Toon posts:

[Batterij] Meer mAh = snellere AF?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de originele Nikon-batterij van 1400 mAh bij mijn D50. Het valt mij op, dat de batterij (7,4V / 1400 mAh) met mijn 80-200 f2.8-telelens snel leeg is en de focus traag is. Ik heb hier op GoT ergens gelezen dat zo'n lens op een D2X sneller focust dan een D70. Op zich logisch, want de D2X heeft een zwaardere motor en een zwaardere accu (11,1V / 2000 mAh).

Nu heb ik het idee om een imiatie-accu aan te schaffen, welke 1600 mAh of 1700 mAh kan leveren.

1) Heeft dit alleen gevolgen voor de gebruiksduur van de accu, of wordt het focussen hierdoor ook iets sneller?

2) Heeft iemand ervaring met bestellen op http://www.aq4u.nl? Ik heb die naam hier ergens in een topic (350D-topic?) zien staan, maar als ik zoek krijg ik 0 resultaten.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Die motor wordt er echt niet sneller door hoor :)

Zoals je zegt zal alleen de gebruiksduur iets omhoog gaan, al vraag ik me af hoeveel.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat de accu minder spanning gaat geven als hij leeg raakt, maar volgens mij heeft een Li-ion accu dat effect zo goed als niet. Die is gewoon plotseling leeg en dan zakt de spanning zo snel dat hij eigenlijk gewoon uitvalt.

Een grotere capaciteit accu is wel leuk, maar je AF zal er niet sneller op worden :) Die is puur afhankelijk van de spanning die de accu afgeeft en dat is voorgeschreven door de fabrikant, dus ook namaak batterijen houden zich daaraan. Die mAh houdt alleen in dat er meer energie in zit, dus dat je langer door kunt fotograferen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
accu's met een hogere capaciteit zijn vaak wel nieuwer, en nieuwere accu's hebben vaak wel en lagere interne weerstand. Dit resultaaerd in het feit dat de spanning minder zal zakken als de accu belast wordt. Dus het heeft wel een soort verband, maar geen direct verband...

Verwijderd

Het lijkt me erg stug dat de af sneller wordt, maar als het wél zo is laat het dat even weten! :P

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Wel hier goede ervaringen

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al besteld bij AQ4U. 13,95 (verzending zit erbij) en in ieder geval snelle respons. Ik zal wel wat laten weten als de accu binnen is.

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 09:38

Tennie

Music Comes in Silver Pills

mijn ervaring is dat imitatie accu's meestal lang niet zo kwalitatief zijn als orginele, als je alleen al kijkt naar het prijs verschil.. te mooi om waar te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Tennie op 04-03-2006 13:29 ]

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
--haste-- schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:25:
mijn ervaring is dat imitatie accu's meestal lang niet zo kwalitatief zijn als orginele, als je alleen al kijkt naar het prijs verschil.. te mooi om waar te zijn.
Imitatie accu's zijn eigelijk geen imitatie accu's. Al die li-on en li-poly accu's, zowel merk-eigen en 3rd party, worden in een beperkt aantal fabrieken gemaakt. Dezelfde componenten worden gebruikt, alleen het verschil is dat er bij de 3rd party accu's er vaak een stuk minder goede QC (quality check) overheen gaat. Je kan dus pech hebben, zoals jij waarschijnlijk hebt gehad, maar die kans is vrij klein. Het overgrote deel van de 3rd party accu's zijn kwalitatief even goed als de merk eigen accu's.
En aangezien je vaak voor de prijs van 1 orginele accu 3 of 4 3rd party accu's kan kopen, is dat wel een te nemen risico in mijn ogen

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Pagina: 1