Asus K8V se , welke geheugen

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Topicstarter
Omdat ik mn huidige geheugen (Samsung 2x 512) nodig had voor een car project wil ik gelijk 2 bankjes van elk 1GB nemen.
Nu is het zo dat deze mobo erg kieskeurig is ,maar zo erg had ik nou echt niet verwacht.

Ik heb al twee verschillende bankjes geprobeerd en elke keer krijg ik de volgende melding:

SYSTEM FAIL DUE TO CPU OVERCLOCKING (dit bord heeft de mogelijkheid om foutmelding via de speaker te geven.

PC start op dat moment helemaal niet.

Nu wil ik dus voor Kingstone gaan , maar ik vraag me af of dit wel gaat werken :?
Er bestaat wel een lijst van Asus maar daar kom ik geen 1GB bankjes tegen , alleen 521 en lager.

iRacing Profile Flickr

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is er geen beeld? Heb je de VGA-kaart eruit gehaald? Zit het geheugen in de goede banken? Heb je het al met 1 reepje geprobeerd? Kun je met een toetsencombinatie in het BIOS komen en alles op default zetten. (staat in de handleiding).

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 04-03-2006 07:48 ]

ARME AOW’er

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nee, geen beeld . Dus kan ook niet in het Bios komen.
Ik heb al Clearmos gedaan , maar dat helpt ook niet. Ik heb beide bankjes al in alle 3 de slots geprobeerd maar steeds weer de zelfde melding.

Als ik mn oude Samsung bankje er in stop dan doet alles het weer normaal :(

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Je hebt inderdaad een moederbord dat kieskeurig is met geheugens. Volgens het boekje zijn er voor wat betreft 1GB geheugens maar drie keuze's. Dat zijn Kingston en Twinmos en als laatste Infineon.
Ik lees echter dat ook de geheugens van het merk KINGMAX goed werken.

Succes Joopata

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

seninha schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 07:55:
Als ik mn oude Samsung bankje er in stop dan doet alles het weer normaal :(
Zet dan het BIOS met dit reepje op default en sla dat op. Zet dan het 1 gb reepje eens in diezelfde bank.

ARME AOW’er

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Probleem is dat ik nu op mn werk ben.Dus kan niets testen.

Maat mijn vraag is eigenlijk. Als ik nu een Kingstone of Twinmos geheugen haal wat is de kans dat dit wel goed werkt??
Want de support lijst van Asus is nu wel al een paar jaar oud, vraag me af of de geheugen die daar genoemd wordt nog wel te krijgen is.

iRacing Profile Flickr

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb zelf Corsair 3200LL matched pair. Corsair is meestal wel probleemloos. 1 GB kost ca. 250,=.

Probeer anders eens de shop van T.Net, daar kun je via de configurator laten bepalen welk geheugen werkt. Klopt dat niet dan zou je het in principe kunnen retourneren.

ARME AOW’er

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:45
Ik heb ook 1 reepje van 1 GB van Corsair erop zitten; de goedkope variant. Ik heb hiermee nog nooit problemen meegehad. Daarnaast heb ik nog een reepje Dane-Elec van 512MB erbij hangen.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dan begrijp ik er echt niets van :?

Ik heb hier 2 bankjes van elk 1GB , merk is Micron type mt18vddf12872g-40bd3.
Kom dit vaker voor dat een moederbord slecht met geheugens om kan gaan :?

Zit er namelijk over te denken om een ander bord te nemen, want ik wil eigenlijk deze geheugen gebruiken.

iRacing Profile Flickr

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 18:03
Op de website van asus staat (iig het stond er voorheen) een up to date lijst van welk geheugen er goedgekeurd is voor dit mobo.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waarschijnlijk heb je in het BIOS de timings niet op autop staan, kan ook nog. Of de boel staat niet op de defaukt speed. Vink eens ESCD aan, wil ook weleens helpen. Dit wordt later toch automatisch teruggezet.
paragon schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:31:
Op de website van asus staat (iig het stond er voorheen) een up to date lijst van welk geheugen er goedgekeurd is voor dit mobo.
Lees eens wat hij schreef. :(

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 04-03-2006 14:21 ]

ARME AOW’er

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 12:17
Heb ook de Asus K8V SE (Deluxe). En heb er al vele soorten geheugen ingehad. Toen in corsair/dane-elec tijdje naast elkaar had moest ik wel beetje het geheugen omwisselen in de banken, want anders startte hij niet op.

Corsair XMS PC4000 (2x 256MB), Dane-Elec 512MB, en nu GeiL 1GB

[ Voor 34% gewijzigd door borstel op 04-03-2006 14:22 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:20:
Waarschijnlijk heb je in het BIOS de timings niet op autop staan, kan ook nog. Of de boel staat niet op de defaukt speed. Vink eens ESCD aan, wil ook weleens helpen. Dit wordt later toch automatisch teruggezet.

[...]

Lees eens wat hij schreef. :(
Wat houdt ESCD nou in?? Ik heb al eens CLREARMOS gedaan. Neem aan dat alles dan op default gaat toch :?
System blijft dan herhalen dat ivm CPU overclocking een system error is.
Volgens my ziet hij het geheugen als een overclocking

Vaag hoor. Heb dit nog nooit meegemaakt met andere borden. Maakte niet uit welke soort bank ik er in deed , starten deed ie altijd.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

heb je al in het boekje gekeken?ik heb de K8V-X daar staat gewoon in welke compatible zijn.bij mij stond TWINMOS er niet bij maar werkt perfect.
Pagina: 1