? Het zou pas nuttig zijn als er ook een reden bij werd gegeven, maar dat zou veel te veel tijd opslokken gezien de grote hoeveelheid submits die iedere dag binnenkomt. Daarom staat op de submitpagina dus ook vermeld dat over individuele submits geen uitspraken zullen worden gedaan.

• pven
  • Niet online
Ik zie het probleem niet. Sommige dingen kunnen nu eenmaal tientallen keren worden gesubmit, dan lijkt het me onmogelijk om al die submitters credits te geven.

Kortom: get over it en ga plezier beleven aan T.net. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wouter Tinus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:55:
Dat lost volgens mij weinig op. Stel Skaars had een bericht gekregen dat zijn submit was verwijderd, en vervolgens verschijnt het nieuws die avond alsnog online. Zou hij zich daar dan beter bij voelen? Het zou pas nuttig zijn als er ook een reden bij werd gegeven, maar dat zou veel te veel tijd opslokken gezien de grote hoeveelheid submits die iedere dag binnenkomt. Daarom staat op de submitpagina dus ook vermeld dat over individuele submits geen uitspraken zullen worden gedaan.
Als je erbij zegt waarom de submit niet verwerkt wordt (klinkt al beter als "verwijderd") tot nieuwsbericht hoeft dat niet. En al voelt ie zich daar niet beter bij, ik zou het bijvoorbeeld sowieso fatsoenlijker vinden en je kunt tenminste begrip kweken bij de submitter.
Laat ik het zo zeggen: als ik iets submit en er wordt niets mee gedaan en ik hoor er ook helemaal niets van zou ik ook bij mezelf denken "nou, dan toch niet, de volgende keer doe ik de moeite ook niet". Zou ik een berichtje krijgen "hoi, je submit is niet verwerkt, het verhaal stond al in de wachtrij. toch bedankt voor je submit!" oid, dan zou ik denken "okee volgende keer beter".
Het is maar net hoe je het brengt he. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 04-03-2006 10:04 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als je erbij zegt waarom de submit niet verwerkt wordt (klinkt al beter als "verwijderd") tot nieuwsbericht hoeft dat niet.
Ik herhaal mezelf nog maar een keer :P
Wouter Tinus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:55:
Het zou pas nuttig zijn als er ook een reden bij werd gegeven, maar dat zou veel te veel tijd opslokken gezien de grote hoeveelheid submits die iedere dag binnenkomt. Daarom staat op de submitpagina dus ook vermeld dat over individuele submits geen uitspraken zullen worden gedaan.
De algemene waarschuwing dat we lang niet alle submits kunnen plaatsen en dat we geen tijd hebben om daar individueel redenen voor op te gaan gegeven staat op de submitpagina zelf. Als je daar niet mee kunt leven moet je gewoon geen nieuws insturen :).

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wouter Tinus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:08:
[...]

Ik herhaal mezelf nog maar een keer :P

[...]

