Conflict NOD32 en wrapper.exe

Pagina: 1
Acties:

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
ik wilde eens overstappen van kaspersky naar NOD32, kijken wat nou makkelijker is om mee te werken. Ik heb kaspersky verwijderd en NOD32 geinstalleerd. Ik start opnieuw op en na heel lang opstarten (ik ben draadloos verbonden met mijn netwerk en de belkin wireless utility staat erg lang in de taakbalk) krijg ik de melding dat wrapper.exe niet kan worden gestart. Wrapper.exe is onderdeel van Maya. De internet verbinding is dan niet beschikbaar. ipconfig /all geeft aan dat ik een totaal ander IP toegewezen heb gekregen dan in het bereik van mn router ligt. Wanneer ik alle functies van NOD uitschakel maar en zelfs niet meer laat starten on startup, heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Pas wanneer ik NOD compleet deinstalleer werkt alles weer. Op internet kan ik ook weinig vinden over dit probleem.. misschien dat jullie een idee hebben?
Ik draai windows xp home, SP2. Asus P4P800 SE mobo. K weet niet wat nog meer van belang is voor jullie...

• SignOff
Het verwijderen van Maya heeft het probleem van wrapper.exe opgelost. Maar nu heb ik nog steeds geen internet. Als ik de draadloze verbinding wil herstellen, krijg ik de melding dat het IP adres niet vernieuwd kan worden. Een andere melding die ik af en toe krijg ik dat "Remote Procedure Call" onverwacht gestopt is en het aftellen voor de herstart begint. Enig idee hoe dit komt? Of misschien dat iemand nog weet hoe ik NOD32 en Maya allebei kan gebruiken?

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Duidelijk is Kaspersky dus makkelijker om mee te werken ;)
Maarja, daar schiet je nu niks mee op denk ik.

Zitten er firewall functies in NOD die je misschien hebt aangezet en die iets fout doen?
Wat trouwens wel raar is is dat RPC bericht, meestal krijg je die berichten als je geinfecteerd ben met een bepaalde trojan of worm die via een exploit in RPC probeert binnen te komen :/
Heb je voor installatie van NOD wel even nog een scan met Kaspersky uitgevoerd ?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-08 00:19

silverstorm

tearing me apart

Ruikt beetje naar het Blastervirus. Info hier.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Gok er maar niet op. ;) Blaster is al gefixed voordat Windows XP Service Pack 1 werd gereleased. TS gebruikt Windows XP SP2. :)

Signature

• SignOff
tis heel simpel, als jullie er hier ook niet uit komen stap ik gewoon weer over naar kaspersky. Kaspersky kon helemaal geen virussen vinden dus daar zou het niet aan mogen liggen. Maar als het een virus zou zijn, is het dan aan te raden om een online scan te doen van Norton? Misschien dat die wat kan vinden... die RPC melding heb ik nog nooit eerder gezien om heel eerlijk te zijn, k heb ook geen idee wat dit inhoudt maar misschien dat er idd een trojan op mn computer zit. Even kijken wat de online scan laat zien.

• SignOff
misschien is het complete onzin, maar zou het kunnen zijn dat het niet werkt omdat IE niet goed geinstalleerd is? Toen ik de online virusscan wou uitvoeren, kreeg ik de melding dat ik geen IE 5 of hoger gebruikte. Als ik naar help >> info ging kreeg ik wel het venstertje maar er stonden geen gegevens in. Ik heb eerder al eens problemen gehad met IE en ben toen overgestapt naar FF. Ik heb nu IE hersteld met de recovery cd van xp. Er staat nu iig wel een versienummer in het venstertje. Heeft het zin om NOD32 nog eens proberen te installeren?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
misschien kun je eens kijken wat het volgende oplevert:
maya verwijderen
nod installeren & updaten
maya herinstalleren
?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Post het rare IP eens?
Klinkt alsof dat het standaard Windows IP is als je pc geen DHCP server kan vinden.

There is no replacement for displacement!