De algemene waarschuwing dat we lang niet alle submits kunnen plaatsen en dat we geen tijd hebben om daar individueel redenen voor op te gaan gegeven staat op de submitpagina zelf. Als je daar niet mee kunt leven moet je gewoon geen nieuws insturen :).
Tja ik heb geen inzicht in het aantal submits, je moet toch wel kunnen begrijpen dat het voor ons wat lastig inschatten is he? Ik bedoel, zoveel nieuwsberichten komen er per dag niet bij uiteindelijk, blijkbaar is er erg veel dubbel of onwaardig?
Zo'n waarschuwing is overigens wel leuk maar in de praktijk dek je jezelf daar naar het gevoel van een ander toe niet mee in, los van het feit dat mensen de helft van de tijd er overheen lezen. :)
Maar als het niet kan, dan kan het niet, nogmaals: ik heb er geen inzicht in, dus ik ga er niet over oordelen. Het was ook maar een suggestie natuurlijk. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik bedoel, zoveel nieuwsberichten komen er per dag niet bij uiteindelijk, blijkbaar is er erg veel dubbel of onwaardig?
Het probleem is nooit dat er te weinig onderwerpen zijn om over te schrijven. Uit submits en andere bronnen kunnen we makkelijk honderd posts per dag trekken zonder al te veel off-topic te gaan. We hebben alleen de mankracht niet om alles te verwerken, dus moeten er keuzes gemaakt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:03:
Laat ik het zo zeggen: als ik iets submit en er wordt niets mee gedaan en ik hoor er ook helemaal niets van zou ik ook bij mezelf denken "nou, dan toch niet, de volgende keer doe ik de moeite ook niet". Zou ik een berichtje krijgen "hoi, je submit is niet verwerkt, het verhaal stond al in de wachtrij. toch bedankt voor je submit!" oid, dan zou ik denken "okee volgende keer beter".
Het is maar net hoe je het brengt he. :)
Dit is idd iets waar ik op doel, dat hoeft nog niet eens getyped te worden, maar kan je doen dmv checkboxes/radiobuttons. Dus het argument om per nieuwssubmit aan te geven waarom hij afgekeurd is gaat niet helemaal op. Of je nou een button extra aanklikt of niet, dat scheelt je 1 seconden.
Wouter Tinus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:53:
Het probleem is nooit dat er te weinig onderwerpen zijn om over te schrijven. Uit submits en andere bronnen kunnen we makkelijk honderd posts per dag trekken zonder al te veel off-topic te gaan. We hebben alleen de mankracht niet om alles te verwerken, dus moeten er keuzes gemaakt worden.
Waarom neem je dan niet meer nieuwsverwerkers aan? Dat is toch niet het grootste probleem met 130000 users (ofzoiets?), of denk ik nou verkeerd?

Verder snap ik wel dat er meerdere mensen zijn die submits doen, en ook dat niet alles verwerkt kan worden. Ik vind echter de gang van zaken bij het submitten vrij vervelend, omdat je nooit weet waarom iets niet aangekomen is. Als ik een automatisch mailtje zou krijgen met een enkele regel waarom hij is afgekeurd ben ik al lang te vreden, en dat geeft me in ieder geval het gevoel dat er serieus gekeken word naar de nieuwssubmits die ik doe, ipv dat ze gewoon weg geflikkerd worden (zoals mijn gevoel nou vaak is). Ik heb de laatste tijd echt geen submits meer doorgevoerd, omdat ik van mening ben dat het allemaal wat onpersoonlijk is, oké dat is zo'n automatische email ook wel, maar dat is al een stuk persoonlijker omdat je ziet waarom het is afgekeurd.

Ik denk zelf aan een mailtje als:[quote]Hoi $username,

Je nieuwssubmit genaamd "<a href="$url">$naam</a>"is niet toegevoegd vanwegen de volgende reden:
• Onvoldoende informatie / backgroundwerk aangeleverd in jou submit, dit kost ons veel tijd om alles uit te zoeken.
• Het onderwerp waar jij een submit van gemaakt hebt was al gepost door een andere user.
• De nieuwsposting zal worden opgenomen aan onze website, dit kost enkele uren werk om er een perfect artiekel over te schrijven.
• Etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 17:32 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:26:
[...] Of je nou een button extra aanklikt of niet, dat scheelt je 1 seconden.
Per submit, dat wel :) .
[...] Waarom neem je dan niet meer nieuwsverwerkers aan? Dat is toch niet het grootste probleem met 130000 users (ofzoiets?), of denk ik nou verkeerd?
Je wil ook nog zoiets als een fatsoenlijke kwaliteit, en eerlijkgezegd denk ik dat er geen belang is bij zoveel nieuws. Door te selecteren voorkom je dat je de minder intressante dingen gaat posten.

Op zich vind ik *persoonlijk* het wel een goed idee, qua userkant. Of het een acceptabele belasting oplevert kan ik natuurlijk niet beoordelen.

DM!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En vervolgens ga jij mailen naar ons met opmerkingen als 'er zat wél voldoende informatie bij' of 'ik was wél de eerste'. Vervolgens moeten wij die mailtjes weer beantwoorden, want dat is vrij normaal bij e-mails tenslotte, en dat kost weer tijd. Binnen de Pricewatch maken we gebruik van een feedbacksysteem bij het submitten van nieuwe producten en dat zijn ook standaardmails waarbij we de reden voor afwijzing uit een lijstje kunnen selecteren. Toch krijgen we nog tig mails per dag met de vraag waarom het misgaat. Die tijd hebben we niet en die willen we er ook niet in investeren, omdat het gewoonweg weinig meerwaarde oplevert.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Harm schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:36:
En vervolgens ga jij mailen naar ons met opmerkingen als 'er zat wél voldoende informatie bij' of 'ik was wél de eerste'.
Nou daar kun je best een lijn trekken, Harm. :)
Echt perfect kun je het niet krijgen maar ik denk dat je een hoop sympathie kweekt als je gewoon iets van feedback kun geven aan mensen die de moeite nemen nieuws te submitten.
Vervolgens moeten wij die mailtjes weer beantwoorden, want dat is vrij normaal bij e-mails tenslotte, en dat kost weer tijd. Binnen de Pricewatch maken we gebruik van een feedbacksysteem bij het submitten van nieuwe producten en dat zijn ook standaardmails waarbij we de reden voor afwijzing uit een lijstje kunnen selecteren. Toch krijgen we nog tig mails per dag met de vraag waarom het misgaat. Die tijd hebben we niet en die willen we er ook niet in investeren, omdat het gewoonweg weinig meerwaarde oplevert.
Nogmaals: trek daar de lijn, dat is helemaal niet onredelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Binnen de Pricewatch maken we gebruik van een feedbacksysteem bij het submitten van nieuwe producten en dat zijn ook standaardmails waarbij we de reden voor afwijzing uit een lijstje kunnen selecteren.
Sorry, maar nou kraak ik jullie mooie systeem af.

Ik probeerde een Imation Disc Stakka toe te voegen, dat lukte na 5x proberen niet, 2x naar jullie gemaild, eerst kreeg ik een kromme opmerking, dus weer opnieuw, nog een mailtje verstuurd omdat het er weer niet op kwam. Mja blijkt uit het 2e mailtje dat jullie geen cdmapjes enzo toevoegen, mja vermeld zoiets dan DIRECT na mijn 1e submit, ipv mij 6x een submit van een product te laten doen voordat ik er achter ben waardoor hij afgewezen is.
Je wil ook nog zoiets als een fatsoenlijke kwaliteit, en eerlijkgezegd denk ik dat er geen belang is bij zoveel nieuws.
Je zou ook een nieuwe groep kunnen maken, en die mensen enkel de nieuwssubmits laten conteroleren op tnetwaarde, en die mensen het allow/deny ding icm automatische email (die wel goed werkt, niet zoals het pricewatch geval) het door laten sturen naar de nieuwsposters. Zo worden de nieuwsposters niet belast met 2000x de zelfde submit, en kunnen ze gewoon op hun dooie gemak nieuws toevoegen.

Het gaat mij er niet om dat er MEER nieuws op komt, maar dat er duidelijkheid komt over waarom het afgewezen word.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:42:
[...]

*knip*

Het gaat mij er niet om dat er MEER nieuws op komt, maar dat er duidelijkheid komt over waarom het afgewezen word.
Nou, bijdeze. Als je nieuws submit omdat je graag genoemd wil worden kan je er denk ik het beste mee stoppen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een mailtje met redenen is imo redelijk nutteloos. Laat mij dat eens toelichten adhv de opties die je hierboven geeft: 'wordt wel verwerkt', 'wordt niet verwerkt' en 'was niet de eerste'.