• SignOff
0siris schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:29:
misschien kun je eens kijken wat het volgende oplevert:
maya verwijderen
nod installeren & updaten
maya herinstalleren
?
ik heb nu maya verwijderd, en daarna heb ik nod weer geinstalleerd. Maar updaten van nod kan niet omdat ik geen internetverbinding heb....
eXistenZ_NL schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:09:
Post het rare IP eens?
Klinkt alsof dat het standaard Windows IP is als je pc geen DHCP server kan vinden.
ik zal zo nod nogmaals installeren, dan zal ik gelijk dat IP opschrijven.

• SignOff
ok, ik heb nod nogmaals geinstalleerd en nog steeds werkt het niet. Het IP dat ik toegewezen krijg is: 169.254.158.26 het lijkt er nu op dat nod moeite heeft met de wireless monitor van belkin. De online virusscan van symantec gaf aan dat ik een virus had genaamd Adware.Mediapass. Ik weet alleen niet of deze er al op zat of dat deze erop is gekomen omdat ik sinds gisteravond zonder virusscan zit. Toen ik kaspersky nog geinstalleerd had, vond deze iig niks... Maar om dit virus te verwijderen heb ik een virusscan nodig. Er zijn dus een paar dingen die ik kan doen. Ik kan kaspersky installeren en proberen het virus te verwijderen (de kans bestaat dus dat ie hem niet kan vinden). Ik kan een removal tool zoeken, virus verwijderen en nod weer proberen. Mocht deze nog niet werken alsnog kaspersky weer installeren.
Voor de geinteresseerden: ik gebruik de belkin high-speed wireless G network adapter (F5D7051)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Dat is inderdaad het IP dat je krijgt als geen DHCP server gevonden kan worden. Lijkt er op alsof NOD32 de DHCP service blokkeerd. Kijk eens of je dat uit kan zetten?
Krijg je een nieuw ip, en kan je dus ook je NOD updaten :)

There is no replacement for displacement!

• SignOff
Ik heb kaspersky weer geinstalleerd en deze kan helemaal niks vinden aan virussen. Maar Hitman heeft wel degelijk een aantal fouten gevonden. Deze zijn als het goed is allemaal opgelost. Zou het dan daaraan kunnen liggen dat NOD niet werkt? Ik zal binnenkort weer even NOD proberen te installeren, werkt het wel/niet, dan horen jullie het :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
zet IMON eens uit in nod (internet scanner)

die scanned op winsock level, kan best je je winsock stack brak is

A wise man's life is based around fuck you

• SignOff
Ik heb ook al eens de computer opgestart met alle functies van NOD uitgeschakeld, kep zelfs al eens opgestart met NOD wel geinstalleerd maar niet laten starten on startup. Zelfs dat werkt niet, pas als ik hem compleet verwijder werkt alles weer normaal...

• SignOff
Het heeft ff geduurd, maar ik ben weer aan de slag gegaan met nod. Kaskpersky heb ik weer verwijderd en de computer opnieuw opgestart. Voordat ik NOD installeerde heb ik met hitman nog een scan gedaan en deze heeft er heel wat fouten uit gehaald. Toen heb ik NOD geinstalleerd en het opstarten is al minder traag maar het probleem met het internet bestaat nog steeds. Wat mij nu wel opvalt is dat NOD wel op virussen aan het scannen is en ook meldingen geeft van verdachte bestanden. Vorige keren heb ik er niet op gelet dus ik weet niet of ie dat altijd al deed. Ok, NOD is geinstalleerd en aan het scannen. Ik heb al enkele functies uitgezet in AMON en zal zo de IMON uitschakelen. Na het scannen ga ik herstarten en kijken wat gebeurt. Het ip is op dat moment nog steeds die 169.254.158.26
Dit was het voorlopig, als er nog iemand is met mogelijke oplossingen, gooi het in de groep.

• SignOff
Het heeft wederom wat moeite gekost maar het is gelukt. De IMON uitschakelen ging niet geweldig... Zodra ik op 'unload' klikte kwam de melding van RPC weer tevoorschijn en had ik een minuut voordat de pc werd uitgeschakeld. Uiteindelijk is de IMON nu uitgeschakeld en heb ik weer internet. Ik dacht dat ik alles al zo vaak uitgeschakeld had zonder resultaat.. maar ik zal wel wat fout hebben gedaan. Is het nodig om de IMON weer aan de praat te krijgen? Of heeft het geen hoge prioriteit?
Pagina: 1