'Wordt wel verwerkt' merk je vanzelf :) 'Was niet de eerste' is niet bepaald een simpele knop: als een submit 's ochtends wordt gedaan en door de redacteur die dan dienst heeft afgekeurd wordt, zou de redacteur die 's middags dienst heeft eerst het werk van de ochtendredacteur moeten doornemen. Dat kan niet geautomatiseerd worden, bijvoorbeeld omdat er vaak verschillende linkjes worden aangeboden. Dat is dus domweg teveel werk. 'Wordt niet verwerkt' heeft vaak verschillende redenen, en, zo blijkt nu maar weer, ook redenen met een beperkte houdbaarheid. In het licht van het nieuwsaanbod van vrijdag vond ik het nieuws over het Google-lek niet de moeite van het publiceren waard (ja, ik was degene die jouw submit afkeurde, net als die van skaars. Sorry hoor :)), het betrof tenslotte een lek in een (zij het populaire maar per definitie gemankeerde) beta, en wat de leeftijd van de ontdekker voor belang had ontging en ontgaat mij nog steeds. Als 'ie nou vijf was geweest, alla, maar op je veertiende kan je al een behoorlijke hoeveelheid kennis hebben, nog los van de beschikbare vrije tijd en nieuwsgierigheid :) Ook een third party bevestiging van het lek ontbrak op het moment dat ik de submit reviewde, het nieuws had daarmee een hoog 'tjonge, kijk nou 'es'-niveau en weinig relevantie. Dat een site als nu.nl het wel meteen bracht sterkt me alleen maar in die overtuiging ;)

Een dag later blijkt dat Google het lek gedicht heeft (ik was gisteren te vroeg klaar om dat nog mee te krijgen), en dat veel sites er aandacht aan besteden. Omdat het nieuwsaanbod in het weekend bovendien een wat ander karakter heeft dan doordeweeks (om eens wat te zeggen: in het weekend vinden er geen product releases plaats, die doordeweeks wel aandacht opeisen), omdat Google snelle actie nodig vond én omdat de intrinsieke nieuwswaarde door de aandacht die het stuk elders krijgt ook was gestegen (het moet tenslotte niet zo zijn dat een T.net-lezer niet mee kan praten over iets wat bij iedereen voorop de tong ligt), oordeelde een collega dat het inmiddels gebracht moest worden. Mijn argumentatie is even geldig als deze, dus de afwijzing op vrijdag was net zo geldig - vind ik ;) - als het alsnog brengen op zaterdag. Een mailtje met 'dit is nog geen nieuws' was dus wel mogelijk geweest, maar vergt voorspellende gaven en die hebben zelfs wij niet :+

Mailtjes vragen gewoon veel meer tijd en de redactie zit al krap in de uren. 'Onvoldoende uitzoekwerk' is in elk geval nooit een reden: als iets nieuwswaardig is brengen we het, al geef je alleen een link en een eenregelige samenvatting. Wel helpen meer gegevens ons om sneller een inschatting van nieuwswaardigheid te kunnen maken, maar als uit de submit niet duidelijk wordt waarom iets nieuws is dan checken we heus de bron nog wel even ;)

Misschien is het makkelijker als je het ziet als een usenetpost: je weet nooit hoeveel mensen lol van je werk hebben, maar je doet het niet om complimentjes te krijgen, je post om een bijdrage te leveren. Die bijdrage werd en wordt bij ons zeer op prijs gesteld.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58

Inge Janse

post-l33t

Rataplan schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:10:
Die bijdrage werd en wordt bij ons zeer op prijs gesteld.
* Inge Janse benadrukt dat.

Ik word en ben altijd heel blij van en met nieuwssubmits, ook al wijs ik ze af. Hulde!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-03 03:24

aex351

I am the one

Ik vind het jammer dat er zo weinig nieuws word gepost. Die tijden die ernaast staan zijn ook nergens goed voor.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan heus wel lezen hoor. Echter jij snapt mijn punt niet ;)

Het gaat er om dat mensen het per mail krijgen, niet iedereen kijkt in dit topic, en al helemaal niet over 3 jaar. Vandaar dat ik er voor ben om iets te maken dat je per mail krijgt.
Als je nieuws submit omdat je graag genoemd wil worden kan je er denk ik het beste mee stoppen.
Nou nee, dat boeit me niet zo om eerlijk te zijn. Het gaat mij er om dat het nieuws bij tnet aankomt, en of mijn naam er dan bij staat of die van iemand anders dat doet er niet zo toe (voor mij iig niet).
Rataplan schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:10:
'Was niet de eerste' is niet bepaald een simpele knop: als een submit 's ochtends wordt gedaan en door de redacteur die dan dienst heeft afgekeurd wordt, zou de redacteur die 's middags dienst heeft eerst het werk van de ochtendredacteur moeten doornemen. [knip]
Ja dat snap ik, en daar had ik ook al over nagedacht, en dit had ik zelfs al uitgewerkt op een (oude) website van mij. Je voegt een link toe, dan kan de crew het aan een nieuwspostmelding toevoegen, zodat je nooit 2x het zelfde bericht hoeft na te kijken. Dan kon de crew direct zien waarom het niet was aangenomen, en kwam er een melding met meer informatie waardoor hij wel toegelaten word dan word hij wel gepost. Zo kon ik zelfs alle leden die het desbetreffende nieuws gepost hadden (van alle posters) achteraf nog een melding geven als het wel toegestaan was (na een eerdere afwijzing).

Ja oké kost je een extra tabel binnen je database en een kleine verandering in het script, maar zoveel moeite is dit niet (al ken ik jullie systeem niet, maar de basis van dit script is een klein beetje werk).

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:04:
[...]

Ik kan heus wel lezen hoor. Echter jij snapt mijn punt niet ;)
*knip*
offtopic:
Okee, sorry. Ik reageerde heel concreet op wat ik van je quote-te en zag in in de reactie waarnaar ik linkte een antwoord op een vraag die jij opnieuw stelde.

Wel _/-\o_ iig voor diegenen die belangeloos zich inzetten door bijvoorbeeld het submitten van nieuws.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Wouter Tinus schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:24:
Er zijn verschillende redenen waarom kan lijken dat we submits negeren:

- Een submit is in veruit de meeste gevallen slechts een linkje. Er moet heel wat moeite ingestoken worden (bronnen lezen, nader onderzoek naar de achtergrond/geschiedenis, schrijven, plaatjes zoeken en eventueel bewerken, nakijken) voor er een artikel geplaatst kan worden.
Als ik hier even op mag reageren. Het valt mij op dat het niet echt duidelijk of je inderdaad zelf een verslag/samenvatting moet maken, of dat je inderdaad alleen een link moet posten. (ook in de faq kan ik er niks over terug vinden) Het is gewoon onduidelijk. Temeer omdat je er geen reactie op krijgt. Ik maak wel eens een uitgebreide samenvatting in het nederlands van een nieuws-item maar als zoiets de front-page haalt lees je dat er niet in terug. Niet dat dit erg is, alleen je krijgt het gevoel waar doe ik de moeite voor?

Ik denk dat de meeste mensen geen nieuws-submits doen om hun naam te zien prijken boven het artikel, maar om een evenwichtig nieuws-overzicht op tweakers.net te vormen. Als je er nooit wat van hoort dan krijg je op den duur de neiging om nieuws maar niet meer te submitten. En dat lijkt me toch ook niet de bedoeling?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 22:36

BoAC

Memento mori

Is het dan niet een idee om bij een nieuws-item een lijst van 'bronnen' (submitters) toe te voegen van gebruikers die het nieuws hebben gesubmit.
Hierdoor kan niemand zich dan achtergesteld voelen en er zijn statistieken op los te laten ;)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:50:
Wel heel erg gerelateerd aan Waar submitten we nieuws voor?, maar toch wil ik graag advies (als is het maar 1 automatisch gegenereerd regeltje advies ;-) ).

Ik submit eigenlijk nooit iets, maar gisteren kwam ik een update van een stukje software tegen (waarvan de oudere versies ook al in de meuktracker stonden). Deze heb ik toen met link en changelog gesubmit, twee dagen geleden. Nu heb ik er nog niets van gehoord/staat hij er nog niet bij.

Wat moet ik nu doen? Nog een keer submitten omdat hij misschien per ongeluk weggegooid is, of wordt dat irritant? Moet ik gewoon afwachten (heb dus al twee dagen geleden gesubmit).

Vriendelijke groet en keep up the good work,

Thomas
Als je iets gesubmit hebt voor de Meuktracker en het twee dagen later nog niet in de Meuktracker staat, dan kan je er vanuit gaan dat het niet geplaatst gaat worden. We hanteren een beleid dat gebaseerd is op onder meer releasedatum en prioriteit, waardoor een item de ene keer wel op de frontpage staat en de andere keer niet. Een vuistregel die je daarbij zou kunnen hanteren - maar niet deel uitmaakt van het beleid - is de 2-dagenregel, waarbij als je iets gesubmit hebt en het twee dagen later niet op de frontpage staat, zoals gezegd, er vanuit kan gaan dat het niet geplaatst gaat worden. Dat een submit niet geplaatst wordt, kan diverse redenen hebben, zoals een oude releasedatum en/of geen relevantie met wat wij plaatsen. Wij lezen elke submit en overwegen of het onze doelgroep aanspreekt, het is niet zo dat we niks doen met submits. Het item nogmaals submtitten heeft nauwelijks tot geen kans om toch nog vermeld te worden in de Meuktracker of het nieuws.

Verwijderd

Topicstarter
Jesse schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:26:
[...]

[offtopic]Okee, sorry. Ik reageerde heel concreet op wat ik van je quote-te en zag in in de reactie waarnaar ik linkte een antwoord op een vraag die jij opnieuw stelde.
Het kan ook aan mij gelegen hebben, ik type soms wat dingen vaag / door elkaar heen, taalkundig ben ik niet de beste ;)

Verder zet ik me nogsteeds in met nieuwssubmits, het zou zonde zijn als iets laat/niet op tweakers te vinden is.

Mag ik vragen om back ontopic te gaan, niet de redenen vertellen waarom nieuws afgekeurd kan worden, dat snap ik zelf ook wel en daar was mijn topic eigenlijk niet voor bedoeld. Het ging mij er vooral om dat dingen soms onduidelijk zijn en dat je icm een goeie automatische mail veel kan voorkomen.

Als het blijkbaar zo'n gedoe is om alle mensen aan te spreken dan kan je makkelijk voor een scriptmatige oplossing kiezen, zodat het geen tijd meer kost, dat doe ik zelf altijd als ik website's maak/beheer (ook al tijdje geleden, maargoed, dat doet er niet toe).

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 08:30:
[...]

Gezien ik hier ook vaker last van heb, dan post ik een nieuwsbericht wat zeker tnet waardig is, dan word hij afgewezen en een dag later staat het er alsnog op. Doe ik nou iets fout of moeten jullie eens wat gaan veranderen binnen de crew?

Ik lees veel nieuwswebsites, dus het nieuws zie ik altijd op andere websites eerder komen, en daarna pas op Tweakers, echter als ik iets submit is het net alsof er niets mee gedaan word (een enkele keer). Soms word een bericht ook toegevoegd wat ik gepost heb en dat namens de "redactie tweakers.net", terwijl ik het bericht zeg 8 uur eerder gepost had.

Ik zou graag wat opheldering willen over de zogeheten nieuwssubmitfunctie, voordat ik nog meer moeite ga steken in het toevoegen van andere berichten.
[......]

Ongelofelijk dat mijn reactie dit in "beweging" heeft gebracht...
Respect voor Mr. KingOfDos _/-\o_ Ik ben het met hem eens op meerdere genoemde punten, maar vooral het punt dat T.net (VNU tegenwoordig) kan (zou kunnen) melden m.b.v. mail, wat er met jou/mijn nieuwssubmit/$var is gedaan... Is ie in het ronde archief beland(prullenbak), was het waardeloos etc etc
Maar van de andere kant snap ik tweakers ook... er kan veel tijd in gaan zitten, jammer genoeg.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Pagina: 1